Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:17

Gefeliciteerd met Deja!

Geplukte kip Amara
Afbeelding
En de kudde
Afbeelding

Nynkster

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:23

Ja klopt flux! Al is die als cadeautje voor mijn vriend. Maar ik ben wel degene die er op mag passen :))
Knappe deja!! Het koningskindje *\o/*

Janine leuke kudde zo zeg! Helpen ze een beetje met het verdriet?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:26

Jawel alleen het voelt wel raar aan hoor. Ik ben dol op de shetjes hoor maar Jelske was gewoon anders.

Haha de dames zaten weer lekker te happen, steletje kleuters :+

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:32

Gefeliciteerd.

Wat worden ze allemaal groot.

Ze bieden je vast wel troost Janine, maar kan het wel voorstellen hoe raar dat voelt.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:55

Aaaah Janine. Heel heel veel sterkte!

StalMelyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 07:24

Nynkster, heb je weer een welshje erbij :D welshjes zijn gewoon het leukste.

Mijn welsh nwr groeit goed en groot.
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 14:19

Dankje Jiildou!
Wauw knapperd pien!

Vandaag met de shetlanders gewandeld met mijn verzorgstertje.
Ook haar verteld dat Jelske dood is, ze vond het echt erg.. ze zei al ik miste haar al in de wei net, als ze met fiets komt kan ze de wei opkijken.

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 16:52

Goeroe: ik ben nog in gesprek met een transportbedrijf. Komende week hopelijk meer duidelijkheid :)

Donnnavz: Wat doet 'ie dat braaf zeg! Springtalentje :D

Namiro: hahaha ik had je foto al op instagram gezien, geweldig _/-\o_

Nynkster: wat heeft ze toch een prachtig koppie, heerlijk alert zo op die video!

Flux: gefeliciteerd Deja *\o/* *\o/*

Janinevv: ik hoop dat je shetjes je een beetje kunnen troosten (en andersom, zij zullen het ook wel gek vinden dat er eentje minder is) :(:) Nogmaals sterkte!!

Pien26: Die ziet er inderdaad best groot uit al! knap paardje :)

Donderdag hebben we met Nova wat showmanship geoefend. Ik heb een video gemaakt waar de fokker met haar oefent met een kwartslag draaien, walk, jog en opstellen. Ze heeft dit nog niet zo vaak gedaan dus vind het echt heel erg knap! (ze was niet de hele tijd zo braaf hoor := Heb ook een video waarin ze onwijs loopt te etteren :o :o Het is een ontezettende knuffel en lief paard maar er zit wel behoorlijk een kop op _O- )

Hier was ze even stout :')
Afbeelding

Daarna weer lief
Afbeelding

Ze staat gelukkig heel braaf vast. Ook alle vier de voetjes geven is geen probleem. Daar ben ik echt blij om want ik heb nogal slechte ervaringen met het uitkrabben van hoeven. Echt heel erg fijn dat ze dat gewoon zonder problemen doet :D Eigenwijs koppie
Afbeelding

En nog wat foto's van m'n camera:

Afbeelding

Afbeelding

de rest van de foto's staan in mijn nieuwe fototopic: [ITP] Voor de tweede keer naar Italië: APHA jaarlingmerrie Nova

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:02

Goeroe, dan is ze evengroot ongeveer als Lily, maar die van jouw is flink veel groter. Lily is erg iel.

Mooie fotos Emita, met jouw prachtige Nova <3

Donna, heerlijk om dat filmpje van Floki te zien. Hoe gaat het met de wond?

Namiro, hahahaha, geweldig die foto :D

Wat een mooie draf heeft Caia, Nynkster :j

Flux, knappe Déjà <3

Janine, leuke fotos van de shets. Ik ben zo blij dat je evengoed mee blijft posten in het topic. Gaat het een beetje met je?

Pien hoe heet je mooie welsh?

Wat knap dat Nova al lekker vast kan staan, super! Mooie fotos ook weer.

Hier regent het weer pijpestelen en onweert het. Gelukkig heb ik vorige week lekker veel tijd met de paarden door kunnen brengen. Hier nog wat fotootjes van Lily...

Afbeelding
tussen de groten in
Afbeelding
Samen met haar maatje Kuna
Afbeelding
Haar mooie oogje

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:21

Mooi oogje Rocymax!
Hier vannochtend ook harde buien.

Het gaat opzich wel goed ja. Fotograferen en de shetjes leiden me wel beetje af. Ik mis haar wel echt hoor, vorige week stond ze op zondag nog met Sientje te stampen in de waterbakken..

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:28

lily word al groot zeg! en dat oogje <3

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:24

@rocymax met de wond gaat het super ! het is nu weer netjes dicht er zit nog wel een kleine verdikking maar dat zal wel wegtrekken wanneer alles mooi is genezen :D

wat mooi dat oogje <3

en wat een mooie foto's weer van iedereen heerlijk om te zien !

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:32

Namiro: wat een geweldige foto! Ik heb ook bijna enkel maar bloopers van Ravi op mijn telefoon, hopelijk hoort dat tijdelijk bij het 'j(n)aarling-zijn' :D ik heb er misschien over gelezen maar bij welke opfok staat jouw veulen?

Nynkster: wat is Caia mooi en wat een leuk drafje! Ze heeft zo'n lekker eigenwijs hoofdje <3

Flux: proficiat met Déjà! Wat gaat een jaar toch snel voorbij...

Janine: leuke kudde heb je! Hoe gaat het ondertussen met jou? Kunnen de andere paardjes je wat afleiding bieden? Veel sterkte nog!

Pien26: die is al groot zeg! Ik heb er misschien overheen gelezen maar wat zijn je plannen met hem?

Emita: wat leuk dat je Nova kan bezoeken en dat het daar zo'n mooi weer is :) ze ziet er goed uit! Heb je ondertussen al meer duidelijkheid over het transport? Gaat dat transport eigenlijk voor 1 paard of zijn dat een paar paarden samen?

Rocymax: wat leuk die foto van Lily tussen de grote in! Zo'n blauw oog blijft toch wel erg speciaal <3

Afgelopen zondag hebben we Ravi verhuist; wat was dat een nachtmerrie... Ondanks al onze voorzorgen en het extreem voorzichtig rijden, is het na 15 minuten toch mis gegaan. Tijdens het rijden vloog plots de trailerdeur (aan de zijkant) open waarna ik meteen alles aan de kant heb gezet. In eerste instantie had ik het nog niet gezien maar hij lag op zijn rug in het voorste stuk van de trailer en zijn benen staken eruit... Hij had zich op de een of andere manier vast weten te zetten en onder de bar door gewerkt. Gelukkig werken we met panieksluitingen waardoor hij snel los was en hij is toen blijven liggen maar had geen zichtbare wonden. Hij was erg geschrokken en ik ben bij hem blijven zitten tot mijn zus en haar vriend er waren. Zij zijn toen verder gereden met mijn zus bij Ravi in de trailer, dat is erg goed gegaan en bij aankomst was alles weer in orde. Hij hinnikte vrolijk naar de andere veulens, begon gulzig te eten en leek helemaal bekomen van de rit. Bij mij heeft dat wat langer geduurd, wat was ik geschrokken... Gelukkig heeft hij er niks aan overgehouden en staat hij nu vrolijk met zijn vriendjes op de wei. Sorry voor het hele verhaal

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 10:34

Hij staat in uddel! Oww maar jeee dat is schrikken zeg! Gelukkig niks aan over gehouden poeh

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 11:12

Ai Cintaria, wat een nare ervaring voor je! Gelukkig leek hij zich goed te herstellen. Goed gehandeld!

Overigens was dat wel de reden dat ik alles uit de trailer had gehaald en Déjà los heb vervoerd. De zijdeur hadden we ook hermetisch afgesloten in het geval dat hij er tegenaan zou staan. Brr, moet er niet aan denken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 12:56

Citaat:
Janine schreef:Het gaat opzich wel goed ja. Fotograferen en de shetjes leiden me wel beetje af. Ik mis haar wel echt hoor, vorige week stond ze op zondag nog met Sientje te stampen in de waterbakken..

Ja , ik kan wel geloven dat je daar aldoor aan moet denken.Moeilijk he? :(:)

Fijn dat de wond weer dicht is van Floki, Donna!

Bedankt voor de complimentjes over Lily's oog!

Ohh, Cintaria, wat een nachtmerrie!! Gelukkig dat het toch goed gekomen is! En dat hij nu veilig in de wei staat. :j

Hier weer onweer en regen..... Lily wordt af en toe een beetje brutaal, proberen te bijten etc. maar borstelen vindt ze helemaal het einde!! :)
Afbeelding
Lekker grazen op een stukje afgezet land....

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 16:04

jeetje cintaria dat is schrikken! fijn dat het goed is afgelopen, is ook erg spannend zo voor ze de eerste keer...

vandaag eindelijk mooi weer !
floki staat in een tijdelijke stal nu het dak word gerepareerd door de toch is ze nu wat verkouden dus heb vandaag geprobeert de stal dicht te maken.

Vandaag zag ik eindelijk de andere haflinger jaarling op stal voorbij komen, die is 2 keer zo groot en al mooi in zn zomervacht.
Op dat soort momenten denk ik echt dat ik iets fout doe, ook al is ze lievelingetje op stal, en is ze super braaf.
ze is natuurlijk net beter van het abcess en is vanaf de geboorte al kleiner, maar je gaat toch aan jezelf twijfelen pfff, zal allemaal wel komen hoop ik?..

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 17:22

Donna, maak je daar niet te druk om. Een van mijn eerste paarden had ik als veulen gekocht en die was enorm, maar groeide daarna bijna niet meer. Floki heeft een slechte start gehad door pech, maar nu komt alles weer goed en groeit ze misschien langzaam, maar het komt goed!

Lily groeit ook maar erg langzaam, maar dat komt vast allemaal goed!
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 18:21

Cinteria, wat schrikken zeg!
Gelukkig is hij ok. :(:)

Het gaat opzich wel goed. Alleen ik mis haar wel de dingen zoals samen wandelen en dingen weer ontdekken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:56

Vaak krijgen ze met 2 jaar nog een enorme groeispurt.
En nu met het nieuwe gras, dat helpt ook enorm

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 21:37

Rocymax: Wat klein is ze nog hè als ze tussen die twee grote in staat :D D'r oogje is echt prachtig _/-\o_ Er is niks mooiers dan een blauw oog met donkere eyeliner.. Ik ben fan :D En dat happen.. hoort bij veulen zijn denk ik :j

Cintaria: ik ga morgen mailen met het transportbedrijf, even kijken of ze me een datum kunnen geven :D Jeetje wat zal jij geschrokken zijn zeg! :(:) Arme Ravi... Hopelijk heeft ze er geen trauma aan over gehouden :( :( Gelukkig vielen de verwondingen mee... Wat een nachtmerrie!

Donnnavz: je hoeft echt niet te twijfelen aan jezelf hoor. De ene haflinger is de andere niet! Sommige groeien nou eenmaal sneller als anderen :) Dat trekt heus wel weer bij. En ook als volwassen paarden zijn er verschillen in hoogte en bouw hè, zelfs binnen hetzelfde ras. Dat heeft niks met jou te maken! Komt wel goed :D

Nog een close-up fotootje van Nova haar oogje en vlekken. Ze heeft ook witte wimpers <3
Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 09:27

Ik denk dat we uiteindelijk allemaal met zulk hap-gedrag te maken gaan krijgen := hoort een beetje bij het gedrag van een naarling denk ik :’) al heeft Nova het nog niet gedaan. Maar die heeft dus wel een handje van speels steigeren aan het halstertouw. Dus daar moeten wij mee aan de slag :’)

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:05

gewoon consequent zijn en er zo min mogelijk aandacht aan besteden.
Goed gedrag belonen met een kriebel en je stem, slecht gedrag negeren of waarschuwen en wegduwen.
Hoort inderdaad bij de leeftijd.

Die van mij vertikt het nog steeds om zijn halster om te laten doen, terwijl hij dat altijd gewoon normaal gedaan heeft, maar ja, kan nog steeds overal aanzitten en hoefjes optillen enzo

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:07

Silly1972 schreef:
gewoon consequent zijn en er zo min mogelijk aandacht aan besteden.
Goed gedrag belonen met een kriebel en je stem, slecht gedrag negeren of waarschuwen en wegduwen.
Hoort inderdaad bij de leeftijd.

Die van mij vertikt het nog steeds om zijn halster om te laten doen, terwijl hij dat altijd gewoon normaal gedaan heeft, maar ja, kan nog steeds overal aanzitten en hoefjes optillen enzo

Ik zag poos geleden een heel handig filmpje. Ook paard dat moeite had met halster omdoen.

Zou hem kunnen opzoeken eventueel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 10:12

ooh ja, doe maar altijd leuk om andere manieren te zien, wie weet helpt het ;)