Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kabayo schreef:Casarell wordt ze nu al regelmatig los gemaakt? Hoe kan dat dan dat een jong onbelast paard zo vast zit? Vind het nogal wat voor een paard die nog geen 3 is dat er al regelmatig een chiro, sportmasseur en een osteo bij komt
Jaa altijd goed even van huis. Heeft die van jou nog in de voerbak gestaan? Wat fijn zo'n relaxt moment samen
Casarell schreef:Ooit wel eens verdiept in hypermobiele paarden? Die compenseren hun slapte in de grote spiergroepen.
Naast het doen van oefeningen om de kleine spieren te versterken, wil ik die grote spiergroepen los houden om blessures te voorkomen.
Vandaar de regelmatige massage.
Kabayo schreef:Casarell schreef:Ooit wel eens verdiept in hypermobiele paarden? Die compenseren hun slapte in de grote spiergroepen.
Naast het doen van oefeningen om de kleine spieren te versterken, wil ik die grote spiergroepen los houden om blessures te voorkomen.
Vandaar de regelmatige massage.
Sorry ik wist niet dat die van jou hypermobiel was. Dan heb je de oorzaak alEn dat moet dan haar hele leven door om de twee maanden? Lijkt mij enorm lastig om die voor altijd blessure vrij te houden als dat nu al noodzakelijk is
wortel115 schreef:Kabayo Atari heeft een hersenschudding gehad. Ik was aan het werk maar ik ga ervan uit dat het een behoorlijke klap is geweest. Hij is helemaal hersteld maar wilde met de physio toch zeker weten dat alles goed was voor we hem straks aan het werk gaan zetten. Atari heeft een engeltje op zn schouder want hij was helemaal goed.
Casarell schreef:wortel115 schreef:Kabayo Atari heeft een hersenschudding gehad. Ik was aan het werk maar ik ga ervan uit dat het een behoorlijke klap is geweest. Hij is helemaal hersteld maar wilde met de physio toch zeker weten dat alles goed was voor we hem straks aan het werk gaan zetten. Atari heeft een engeltje op zn schouder want hij was helemaal goed.
Waaraan merkte je dat hij een hersenschudding had?
Martje80 schreef:Wat is jullie plan vwb zadels? Laten jullie al een passer komen, of laten jullie ze eerst meer vanaf de grond lichamelijk ontwikkelen en body krijgen, en dan pas een zadelpasser?
Ik vind het best lastig. Sws is peek nog verl te iel nu, maar zonder goed passend zadel wordt ze nooit zadelmak haha. Maar eenmaal mak zelf er weer een ander zadel aangeschaft kunnen worden..
Ik heb niets liggen qua zadels, begin weer helemaal fris