Wat goed zeg!! zoveel prikkels, en dan zo braaf met de kar er achter! Mega leuk!!
Au die lipjes…
Hier zijn we zadels zoeken.. helaas m’n koopje niet helemaal goed. Maar moet m niet weg doen, kans is groot dat ze er nog in groeit.
Ze gaat eerst bekeerd worden, en dan hoop ik dat ze daar een passend zadel op krijgt, welke ik dan ook kan gaan zoeken! Heb wel enkele ideeen doorgekregen van de zadelmaker. Maar Marjolein, waar ze heen gaat; heeft ook nog wel wat liggen wat ze gebruiken kan. Heeel fijn!
Afgelopen donderdag is Sophie nagekeken door de chiro.. maar op de blokkade in haar hals na, viel het alles mee. Wel heeft ze veel spanning in bepaalde spieren, maar dat wist ik al.. want dat gaf de masseur ook al aan.
Nu wel wat tips mee gekregen waar ik op moet letten, en een aantal oefeningen die ik dagelijks moet doen om bepaalde spieren op te rekken, en andere spieren en banden sterker te krijgen.
Vandaag voor het eerst aan de lijn gehad. En niet heel lang, want ze is de laatste dagen (sinds de behandeling) vrij tam. Zelfs toen de 2 hengsten op de paddock aan het rennen en vliegen waren, reageerde ze er eigenlijk niet op, behalve dat ze er naar stond te kijken. 1x nam ze een klein sprintje, maar toen ze op de bevroren bodem terecht kwam, dimde ze ook gelijk in. Slim paard.
Vandaag trailertraining gedaan. Ze is een paar keer vervoerd met een vrachtwagentje en had hierbij veel stress. Had vandaag als doel 2 voeten op de klep.. meer niet.
Maar wat deed ze het eigenlijk voorbeeldig.. Niet achteruit lopen of weg draaien, maar keurig recht voor de klep blijven staan. Op een gegeven moment had ze alle 4 haar voeten bij elkaar staan.. die achterhand zat er wel onder.. haha.. Het moment van het óp de klep stappen is de eerste keren altijd lastig, maar met een grote stap stond ze er dan toch met haar voorbenen op.. toen ineens met 4 benen.. en toen ineens stond ze binnen.. en in alle rust.
Ook het eraf lopen ging op t gemakje.. aangezien we wel vaker achterwaarts mee pakken aan de hand, was dit niet anders dan anders.
Ik ben echt zo onwijs trots op haar..! Wat een gigantische vooruitgang ze heeft geboekt het laatste jaar!!!