ja nou kom op iris! heb je al een naam voor het veulen TS?
Appelmoes_11
Geplaatst: 13-04-12 09:31
marianbv schreef:
abba gefeliciteerd met het veulen.
Ik zag dit staan en...
Overdagbevalling klinkt inderdaad niet slecht!
Mariska80
Geplaatst: 13-04-12 09:32
Wat zal het heerlijk ruiken bij jullie, veulen wil nu vast niet komen. Die gaat wachten tot de lucht weg is en het gras is gegroeid
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-12 09:39
Lucht valt mee hoor Het is geinjecteerd dus verstopt onder de grond. Paardjes hebben nu alleen voor een paar dagen een iniepinie klein stukje grond zodat we zoveel mogelijk konden bemesten, ze zijn het er niet helemaal mee eens geloof ik.
lekker handig van je, nu komt dat veulen helemaal niet, die vind het te hard stinken!! hahahahah
Pluizebolpum
Geplaatst: 13-04-12 09:44
Abba, gefeliciteerd met je valkekindje! Valkjes zijn cool . En nu Iris nog...Zou idd erg prettig zijn als ze overdag bevalt, ik noem maar wat, vandaag ofzo?
En ja, Bassenqua, sterkte nog met al dat oppassen en waken. En het de paardjes duidelijk maken waarom ze een paar dagen op een klein stukje moeten. Als ze er net als die bij ons er zo'n drama van kunnen maken (zuchten, met de ogen rollen, mensdouwen in de goede richting, proberen hekken open te maken ) zal dat niet meevallen...
Sjongeee jonge wat duurt dit lang zeg.. ik had al een paar dagen niet gekeken want heb t mega druk! maar nog steeeds niets.. Mij lijkt het zeker ook fijn als ze overdag bevalt, dus kom op Iris, poep vandaag je veulen er maaar uit!!
Bassenqua
Geplaatst door de TopicStarter: 13-04-12 10:01
Oh vreselijk zijn ze, als ik over het erf loop hinniken ze, loop ik het land in staan ze gelijk bij het hek, of ik die ff open wil doen, en die verwijtende blikken Ze moeten het er even mee doen. we gaan ook uit protest met zijn allen in de paddock hangen.
Zou mooi zijn als Iris het nog even doet vandaag, kunnen we morgen naar de hengstenkeuring.
Dat gevoel ken ik, Bassenqua! Mijn weide is nu ook gedaan, en ze moeten van mij een 10-tal dagen nog "klei" staan. Wanneer ik buiten kom roepen ze uit volle borst en tonen ze me bijna hoe ik het draadje moet verwijderen zodat ze terug "groot" kunnen staan...
Ik hoop voor jullie dat Iris haar veulen vandaag nog ter wereld zet, het heeft meer dan lang genoeg geduurd voor jullie!