Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 20:09

Mag ik aan jullie vragen of er iemand is met ervaring “andere” maat pony’s samen opfokken?
De meeste opfokken zijn natuurlijk gemiddeld paarden maat.
Maar een d/e pony veulen met een grote maats shet veulen opfokken is dat een optie.
Duo komt dan wel in een kudde met oudere paarden voor de opvoeding en ouderlijk gezag.

voyou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 21:32

Navayou gisteren ook van mama gescheiden. Is ook al 6 1/2 maand dus dat komt goed. Ze hoefde niet te verhuizen want ze stond met mama al een paar maanden in de opfok groep. Ik heb de merrie gewoon mee naar huis genomen. Mag nu flink gaan voeren. Toch wel flink terug gevallen in conditie in de droge periode. :o

Laatste knuffel voordat we gingen
Afbeelding

En mama vind het thuis ook weer prima!
Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-18 23:15

Wat worden ze snel groot allemaal!
Merendeel al afgespeend en de rest heeft het binnenkort op de planning.

En wat een bos manen heeft Hayden! :wow:
Rey heeft dan maar zielige sprieten, net als mama. En zijn staartje stelt ook niet zoveel voor helaas.

Plutolover, fijn dat de verhuizing goed is gegaan en wat is Maximus toch een dotje.

Jammer Cio, maar een bokvoetje aanschaffen is idd niet slim. De winter komt eraan en over het algemeen groeit het aanbod dan ook. Dus je vindt vast een leuke jaarling zonder gebreken. :j

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 07:22

Luf_Midnight geen ervaring mee, maar lijkt mij geen probleem te moeten zijn.

Voyou wat een fijne manier voor haar om gespeend te worden. Zo kent ze de kudde en omgeving al :) Mooi hoofdje heeft ze ook al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 09:56

Zo wat gaat het hard hier! Even een grote bijlees gedaan.

- Kayleigh, ziet er heerlijk relaxt uit zo in het zonnetje! Alleen even knuffelen is inderdaad al heel fijn. <3

- Billionache, leuk die foto's zo naast elkaar. Ik vind het altijd zo grappig hoe die bles verandert als ze groter worden.

- Sarah, heerlijk zo in de wei liggen. Ben stiekem wel jaloers dat je ze bij huis hebt. :Y) Is zijn verkoudheid alweer over? En die foto met zijn hoofd op pootjes. :))

- Luf_midnight, die van jou is ook al groot inderdaad!

- Twinklebel, wat een mooie foto! <3 En een lama gefokt, ach die zijn ook leuk.
Die van mij was er ook met 4,5 maand af, ik wilde ook het liefste tot minimaal 5 of 6 maanden wachten, maar hij was zijn moeder ook al zo lekker aan het pesten.

- Cioccolato, wat slim om er dan nog een jaarling bij te nemen, en leuk voor ze! Je vindt vast wel een leuke.

- Alicelover, 1.40 joh die is net zo groot al als mijn Fjord haha! Wat een reus al.

- Plutolover, wat fijn dat de reis goed is gegaan en dat hij het goed doet in de groep. Hij is echt leuk!

- Nynkster, aaah dikke manen. Ik vind dat zo mooi!

- Voyou, wat een fijne manier zo, en lekker dat ze zo lang bij de moeder is gebleven. :)

Las ook iets over de vachten, Pablo is van veulenvacht naar zomervacht gegaan en die maakt nu een lekkere wintervacht aan. Ligt telkens veel haar los op hem.
Pablo staat heel dichtbij, we zijn ook lekker op de fiets naar hem toe gegaan. Omdat ik me wel zorgen maakte over of hij wel in de groep zou passen ben ik bijna elke dag wel even geweest. Soms gewoon even kijken en andere keer knuffelen.

Afbeelding

En slapen is ook heel belangrijk. Hier zie je ook wel dat hij zijn wintervacht aan het maken is.

Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 10:07

ik kan jullie niet bijbenen hahah

ik lees keurig alles bij, maar reageren op iedereen. ik straks of vanavond weer een poging wagen om te reageren!! wel zo leuk natuurlijk.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:05

Knappe Pablo. <3

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 11:58

San_ner dat is inderdaad wel een luxe dat ze aan huis staan. Vind het zelf zalig :o
Zijn verkoudheid is zo goed als over. Wel nog een beetje tranende oogjes, dus nog even in het oog houden.

Fijn dat Pablo dichtbij staat en dat je vaak langs kan gaan! Hii ziet er goed uit! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 16:14

Ja lijkt me ook heerlijk! Gelukkig maar. :)

Net weer even bij hem gekeken, ze hebben lekker een nieuw stuk gras gekregen zag ik en er zijn al drie merries uit. *sorry voor de fotospam telkens*
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 18:21

San_ner schreef:
Ja lijkt me ook heerlijk! Gelukkig maar. :)

Net weer even bij hem gekeken, ze hebben lekker een nieuw stuk gras gekregen zag ik en er zijn al drie merries uit. *sorry voor de fotospam telkens*
[ [url=m/SN9MMt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vind wel grappig gezicht zo tussen de hafjes. Terwijl de mijne de enige haf is in de groep waar hij in staat

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-18 19:25

Idd grappig! :D Hij lijkt wel echt goed geaccepteerd nu, he! Leuk om te zien! :D

Hier heeft Jack zijn puppy-oogjes al getraind voor wanneer ik wegga. Zeg nu zelf, wie kan hiervan weglopen? <3 :')

Afbeelding

In het weekend eens proberen ze samen te zetten, maar ik heb er toch wat bang voor. Mijn jongste paard durft namelijk echt door te trappen naar andere paarden. Enige tips hoe ik dit het beste aanpak?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 06:14

Ja het gaat nu prima. Soms staat hij neus aan neus te eten en soms heeft hij me-time.
Haha ja valt wel op zo dat hij op een Haflingerstal staat. :Y)

Zo lief! Hopelijk gaat het goed als je ze bij elkaar zet. Qua tips heb ik echt geen idee. Ze lopen wel al een tijdje naast elkaar met draad ertussen toch?

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 08:14

Eerst Jack met de wat oudere lieve paard? En dan paar dagen later de jongere erbij? Zodat oudere paard beetje de jongere beschermd?

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 11:10

Ja ze staan inderdaad al de hele tijd naast elkaar. Op zich zijn er zo geen problemen, enkel wanneer ze een sprintje trekken naast elkaar toont mijn paard dat hij er eigenlijk achter wilt gaan.
Ja Plutolover, dat lijkt me momenteel ook het beste. Zullen we waarschijnlijk zo doen :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:39

Knappe grote Belle <3
Afbeelding

En Billie <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_O-

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:43

Oooh mogen ze eindelijk samen spelen? :P Geweldige foto's hahaha :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 12:46

Ja Fo laat Billie los! Mocht tijd worden!
Nu moeten ze elkaar nog even leren kennen en vertrouwd worden

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:04

Geweldige foto's!

Ik zal straks even de camera mee nemem en paar fotos schieten. Alleen is hier niet zoveel actie.

Hoe gaat het voor de rest hier? Ik zat in de meelees modus.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 16:48

Hier is ook vrij weinig actie nog hoor!
Ja de merries vliegen zo nu en dan nog even door het land met de oren plat achter een ander veulen dan hun eigen aan. En soms de merries tegen elkaar.
De veulens doen alleen maar heel hevig happen naar elkaar. En Billie is hondsbrutaal, die zit wat achter Belle aan te vangen. Belle staat verdacht veel bij de merrie nu ineens _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:14

Wat leuk dat ze bij elkaar staan! Die foto's, geniaal!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:16

Ja ik denk dat ik nog veel meer mooie foto's krijg met de 2 samen :j
Ik zet ze vrijdag weer samen, dan ga ik er weer even bij zitten.

Die plukken haar ook uit de oren :')

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:20

@voyou Wat een mooie foto is die eerste, zeg!

@San_ner Wat is ie leuk, dat blesje.. Fijn dat het goed gaat

@Cioccolato Billie <3

Fijn om te lezen dat het zo goed gaat hier. Ik ga mijn Benji Zaterdag ophalen en ik kijk er naar uit!!
Afgelopen weekend heb ik hem voor het eerst(!) gepoetst, hij vond het direct goed en heerlijk: bleef ervoor staan en wilde heel graag terug kriebelen.
Met het zonnetje erop dus een hele fijne middag gehad <3

Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:22

Wat een leuk beertje!
Belle vindt borstelen ook heerlijk! Beide veulens vinden tussen hun voorbenen kriebelen erg fijn hier. Gaat dat neusje helemaal de lucht in, bovenlip omhoog

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:44

Aah wat een leuke teddy pino96

Ik heb poetsspullentjes gekocht en een nieuw halster in maat shet. Nog wel wat te groot maar Ag groeit hij vanzelf in

Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-18 17:45

Pino wat een leukerd !

En pluto dat halster!! I like it.