Tweeling in aantocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MiSz_SaNdY

Re: Tweeling in aantocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:44

ze is de 20ste uitgerekend

GJ9

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:45

Oke, sorry voor mijn offtopic gaan hierboven. Ik zal het niet meer doen.

Maar mij hebben jullie niet horen zeggen dat TS niet mag dromen van 2 gezonde veulens hoor! Ik gun het haar zeker! Dat er een groot risico aan zit weet iedereen, en dat de een aan de hand daarvan andere keuzes zou maken dan de ander is ook geen nieuws.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:47

MiSz_SaNdY schreef:
ze is de 20ste uitgerekend

Daarom ;)
Dat ze blijven zitten tot de uitgerekende datum is al heel wat.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:47

Ja maar dat zegt niet dat ze ze er voor de 20 of erop eruit gooit ;)

het zou alleen maar beter zijn hoe langer ze ze binnen houd.

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:48

*\o/* Kom op lieve merrie... je kunt het!! *\o/* hup hup veulentjes.... jullie kunnen het!!! Met z'n allen bidden wij voor jullie gezondheid en kracht!!!

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:49

kick1972 schreef:
*\o/* Kom op lieve merrie... je kunt het!! *\o/* hup hup veulentjes.... jullie kunnen het!!! Met z'n allen bidden wij voor jullie gezondheid en kracht!!!

kijk dat willen we horen!!
haha
cyn heb je nog mooie buikfoto's van je merrie's?
ben nu wel benieuwd hoe ze erbij staan

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:49

Uiteraard is dat beter, maar gebeurd al niet vaak dat ze zo lang blijven zitten, dan zal een week overtijd wel helemaal uitzondering zijn, dat bedoel ik.

Maar beter is het idd wel, ik hoop ook voor TS dat ze minstens tot de 20 blijven zitten. (hoewel de bevalling natuurlijk ook moeilijker wordt als ze groter zijn)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:52

anneliesdj schreef:
Uiteraard is dat beter, maar gebeurd al niet vaak dat ze zo lang blijven zitten, dan zal een week overtijd wel helemaal uitzondering zijn, dat bedoel ik.

Maar beter is het idd wel, ik hoop ook voor TS dat ze minstens tot de 20 blijven zitten. (hoewel de bevalling natuurlijk ook moeilijker wordt als ze groter zijn)

ik denk dat die 4 dagen niet veel meer uitmaken
ik hoop dat ze gewoon een voorspoedige bevalling hebben en netjes drinken enz.
en dat ze alle 3 gezond en wel zijn

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:53

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 11:54

Goedemorgen allemaal

Champie en Kamilia zijn nog steeds rustig, dus hoop ik echt dat ze het beide nog even binnen houden tot de tempratuur iets omhoog gaat.

@GJ9 als je alles goed hebt doorgelezen zie je dat ik er absoluut niet blij mee ben! dus is jou speculatie weer een echte speculatie terwijl je van de hoed nog rand weet, ik citeer even uit een van de geschreven stukjes van mij:
Citaat:
Hallo mensjes wat lopen jullie hier allemaal te stressen zeg!
Wat moet ik dan wel niet?
En dan nog even wat al dat gespeculeer hier, waar jullie je al niet mee bezig houden?
Roelie heeft hier dan ook duidelijk al het een en ander uitgelegd!
Ik doe alles in belang van mijn merrie en dat doe ik echt niet voor de lol, (als ik had kunnen kiezen had ik tijdig de gehele tweeling laten aborteren) ik kan jullie wel vertellen dat als het er op aan mocht komen en ik een keuze moet maken (veulens of moeder) ik ten alle tijden voor mijn meisje Champie kies.
Tuurlijk zal ik er alles aan doen om ze alle drie in leven te houden maar mocht het er dus op aan moeten komen dat ik een keuze moet maken dan twijfel ik dus geen seconde over Champie.

dat ze er nu eenmaal inzitten kan ik NIETS meer aan veranderen, buiten dat is de vorige tweeling van 2007 en niet van 2009!
en als de tweeling het overleeft droom ik ID van een mooi tweespan! Ik citeer nog een stukje voor alle mensen die niet kunnen lezen en maar lopen te raaskallen.

marialva schreef:
Cayenne schreef:
Heel veel succes! Hopelijk komen er 2 gezonde veulens uit en houdt mams zich ook goed!
Persoonlijk vraag ik me af waarom je eigenlijk nog met een merrie fokt die duidelijk aanleg heeft voor tweelingen. Heb je daar een reden voor? :) Lijkt me toch een flink risico.

ja daar heb ik een hele goede reden voor, als mevrouw NIET drachtig is is ze sinds haar 10e jaar echt onhandelbaar (heeft mn schouder al een keer uit de kom getrokken) er achter aan skiën, en rijden out of the question! op stal naar iedereen bijten en noem maar op! en als mevrouw zwanger is is het het liefste paard van de wereld, ook met rijden echt voorbeeldig paard?!
dus met overleg van de DA is het verstandig haar dragend te houden, we hebben het nu 1 jaar geprobeerd (vorig jaar) en het was weer helemaal feest met haar, nu dragend is het een echt SCHATJE ;)

Waar daarna wordt geantwoord dat we alles geprobeerd hebben met haar!

Speculatie vindt ik in dit topic ongepast en als men het hele topic leest of mijn berichten filtert kan je alles terug lezen, buiten dat is er een HK topic voor, maar goed voor sommige mensen blijft lezen erg moeilijk?!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:56

MiSz_SaNdY schreef:
anneliesdj schreef:

ik denk dat die 4 dagen niet veel meer uitmaken
ik hoop dat ze gewoon een voorspoedige bevalling hebben en netjes drinken enz.
en dat ze alle 3 gezond en wel zijn

Je zou ervan staan te kijken hoeveel ze in de laatste paar dagen nog kunnen groeien, juist tweelingen.

Dit is toch nog ontopic of mogen we hier echt niets anders posten dan update's?

kick1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 11:59

:(:) niet druk maken marialva,

al je energie in je merrie en de tweeling stoppen hoor!! Ik bid voor jullie om kracht en gezondheid!!

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:05

Marialva: Maak je niet druk, het is en blijft bokt ;)

Ik vind het echt super wat je doen n hoop echt dat ze er gezond uit komen.

En je kunt best dromen over een 2span. Dromen mag altijd toch?

je hoeft niet altijd in de stress te zitten.
ik zou zeggen zorg goed voor jezelf en die supermerrie! :)

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:11

Marialva we wachten allemaal in spannig af. blijf dromen over een gezonde tweespan van broer en zus :P
wat ik al eerder heb gemeld heb echt wel respect voor je dat je dit allemaal aannkan. :(:)

Paint-horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:13

Maak je niet druk om speculaties, denk gewoon aan de merries, veulens en jezelf ;) het is inderdaad bokt waar de beste stuurlui aan wal staan ;) ff offtopic
Nu weer ontopic dus je hebt lekker kunnen slapen, ondanks dat je dacht stilte voor de storm ;)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:15

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar wanneer is je andere merrie uitgerekend?
Rond dezelfde datum?

Hopelijk laten ze niet lang meer op zich wachten.
Zie je alleen harsdruppels of zie je nog meer.
Slappe banden etc.....

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:24

De merrie met de tweeling is de 20ste uitgerekend.
Maar de TS heeft nog een merrie op stal staan welke ook een veulen krijgt, is die ook de 20ste uitgerekend?

Als zij nou eerst veulent dan gaat de ander hopelijk ook.

Rinoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:09

Nog steeds stilte dus...
Kom af en toe even spieken maar nog niks dus, gelukkig amar want het is echt te koud nu zeg. Hopelijk blijven ze nog even warm in mams buik.
ik zal duimen voor een goede bevalling. Ik begrijp dat je er naar uitkijkt maar ik heb het idee dat je af en toe het grote gevaar even uit het oog verliest... Ik hoop echt dat alles goed gaat.

Sterkte met wachten en ik hoop dat het snel wat warmer wordt.

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:52

Foss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:54

Rust maar even uit, donderdag gaat de temperatuur 1 dag omhoog dus zet je maar schrap dan gaat het gebeuren.

Maak je niet te druk over wat mensen zeggen, in de paardenwereld denkt iedereen het te weten maar ik weet zeker dat jij het het beste weet hoe je met de paarden omgaat en wat je ervoor over hebt als iedereen zo was, was de dierenbescherming er niet meer.
Ga zo door met je paarden naar mijn mening doe je het top.

Sterkte nog en denk goed aan jezelf :(:)

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 13:58

anneliesdj schreef:

Je zou ervan staan te kijken hoeveel ze in de laatste paar dagen nog kunnen groeien, juist tweelingen.

Dit is toch nog ontopic of mogen we hier echt niets anders posten dan update's?[/quote]

ja dat is waar op het eind komen ze wel veel aan ja

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 14:49

ook niet eerlijk, fos mag het wel zeggen, maar ikke niet. ik had ook niet anders verwacht.

best spannend. hoe is het nu met de merrie? heb je misschien nog een uierfoto voor ons??

Keeltje135

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 18:36

hier meld zich ook een stille meelezer :P een het hele topic door gekeken, wat spannend..!
ik zit te duimen op de gezonde veulens, maar ik neem aan dat ze er wel gezond uitkomen.

s6801881

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 19:25

Ben benieuwd hoe het nu met de merrie's gaat. Ben zo aan het duimen voor gezonde veulentjes! Word er zelf gespannen van, dit topic volgen!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-10 19:50

ik ga morgen even nieuwe fotos maken voor jullie ;) Champie krijgt pas flinke uier als ze bevallen is, maar ze lekt al wat biest :D

ben vandaag even heerlijk een dagje uit geweest met het gezin ;) en is alles nog steeds rustig Bij Champie(de 20e uitgerekend) en Kamilia (die is 28e uitgerekend)
Laatst bijgewerkt door marialva op 16-02-10 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt