Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Noisy

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:22

Leuke foto's allemaal weer.
Ik ga binnenkort ook weer even op bezoek bij Rudi als hij op de wei staat.

Igniss, ik vind jou heel dapper om met die schoenen naar je paard te gaan en zulke dingen te doen. Ben je het bang dat ze misschien op je tenen gaat staan? En super dat je weer lekker gaat sporten trouwens +:)+

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 13:32

Noisy schreef:
Leuke foto's allemaal weer.
Ik ga binnenkort ook weer even op bezoek bij Rudi als hij op de wei staat.

Igniss, ik vind jou heel dapper om met die schoenen naar je paard te gaan en zulke dingen te doen. Ben je het bang dat ze misschien op je tenen gaat staan? En super dat je weer lekker gaat sporten trouwens +:)+

Het waren deze schoenen of met mijn dure rijschoenen het water in :') normaal heb ik altijd dicht schoeisel aan. Maar het wandelen was een last minute idee en deze lagen toevallig in de auto.

Mucchio

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 17:02

Leuke foto’s allemaal!

Xloki, hakkie takkie weg zakkie :=

Die van mij is vorig weekend ook het land op gegaan. Hier een filmpje van hem:

https://m.youtube.com/watch?v=ZEIK5AHUxZo

Niet een heel lang filmpje, maar even voor het idee *D

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:19

Gatsie Jelske is niet fit.
DA komt zo..

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 19:36

oh jeetje janine wat is er aan de hand ?

Igniss goed dat ze haar angst heeft overwonnen ! topper!

ennasil zo mooi met die bloesem ^^

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:01

Wat een leuke foto's komen er voorbij, leuk om te zien hoe de veulens van 2017 opgroeien!

Janine, sterkte, hopelijk niets ernstigs..

Ff een vraagje, is jullie jaarling ook zo loom, veel slapen (liggen) en eigenlijk bijna niet spelen. Ik vind 't maar een doetje als ik eerlijk mag zijn haha! Hij is verder altijd ontwormd etc. en ziet er ook goed uit maar energie 0,0. Zal tuurlijk te maken hebben met groeien, maar was toch wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

Jiildou23

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:03

Wat worden alle veulentjes mooi en groot. Met Sandro gaat ook alles erg goed. Hij staat nu bij mijn oom op stal en daar staat hij samen met een ruin lekker te spelen. Hij gaat straks van de zomer de hengstenweide op en lekker grasjes eten.
Afbeelding

Afbeelding
Zo leuk dat hij mij nog gewoon herkent en meteen even komt kijken als ik op visite kom *\o/*

En twee weken geleden is zijn volle broertje geboren. Grappig om te zien dat beide hengstjes er echt heel anders uitzien en ook echt een volledig ander karakter hebben ondanks dat ze precies dezelfde moeder en vader hebben.
Afbeelding

Afbeelding
En ik weet dat het geen 2017 veulen is, maar hij is zo leuk <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 20:11

Nou we zijn geen steek wijzer helaas.. of gelukkig?
Ze had lichte verhoging, iets wat rommelende darmen.

DA kon niks geks vinden en heeft haar een pijnstiller gegeven.
Ik trof Jelske eind van middag lusteloos aan in de wei, amper op me reageren niet eten en afgezonderd.
Ook raar staan met haar achterbenen, ze liep netjes en braaf mee iets wat zwalkende achterbenen.
Ik heb nog gezegd dat ik af en toe haar hoor "boeren" aangezien er een friese kwaal is (slokdarm) weet niet precies hoe dat heet, heeft ze nog even de nek gevoeld op rare dingen.

Dat leek oké maar in de gaten houden.
Ook heeft ze haar nek nog beide kanten gedraaid reageerde ze ook goed op en tandvlees was ook in orde.

Aan haar blik kon ik gewoon zien dat ze echt niet fit was.
DA denkt omslag van het weer, maar moeten het zeker in de gaten houden. En anders komt ze morgen terug als we niet vertrouwen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:24

He bah Janine zo irritant als je niet weet wat het is.

Michelle ik zie die van mij natuurlijk niet dagelijks, maar nee ik vind bij geen van de jaarlingen die daar staan sta ze loom en lusteloos zijn.
Ik zou het toch in de gaten houden.

Wat een leukers Jildou wie is de papa?

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:33

@michelle: Flo staat ook alleen maar als een slome in de wei... vooral eten en alleen maar rennen als moeders voorbij komt

@Jilldou: wat een schatje heel anders dan zn grote broer !

@janine: aah ?jammer/fijn? dat ze niets hebben kunnen vinden, hoop da het morgen weer wat beter met haar is ! tis wat met de ukkies

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 21:55

Janine, is ze ook op wormen gecheckt? Bloedwormen zijn typisch voor deze leeftijd en daar worden ze altijd wat sloom/koliekerig van.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:00

Nee dat niet! Ik zou morgen even aan mijn DA vragen ze is 2 weken terug ontwormt weet niet of die ook bloedworm mee pakt anders is dat het niet.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 22:00

Wat gaan jullie hard! Eerst even bijlezen.

Suffie, wat een leuke foto. Mooie kleurtjes hebben ze!

Dondon, jammer dat de opfok niet dichterbij is. Maar het komt goed, je zult het zien.

Sirius, wat leuk een tweeling!! Mooi veulen hebben jullie gekocht. Super. Ben je al helemaal bijgelezen? }>

Donna, wat heerlijk dat Floki weer naar buiten mag!

Sparklinapp, ik ben gewoon jaloers op jullie groene wei :j

Donna, o,o die Floki toch, lekker ondeugend :D

Janine, Jelkse is van dezelfde datum als Lily, ook 15 april. leuke fotos.

Dyonne, wat een knoert, ziet er goed uit.

Namiro, geweldig, gaat de goede kant op dus.

Ennasil, idd erg veel dik haar, ze zal zich beter voelen zonder die dikke vacht.

Donna, wat een lieve foto zo van Floki <3

Silly, ik vind hem ook erg knap hoor. <3

xloki, hoe gaat het met Maddox na de castratie?

Dido, wat is hij al groot en ook lekker bijdehand zie ik spelen met de 22 jarige.

Igniss, wat een mooie fotos! Wat goed ook dat jullie al zo lekker naar buiten kunnen om te wandelen en dat ze nu door het water durft! Met Lily ben ik lang zo ver nog niet hoor.

Ennasil. prachtige foto <3

Mucchio, bekijk je filmpje later, zit op mijn werk, sst

Janine, dat is niet fijn.

Hhahaha, Michelle, Lily is ook geen ster in racen en spelen. Die is volgens mij liever lui dan moe. :')

Wat een leuke fotos Jilldou en wat een schatje het broertje <3

Ahh, wat naar Janine.. Ik hoop zo dat het snel weer beter gaat. Wij hebben thuis ook net een koliek geval gehad. Snel de Da erbij, gelukkig waren we op tijd en gaat alles weer goed. Is waarschijnlijk ook gekomen door het wisselende weer. Hou haar maar goed in de gaten. Zo sneu, arme Jelske.

Het is bij ons nu eindelijk mooi weer, gelukkig. Ik heb Lily lekker geborsteld en gewandeld in onze paddock. Toen onze Elske koliek had, bleef ze constant bij haar. Zo lief om te zien. <3 Ik heb haar opgemeten en ze is nu 1.42 ongeveer, want ze wilde niet echt stilstaan, ze vond het zo raar die centimeter :')

Afbeelding
Lekker grazen op ons stukje wei.

Afbeelding
Even een vraagje: Vinden jullie niet dat je haar ribben erg kan zien en daarbij een erg dik buikje heeft? Ze heeft geen wormen , want ze is netjes ontwormd.

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:31

Wat een prachtige bijleespost Roxymax. Mijn complimenten.

Er gaat veel energie zitten in de groei maar buikjes worden wel gevuld, ik zie ze er veel zo bijstaan ook de jaarlingen bij mijn op stal.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 08:40

Hoe weet je zeker dat er geen wormen zijn? Bloedworm, spoelworm vraagt verschillende middelen.
Overigens kunnen ze door groei etc idd wel eens wat minder in de vacht zitten.

Jaarlingen die echt loom zijn zou ik wel goed in de gaten houden.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:03

Ik wil even laten weten met tranen in mijn ogen, dat mijn lieve Jelske er niet meer is.

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:05

Janinevv schreef:
Ik wil even laten weten met tranen in mijn ogen, dat mijn lieve Jelske er niet meer is.

WATTTT??? Neee hoe kan dat?? ;( ;( Heel veel sterkte toegewenst :(

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:08

Janinevv schreef:

Ik moet nog bij lezen maar...Dat meen je niet.. Wat is er gebeurd? ;( Heel veel sterkte!

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:10

he wat?? Sorry??

Wat is er gebeurd meis? Zo snel inene.

Heel veel sterkte :(:) Sta echt even met mijn B** vol tanden |(

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:23

Waaat, Janine?! Wat is er gebeurd meid, wat verschrikkelijk, heel veel sterkte! ;(

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:26

Janine, heel veel sterkte :(:) Y;(
Ik hoop dat er wel duidelijk is geworden wat Jelske onder de leden had, omdat de DA dit gisteren niet kon zeggen.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:32

Zo onwerkelijk nog, en het doet zo'n pijn.

Wat er is gebeurd is onduidelijk, onze DA was ook geschokt. Mijn vader vond haar in de sloot, ze is omgevallen en in de sloot beland alles lijkt erop dat ze zich niet heeft verzet om eruit te komen dus geen verdrinking.

Ik heb haar nog niet gezien alleen gisteren nog, ze ligt nu bij de buurman onder zeil om morgen opgehaald te worden.
Ik twijfel enorm om nog even te kijken bij haar.

Het voelt als een hele slechte film, en dat het goed komt maar het komt niet goed, Jelske komt niet meer terug... onze tijd samen was veel te kort. |(

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:44

Janine, ik zit op mijn werk en de tranen stromen over mijn wangen. Ik kan het gewoon niet geloven, hoe kan dit nu toch? Wat kan ik tegen je zeggen, woorden schieten hier toch gewoon tekort........

Ik vind het zo verschrikkelijk voor je, lieve , lieve Jelske......

Ik ben diep, heel diep geschokt.....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:46

He bah wat naar om haar zo aan te treffen. Hopelijk heeft ze niet al te lang geleden, maar zoals je het omschrijft was ze al snel "weg".

Soms is het niet altijd goed om alles te weten, maar in jouw geval zou ik toch wel heel graag willen weten wat Jelske onder de leden had. Er is natuurlijk geen bloed afgenomen gisteravond? Dit zou eventueel nog veel ontstekingen, aparte waardes, wormen o.i.d. kunnen uitsluiten.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 15:47

Neee! Jeee wat vreselijk zeg.. zit nu zelf met een brok in mijn keel.. ;( heel veel sterkte! Y;(