Tweeling in aantocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

renate85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:54

Zit al vanaf het begin het topic te volgen... en hoop toch dat mevrouw nu even doorzet.

Heel veel sterkte met de bevaling en ik zal duimen dat alles goed gaat (net als heel bokt denk ik) ;)

Ariebombarie

Re: Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 14:59

zou het nu dan toch doorzetten? is maar 3 daagjes van uitgerekende datum he, dusssss!! spannend!! ik duim volop!!

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:09

*Verplaatst naar volgende pagina*

Avalon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:15

De tweeling van Champie... wanneerkomthetnou?? *en meer*

Hoop dat het nu ook eens duidelijk is, dit topic is niet voor berichtjes als spannend ed. maar álleen voor updates van de personen die hiervan op de hoogte zijn.
Erg vervelend als je het verhaal wilt volgen en je je eerst door pagina's met mensen die duimen heen moet worstelen.
Laatst bijgewerkt door Avalon_ op 17-02-10 15:16, in het totaal 2 keer bewerkt

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:26

marialva schreef:
Alarm gaat nu af en mevrouw ligt languit te puffen en te kreunen ;)

ben er weg van!!

gaan we weer de tuuttuut in tot zo allemaal :D

Spannend :):) Ik hoop dat het allemaal goed komt, en dat ze komen ;) heb jij misschien ook een nachtje voor jezelf om te :Z

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:28

Oke.. dan zeg ik:
Wauw.. wat spannend.. ik hoop dat het nu wel doorzet! En dat ze er gezond en wel uit komen.. succes en vooral heel veel sterkte !

Zo goed :') ? oh wacht.. nou moeten jullie niet denken dat dit sarcastisch is.. want ik meen het natuurlijk echt wel.. maar ik word hier gewoon een beetje melig van! Van al die 'hulp-wanabe-mods'

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 15:32

Moderatoropmerking:
Dit is de laatste modopmerking hierover, wie nu nog doorgaat met reacties zoals hieronder beschreven zijn kan maatregelen verwachten, het kan toch van niemand de bedoeling zijn dat het topic op slot gaat, als iedereen volgens de regels post kan dit voor de kraamstal waardevolle topic gewoon open blijven.

Reacties als "duim duim" en 'Spannend!' voegen niets toe en zijn oneliners die simpelweg niet mogen. Als mensen willen bijlezen of er nieuws is moeten ze zich eerst door pagina's met dit soort korte posts banen die eindeloos herhaald worden. Dit is nog altijd een topic op informatief, offtopic met elkaar in gesprek gaan of oneliners worden niet alleen in dit topic verwijderd, maar in alle topics hier. Dat dit soort berichtjes niet mogen staat ook gewoon in de boktregels.

Dus een laatste keer: oneliners, offtopic posts en rijen met tientallen vrijwel dezelfde berichtjes over hoe spannend het is, zullen worden verwijderd, met het doel om het topic leesbaar (en open) te kunnen houden.
Ontopic posts die meer omvatten zijn gewoon welkom.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 16:38

Oh man, ik kan me soms echt krom lachen om bokt en haar regelgeving. Een hoop mensen die meeleven met de TS en het is nog niet goed. Maar als we serieus zouden praten over het onderwerp, bijv, dat het onverantwoord is een tweelingdracht door te voeren, dan is het opeens een reltopic en dan is het ook niet goed....Wat willen jullie nou? :D

Ja, ik vind het spannend en ja ik duim hard voor de TS dat alles goed gaat verlopen, het is immers niet "zomaar" een geboorte, het is iets heel erg bijzonders. En als dat niet meer gezegd mag worden, dan denk ik dat het de grootste tijd wordt dat ik met Bokt stop. Ik vind dit oprecht misselijkmakend...

TS: Ik hoop zo voor je dat jouw merrie twee gezonde veulentjes op deze wereld zet. En ik ben erg benieuwd naar dat wat eruit komt, maar het kan alleen maar wat moois worden bij zo'n merrie!

De twee veulens die het niet gehaald hebben vond ik ook prachtig, heel erg sneu dat die het niet gered hebben. Nu maar duimen...eh...hopen dat het goed gaat....!!!

RicardoOpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:10

Helemaal mee eens Adil!
Ik vind het ook ontzettend spannend en ben erg benieuwd hoe alles gaat of is verlopen! Ik hoop echt van harte dat alles goed gaat en dat er straks twee heerlijke veulens en een helem gelukkige merrie bij jou in de wei huppelen! :)

Verder kan ik er weinig informatiefs over zeggen, dus dit bericht zal wel verwijderd worden.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:14

ik vind het ook super spannend!en wens ts ook al het goeds toe,maar het is heel iritant als je wilt weten wat de laatste nieuwtjes zijn over de merrie,en je moet eerst 10 pagina's doorspitten met reactie's zoals spannend,zijn ze er al?
al wat verandert?
iedereen bedoelt het goed op bokt.
en er is een hk topic aangemaakt.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:15

*kleine update*

er is niks aan de hand op stal want cyn heeft ze even buiten gezet misschien dat dat stimuleert?
@ knoopje je kun ook ts haar berichten er uit filteren en die even lezen dan weet je ook hoe en wat?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:17

knooopje schreef:
ik vind het ook super spannend!en wens ts ook al het goeds toe,maar het is heel iritant als je wilt weten wat de laatste nieuwtjes zijn over de merrie,en je moet eerst 10 pagina's doorspitten met reactie's zoals spannend,zijn ze er al?
al wat verandert?

klik bij de ts op geplaatst bij haar berichten zie je al haar berichten :)

Jola

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:24

_Kimmm schreef:
knooopje schreef:
al wat verandert?

Maar dan mis je wel de updates van MiSz_SaNdY :P 8-)

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:29

Nicole288 schreef:
Dit is de laatste modopmerking hierover, wie nu nog doorgaat met reacties zoals hieronder beschreven zijn kan maatregelen verwachten, het kan toch van niemand de bedoeling zijn dat het topic op slot gaat, als iedereen volgens de regels post kan dit voor de kraamstal waardevolle topic gewoon open blijven.

Reacties als "duim duim" en 'Spannend!' voegen niets toe en zijn oneliners die simpelweg niet mogen. Als mensen willen bijlezen of er nieuws is moeten ze zich eerst door pagina's met dit soort korte posts banen die eindeloos herhaald worden. Dit is nog altijd een topic op informatief, offtopic met elkaar in gesprek gaan of oneliners worden niet alleen in dit topic verwijderd, maar in alle topics hier. Dat dit soort berichtjes niet mogen staat ook gewoon in de boktregels.

Dus een laatste keer: oneliners, offtopic posts en rijen met tientallen vrijwel dezelfde berichtjes over hoe spannend het is, zullen worden verwijderd, met het doel om het topic leesbaar (en open) te kunnen houden.
Ontopic posts die meer omvatten zijn gewoon welkom.

Klik je daarna bij MiSz-SaNdY op geplaatst, dan krijg je haar berichtjes. Maar als je hier verder over wilt praten, zou ik jullie graag willen verzoeken om dat niet hier te doen, na die mod opmerking over de gang van zaken in het topic. Ik wil niet voor mod spelem, ik wil wel erg graag volgen hoe het met Champie en de twins gaat, zonde als hier dan toch een slotje komt. Een tweelingdracht is vrij zeldzaam en dus voor veel (meelezende)bokkers erg interessant!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:30

Het is best heel handig dat je daarvoor de laatste pagina ook even leest, dan weet je meteen meer dan genoeg.
Spannend vinden we het denk ik allemaal, maar wat heeft TS aan 30 (oh, 80 inmiddels) pagina's met "spannend!"

Jammer dat als een mod een keer iets plaatst het meteen reden is om de regels van bokt erbij te zeulen. Tuurlijk, ze zijn er en niet voor niets, maar zoals we allemaal met gezond verstand met paarden omgaan kunnen we toch ook met een topic omgaan? Geen mod die er dan naar hoeft te kraaien en niemand die dan zijn ei niet kwijt kan. (discussies hierover mogen bij voorkeur via pb ivm offtopic).

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:41

_Kimmm schreef:
knooopje schreef:
al wat verandert?

Jola schreef:
Maar dan mis je wel de updates van MiSz_SaNdY :P 8-)

dan zoek je die daarna op door op haar te klikken en dan op geplaatst.

shera

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:49

maar al met al heeft de merrie de billen weer bij elkaar geknepen?
Ik begrijp tenminste dat er nog niks aan de hand is als ze buiten gezet is.

blonde vraag mischien maar het voorste veulen ligt nu goed begreep ik, dat blijft ook zo? of kan dit door bv rollen van de merrie nog veranderen..

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:59

Ik heb er weinig verstand van hoor, dus als ik iets doms vraag dan neem me dat niet kwalijk aub!
Maar is een tweelingdracht bij een paard dan zoveel gevaarlijker als bij een ander dier? koe of schaap oid?
Ik hoop heel erg hard voor de TS dat het allemaal voorspoedig zal gaan en dat moeder en beide kinders super gezond alles doorstaan!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:02

Ja bij een paard is het veel gevaarlijker. De bevalling van een paard gaat veel sneller en dus ook met veel sterkere persweeen. Als er wat fout gaat heb je dus niet rustig de tijd om nog wat goed te leggen, bij een koe of schaap wel. Een paard heeft ook minder goede overlevingskansen bij een keizersnee.
En de voedselvoorziening naar de veulens is anders. Bij een koe gaat dat via verschillende plekken in het vruchtvlies en bij het paard alleen via de placenta, dus één veulen krijgt vaak te weinig voeding en sterft, of ze sterven allebei.

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:43

Mijn lusitano Veludo die in oktober overleden is (7 jaar) was de helft van een tweeling. Ze zijn beiden levend geboren, maar zijn zusje is na twee dagen overleden. Ik heb meermalen van dierenartsen gedurende het ziekteproces van Veludo gehoord dat ook een overlevende helft van een tweeling toch vaak een "zwakkere broeder" blijft.
Maar er zijn gelukkig ook voorbeelden van gezonde twins. Laten we daar op hopen! Ik heb trouwens ook vroeger nog eens een hengstje gehad voor de handel wat ook de helft van een tweeling was, uit de moeder van de hengst Concorde! Hij was wel wat klein, maar dat was de moeder van Concorde zelf ook.
Zijn er verder nog mensen met ervaringen met tweelingen?

bolletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:48

Is het nou ook dat de een een grotere overlevingskans heeft dan de ander of maakt dat niet uit. En hoe zit dat met melk, heeft je merrie voldoende melk of moet je daar flesvoeding bij gaan geven? Ben je ook van plan ze beide te houden? Ben zelf ook een tweeling, heb echt een goede band met me zus, meer als met mijn zus die ouder is. Vraag me af of dat bij paarden ook zo is, dat ze voelen dat ze broer en zus of zus en zus of broer en broer zijn. :D

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:50

De veulies laten wel lang op zich wachten! :P

Ik hoop dat het goedkomt, hoorde enkele dagen geleden dat een merrie op de manege met 8 maanden toch onverwachts twee veulens droeg. Die zijn er vorige week met 8 maanden uitgekomen.. De een was goed ontwikkeld, de ander niet.. Dus de kans is levensgroot aanwezig dat er zich maar één ontwikkelt. :j

Ik hoop dat het met Champie d'r kids wel goed verloopt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:49

Wat ik me afvroeg, normaal worden tweelingen toch veel te vroeg geboren? of heb ik het nou weer fout? :+ Als ik het goed heb gelezenn waren ze de 20e uitgerekent?

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:56

tweelingen komen idd vaak eerder. omdat ze eigenlijk geen ruimte voor 2 heeft. maar de 20ste is ze toch uit gerekend.
dus zullen wel 2 kleintjes worden. maar dat maakt niet uit, zolang ze maar leven.

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 20:58

Paintless schreef:
dus zullen wel 2 kleintjes worden. maar dat maakt niet uit, zolang ze maar leven.

2 shetlanders.... :+