Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 21:52

Veertje leuk zo met balkjes

Boedjang of de paarden hetzelfde voelen weet ik niet maar ik vind het zelf altijd een fijn gevoel als ze weer schoon zijn. Ik heb gisteren bij de merries de staart gewassen, Atari is nog aan de beurt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 22:30

Wortel. De bovenste foto is van een jaar geleden in België bij z'n oude kudde.
En de onderste van nu
Hij zat vorig jaar niet goed in z'n vel. Nu wel

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:09

Leuk zo'n vergelijk foto. Al een heel paardje aan het worden, hij ziet er goed uit nu.

Hier ook een vergelijk foto van mijn 2 pubertjes. Nog niet echt aan het wisselen, zijn beide vrij late veulens.
Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:10

Pff... ik wil ff mijn verhaal kwijt.. heb een beetje een adrenaline rush.. :x

Gisteren was ik op stal en nadat ik Sophie had gedaan stond ik even te praten met een stalgenoot, in de stalgang. Ineens hoorde ik herrie en keek ik de gang in, zag ik het hoofd van Sophie boven de deur..
Haar stal is zo'n standaard stal met schuifdeur, dus zo'n 2,5 meter hoog. Ze stond dus op haar achterbenen.. tegen de deur aan.

Vandaag was ik met een andere stalgenoot aan het praten, nadat ik haar had gedaan, hoor ik een hoop herrie.. loop ik naar haar stal en zie ik dat ze met 1 voorbeen in de voerbak staat, waar ze deze er zelf niet meer uit kreeg. Uiteindelijk wel los gekregen, maar erg makkelijk ging dat niet.

Wel is ze dan heel nuchter en werkt heel braaf mee, maar tjonge jonge.. ik hoop niet dat ik nog veel van dit soort dingen mee ga maken met haar.. :x :x

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:58

Pfff dat is schrikken geweest joh!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 00:02

Aaah nee wat een dwaas die Sophie.
Mariska dank je, jouwe zijn ook echt te leuk en groeien ook lekker

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:25

O wauw!! Dat zal schrikken zijn geweest!! Hoop idd dat het hier bij blijft haha!!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 09:35

Hebben jullie die voerbak er nu uitgehaald of anders opgelost? Je moet er toch niet aan denken dat ze dat doet en er niemand is…

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 13:53

De kleine drukte maker zat vanmorgen vast tussen been en hoofd van vriend... ff schudden en hop daar ging hij weer.
Wildebras.
Later even los gewerkt in de bak en heeft hij voor het eerst op commando galop gedaan.
Zo knap.
Toen mocht hij van staleigenaar even op t kleine weitje grasjes knagen. Nou die had weer een goeie dag zo Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 19:44

Sanet schreef:
Hebben jullie die voerbak er nu uitgehaald of anders opgelost? Je moet er toch niet aan denken dat ze dat doet en er niemand is…

Vooral dat laatste.. :x

Ik kon haar voet optillen. Gelukkig is ze echt nuchter en werkt niet tegen of zo.. dus uiteindelijk haar voet op een spijltje kunnen zetten die wat aan de zijkant zit. En toen ze daarop stond kon ik deze naar achteren duwen, de voerbak af. Maar het was inderdaad niet handig.. nadien gierde de adrenaline ook door mijn lijf.

Maar ze moet niet te vaak zulke fratsen gaan uithalen..
Het wordt tijd dat ze het gras weer op gaan.. maar helaas duurt dat nog een paar maanden.. |o

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:29

Boedjang sorry dat had ik gemist. Ik had denk ik niet goed gelezen.

Casarell zo houd ze je wel bezig. Hopelijk gaat ze niet meer in de voerbak met dr voet.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-25 21:45

Casarell grote kans dat ze het vaker gaat doen dat ze het nu ontdekt heeft. Ik denk dat paarden best slim zijn en er zelf wel (leren) uit te komen. Zie wel vaker paarden die in de voerbak staan. Maar ik ben zelf niet zo snel onder de indruk of in paniek :+ Maar ik hoop dat dit bij 1x blijft! Ook geen zin in blessures.. Wat is ze druk op dat filmpje _O-

Boedjang ik vind die van jou altijd zo'n vrolijke clown. Wat is het eigenlijk voor ras? Hij lijkt wel klein (?). D pony? Wat knap, op commando in galop :D wat een mooie vergelijkingsfoto, een heel verschil. Dankjewel nog, ben erg blij met Mint

Mariska ook een leuke vergelijkingsfoto! Wat een verschil zeg, vooral de grote :D

Veertje wat een mooie foto's. Lekker bezig!

Sanet haha 1000 dagen oud. Dat hou ik na de dracht niet meer bij, die 320 duren al lang :') Zo leuk hè dat ze uitgroeien naar een paard waar je van kan dromen <3

Juniper ja heel gek idee. Naar je idee zijn het nog veulens

Anike ziet er goed uit!

Wortel ze veranderen zo als ze een hoofdstel in hebben. Ik vind Atari echt heel leuk! Enne... wil je 15 graden hier heen sturen?

Ik heb stiekem even gezeten :+ Zo ontzettend braaf, had eigenlijk gedacht dat ze dit echt doodeng zou vinden.
Afbeelding

Vandaag even naar de binnenbak in de buurt geweest. Weer voor het eerst na 2 jaar met haar moeder op de trailer. Ze liep er direct op en af. En op locatie ook braaf. Ben zo wijs met haar
Afbeelding
Een vriendin was mee en die wandelde met Minthe, maar het was koud. Dus even opwarmen
Afbeelding
Afbeelding
En weer naar huis
Afbeelding
Afbeelding
Aankomende woensdag gaat ze naar de fysio en 1 februari wordt ze beleerd voor de wagen
Nog bewegend beeld :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 21:52

Kabayo, kijk ze gaan in de binnenbak wat gaaf zeg.
En zo braaf op trailer ook.
Mithras is een camargue paardje. Hij is inderdaad een kleine grapjas

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 01:25

Wat een plaatje is het toch, wat zal dat een gaaf gezicht zijn voor de wagen! :~

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 04:27

Minthe is ook braaf zeg!
Ik zal proberen wat warmte jullie kant op te sturen. Hier is het weer aan het opwarmen vandaag 36 morgen 38. Atari heeft een paar dagen geleden gelongeerd dus die is goed voor de komende dagen. Ik ga morgen om 6 uur voor de hitte Atari zn moeder rijden.

Ik had denk 1000 dagen even gemist. Knap dat je dat bij houd. Ik houd het nu op 2 jaar en 4 maanden dat Is makkelijker tellen.

Mithras ziet er op je fotos inderdaad uit als een grapjas. Ik kijk graag naar de speel fotos.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:48

Ontzettend braaf zo met Minthe zeg! Heerlijk paard heb je daaraan zo.
Ik denk dat die van mij alleen maar als een dolle idioot heen en weer zou gaan rennen :) en aan alle ballen gaan knagen of zichzelf in de spiegel bewonderen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 14:21

Afbeelding
Sanet ik zie het voor me haha.
Wortel stuur maar op. Heerlijk. En het wordt saai, maar mithras maakt wel z'n eigen feestje zo dagelijks. Zolang hij dat maar niet onder het zadel aangeleerd krijgt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:51

Lekker toch boedjang.. dat ze zo aan het ravotten zijn.. goed voor zijn ontwikkeling en bovendien leuk om naar te kijken.. :D

Kabayo lekker in de binnenbaan gereden en Minthe mee genomen, wat braaf!

Inderdaad Wortel.. een beetje warmte hierheen zou echt fijn zijn.. voor ons allemaal.. O:)

Sophie was vandaag erg 'zen'.. _/-\o_
Eerst even in de molen gelopen als zijnde warming up, want als ze in de cirkel komt, weet ze niet wat rustig beginnen is.. normaal gesproken tenminste..
Vandaag was ze erg relaxed en knuffelig.. dus optimaal van genoten. Ook goed voor haar dat ze eens ervaart dat ontspannen zijn ook heel aangenaam is. Het is jammer dat er niemand op stal was, anders had ik er weer even op gaan hangen.. maar goed.. we hebben geen haast.. er komen vast meer van dit soort momenten.. <3

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 23:51

Ah zenne Sophie is fijn he

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 12:41

Wat groeien ze allemaal door zeg! Leuk om te zien!
Hebben jullie al fysio's/chiro's bij jullie jonge paarden gehad? De chiro was laatst op stal en noemde dat het voordelig kan zijn voor de groei als hij Shelby kan kontroleren en wellicht wat recht zetten (als er iets scheef is), maar ik weet niet zo goed of dat vooral een verkoopspraatje is, of dat er echt een voordeel in zit?

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:01

Ik heb mijn vriendin die osteo is wel al een keer erbij gehad. Hij was wat scheef in bekken, de dag daarna belande hij met ruig spelen half in de sloot, dus of t bekken nu weer scheef zit?
Ik krijg eind jan de holistische dierenarts erbij. Voer checken en de basis dingen nakijken , dan zal ik t wel zien.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:05

Hier is de masseur een keer geweest. Peeks bleek op links helemaal vast te zitten. Daar ze nog eigenlijk practisch niks doet, moet ze haast wel een keer vast gelegen hebben.
Wel grappig, mijn stalgenoot doet met de biotensor uitmeten. Zij gaf voor dat de masseur kwam, aan dat ze links blokkades had. Dat bleek dus ook

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 13:41

Hier de osteopaat geweest, al 2 keer.
Ze heeft een keer over de stang in de trailer gesprongen, en wilde wel dat voordat ik met haar aan de slag zou gaan, haar lijf goed was

Nov nog een extra check.
Nu komt ze februari weer, want ik vindt haar ff teveel naar buiten kijken met longeren en ze galoppeert rechtsom steeds verkeerd aan. Dus even een check voordat er echt iemand op gaat zitten en beleren

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 14:46

Wat is het verschil tussen een osteopaat en chiro? Een osteopaat hebben we hier op stal nog nooit gehad. Ik weet zelfs niet of dat bestaat hier :')

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 16:22

Ben niet zo van de paten en de peuten dus nee… hier niet. Tuurlijk sprong hij in het begin vaak verkeerd of overkruist aan, dat heeft mi niks te maken met vastzitten maar met ongetraind zijn en naarmate hij sterker en handiger word is dat ook weggegaan :)