Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:39

butengeweun schreef:
ANike, kan je niet een lading zadels ook even bij andere vandaan halen.

Hier beleren bijna altijd met een wintec, Bij de schoft makkelijk aan te passen en anders een corrector pad eronder met vullingen. Dan na een tijdje een goed zadel. Mijn beleer zadels zien er niet uit zullen we maar zeggen. 50 euro wintecjes van markplaats. (kussens, boom en stoten zijn nog goed maar de bekleding bovenop een stuk minder zullen we maar zeggen)

Maar als ik dus de passer laat komen vraag ik even rond wie er wat te koop heeft en of ik het dan op stal mag hebben. Voordeel is wel ik heb een zadelpasser / tuigmaker die zelf niet verkoopt en inkoopt dus moet al zelf zorgen voor iets wat ze kan passen.

Jaa heb ik nu dus ook.
En ik heb m’n kieffer ook maar voor 150,- aangeschaft. En die zijn ook goed aan te passen.

Uit eindelijk hoop ik dat ze het zadel van du bois past, een anatomica. Maar dan moet ik eerst nog eventjes sparen haha.

Wintec had ik ook gekocht, een apringzadeltje. Maat ongeacht welke boom erin, het bleef schuiven. Dus weggedaan.
Nu gaat Marjolein (stoeterij du bois) haar beleren onder t zadel; en zij heeft haar eigen ontworpen zadel daar ook liggen. Dus kan ze mooi even testen. En ook nog een aantal euroriding diamond liggen er. En ook kn. Dus ook keuze zat.
Het is nu gewoon kak dat je dus alleen een zadel erop hebt voor het wennen; nog niet t zitten. En dat is toch ook wel belangrijk. Haha. Lastigg

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:03

Oh... hier ook al tijden een zadeldrama in mijn hoofd.. _O-

Koop ik eerst een springzadeltje, of toch maar een dressuurzadeltje.. voor beide is wat te zeggen.

En dan is het ook nog zo dat ze een hoge schoft heeft én een curve in haar rug.. terwijl de meeste zadel zijn gemaakt voor een normale schoft en rechte ruggen..
Uitdaging genoeg hier.. :+ :+

Anike

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:20

Hier vooral rondgeribt, weinig schoft en korte rug en nog net een beetje te dik.. :+
Dramaaaa

Je kan beter een hebben met een hoge schoft

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:42

Wat goed van Minthe, en zo braaf op trailer ook.

Wat betreft zadel, ik ga,(als ik ga inrijden) voorlopig een barebackpad gebruiken die ik bij mijn vorige paard gebruikte.
Zitten inlages in en genoeg schouder vrijheid.
Als hij groot is wil ik een camarguezadel voor hem kopen

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:53

Wat braaf van Minthe zo alleen op pad! Ze is al zo volwassen. Fijn dat ze geen rare dingen tegen gekomen zijn :)
@Anike is die 17,5 inch euroriding korter dan de 17 inch kieffer malmo? naar mijn idee, als je het met singel en onderlegger moet oplossen allemaal en het dan nog steeds niet stil ligt, dan past het gewoon niet.. Sommige zadelpassers willen wel meedenken met jonge paarden en hebben zelfs bijv. een jonge paarden regeling.
@wortel dat weet ik nog wel ja van atari zijn hersenschudding. ik heb toen meegevolgd, spannend was dat. gelukkig is dat weer goed gekomen!!
@juniper dat staat Tulip goed :) begrijpelijk maar opzich natuurlijk heel mooi dat jullie dit proces samen kunnen doen!

Roos is nog steeds erg puppy dus staat nog lekker paard te zijn. We zijn net verhuisd dus het is nog even wennen. Binnenkort gaan we weer verder met wat grondwerken :) Qua fysio / chiro wil ik wel een check doen voordat we bezig gaan met beleren, maar dat zal nog wel even duren. Preventief doe ik niet. Ze is wel al eens bij de fysio geweest maar daar was een aanleiding voor.
Ik doe soms wel eens mijn been over Roos heen :') dat boeit haar weinig.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:03

Ik heb voor Atari een wintec liggen. Die heeft hij een paar keer aangehad om een rondje over de werf te wandelen. Voor nu ga ik eerst langzaam opbouwen om met longeer singel en dubbele longeerlijn fijn te longeren. Tegen de tijd dat hij 3 is geweest houd ik wel in de gaten of er een zadelpasser in de buurt komt. Ik kan er niet zomaar een bellen, om de afstand te rijden richting ons willen ze vaak een volle dag zodat het hun waard is om te komen en een locatie zoals ponyclub regelen om te gebruiken want ik moet dan ook nog een uur rijden voor een beetje een centrale plaats voor iedereen om te komen. Soms is het dan makkelijker als iemand anders het al georganiseerd heeft.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 22:52

Gitana schreef:
Wat braaf van Minthe zo alleen op pad! Ze is al zo volwassen. Fijn dat ze geen rare dingen tegen gekomen zijn :)
@Anike is die 17,5 inch euroriding korter dan de 17 inch kieffer malmo? naar mijn idee, als je het met singel en onderlegger moet oplossen allemaal en het dan nog steeds niet stil ligt, dan past het gewoon niet.. Sommige zadelpassers willen wel meedenken met jonge paarden en hebben zelfs bijv. een jonge paarden regeling.
@wortel dat weet ik nog wel ja van atari zijn hersenschudding. ik heb toen meegevolgd, spannend was dat. gelukkig is dat weer goed gekomen!!
@juniper dat staat Tulip goed :) begrijpelijk maar opzich natuurlijk heel mooi dat jullie dit proces samen kunnen doen!

Roos is nog steeds erg puppy dus staat nog lekker paard te zijn. We zijn net verhuisd dus het is nog even wennen. Binnenkort gaan we weer verder met wat grondwerken :) Qua fysio / chiro wil ik wel een check doen voordat we bezig gaan met beleren, maar dat zal nog wel even duren. Preventief doe ik niet. Ze is wel al eens bij de fysio geweest maar daar was een aanleiding voor.
Ik doe soms wel eens mijn been over Roos heen :') dat boeit haar weinig.

Ja dat beweerde deze inderdaad. Ik ga het eens nameten.
En idd wat je zegt, als je zoveel moet doen dan is het niet oké.

Volgende week even een ander. Die ik in het verleden ook gehad heb bij m’n oude merries. Dus met goede ervaring. Deze die er nu was kwam even tussendoor voorbij en ik dacht nou prima. Maar net voor m’n afspraak zei een vriendin een negatieve ervaring over haar. En ik kan het dus opzich wel beamen.

Naja. We gaan door haha

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 06:08

Heb hier meerdere paarden staan en dus ook meerdere zadels liggen. Kijk altijd gewoon wat het beste ligt, al dan niet met een bontje eronder. Mijn oude Ryder (tegenwoordig is dat volgens mij Fryso in NL) zadeltje ligt er nu op en past goed :)

Ennn…
Afbeelding
Sadie heeft er op gezeten en Valegro was heel braaf!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 11:23

Stoer!!!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-25 19:05

Jaaaa leukkkk!!!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 09:28

Goed gedaan Valegro

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:21

Stoere valegro!
Blij dat ik niet de enige ben die met die zadels in het hoofd zit en hoe aan te pakken.
Maar goed, eerst mag ze op de grond wat sterker worden, tis nog zo'n slungeltje
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:23

Knap dier Martje.. de uitstraling van haar koppie pakt mij meteen.. :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 13:34

Zeker een moppie Martje

Mijn man heeft vandaag wat los gewerkt in de bak, aapje deed t knap
Daarna maar weer spelen met vrienden Afbeelding

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 14:23

Casarell schreef:

Haha ja daar ging het bij mij ook mis. "Ik wil geen Tinker en al helemaal geen witkop"...zei ik altijd stellig :j :')

Heerlijk ravotten die mithras

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-25 19:20

Martje80 schreef:
Casarell schreef:

Haha ja daar ging het bij mij ook mis. "Ik wil geen Tinker en al helemaal geen witkop"...zei ik altijd stellig :j :')

Die voel ik ook wel ja!! Haha!!!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 08:13

Ik heb nooit gedacht, geen witte pony... nu twijfel ik wel whaha..

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 12:19

Iedereen heerlijk bezig de eerste keer zitten is altijd zo bijzonder. Voor het eerst de oortjes zien.

Hier vanmorgen zadel met klapperende beugels erop gelegd. Ze keek er niet van op of om. Wel handig want de jongste van mij wijst als ze op stal komt naar zadel en dan cookie. Dus nu nog maar even wat extra desensibiliseren een 2 jarige maakt gekke geluiden en bewegingen.

Afbeelding

Nog iemand tips voor een betaalbaar bruin hoofdstel in een ukkie maar liefst ouderwets Engels met platte neusriem en frontriem

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:30

Oh oh oh.. wat is het heerlijk weer!! Voelt als of de lente eraan komt!

En ik moet me zó inhouden... want ik wil er pas op gaan zitten als ze fysiek ook echt 3 is.. maar dat duurt nog een paar maanden. Ze is zo ontzettend braaf en relaxed.. ongelofelijk.. dat ik me dus echt moet inhouden. Want ze is er nog niet klaar voor.
En tot die tijd ga ik een planning maken.. op een wat kortere termijn als tot het nu toe was.
Eerst donderdag de chiro.. daarna de masseur en de tandarts.. en dáárna kunnen we wat serieuzer aan de slag met de voorbereidingen.. wat vaker longeren, lange lijnen, zadeltje erop.. en voor we het weten.. is het zover..!! **\O/**

Man man.. ik kijk er echt naar uit..
Oh.. en ik bedenk me nu net dat ik misschien, voordat ik erop ga zitten, voor de zekerheid nog een keer foto's van die rug laat maken.. er kan in 1,5 jaar veel veranderen.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:57

Lastig als ze alles soms zo makkelijk oppakken. Hier kwam mijn moeder van hup erop en gaan. Toen ook maar even gemeld dat ze pas april 3 wordt.

Voordeel ik moet straks ook op de maandag en vrijdag ochtend werken dus minder tijd om uitgebreid aan de slag te gaan.
Maar hier worden ze dus wel al af en toe door de kinderen gepakt maar ja die wegen 10 kilo als ik zie hoe ze met elkaar spelen kunnen ze dat wel hebben

Foto’s worden hier niet gemaakt of misschien laat ik de tinker prokken ivm dekken maar anders pas een foto als ik iets vermoed.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 19:32

Sophie is vorig jaar al geprokt voor het stamboek, dus dat hoeft niet meer.
Maar aangezien ze een 'wekere rug' heeft en ik super zuinig ben op haar, wil ik eerst weten of er veranderingen zijn geweest voor ik haar met mijn gewicht op ga belasten.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:45

Butengeweun zoiets? Die verkopen ze hier nog best veel en niet duur ook. Verzenden zal duurder zijn misschien dat ze die in UK ook hebben?
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:10

Zondag was mijn vriend me naar stal, en hij is nogal van fotografie en film.
Hij heeft zondag dit mooie filmpje gemaakt van Sophie en mij..
En niet zomaar gefilmd, maar met zijn zelf opgebouwde camera, én de nodige nabewerkingen..
Ben er best trots op, dat hij dat zo 'ff' in elkaar zet!!! :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 22:50

Heel mooi gedaan hoor en leuke details ook met hooivork etc.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 07:29

Leuk filmpje