2021 veulens foto en kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 05:21

Fijn dat het goed ging Tundra! Altijd spannend zo’n eerste keer.

Zo Replay heeft er zij in! Hopen dat ie dat straks onder het zadel niet doet :+

Hier vorige week Raven een keer op de trailer gezet en een stukje gaan rijden on te kijken hoe dat zou gaan. Voelde haar wel wat rondrennen maar toen ik weer thuis was stond ze gewoon rustig te wachten om weer uitgeladen te worden. Dag erna gelijk nog eenkeer erop gezet maar deze keer alleen een emmer voer laten eten, en toen er weer vanaf. Ze liep er gelijk op dus het ritje zal niet al te traumatisch zijn geweest :)

Hier weinig wintervacht te bekennen, maar ze is wel heul vies :o
Afbeelding
En weer lekker in de wei

Afbeelding

AnsoDM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 14:35

ik kom ook weer eventjes met een update van 'kleine' Miracle :) nuja klein. Hij is al even groot als zijn mama mira :p

Hij heeft zijn eerst knipbeurt gehad. Hij was echt super flink. Helaas heeft hij last gehad van luizen maar we waren er snel bij dus snel behandeld en houden hem in de gaten. Volgende maand komt hij wat dichter staan op een wei. En van zodra er plaats is bij ons op stal komt hij terug naar daar. Heel benieuwd hoe Mira zal reageren op Miracle als ze elkaar terug gaan zien

Afbeelding
Afbeelding

MarjanB

Re: 2021 veulens foto en kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 21:54

Knappe kids allemaal!

Mijn kleine draak groeit goed en is nog steeds stout en knap :+ ze is nu ongeveer 145 hoop dat ze nog wat groeit zodat ik er straks ook op pas

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-23 22:50

Die gaat nog wel wat groeien hoor Marjan! En volgens mij wordt ze ook nog een flink stuk breder!

De mijne is eind van de maand alweer 2, wat vliegt de tijd!

Afbeelding
Afbeelding

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:09

Hier echt een flinke pech dag of nouja sinds januari heeft Lotus veel de dierenarts gezien en vandaag een trap tegen haar pees gehad en een flinke Jaap erin en heel wat hechtingen rijker. De foto is te heftig om hier te plaatsen dus dat bespaar ik iedereen maar even. Hopelijk hersteld ze goed en was dit het voor het hele jaar.

@marjanB denk wel dat die van jou nog een stuk gaat groeien hoor en vooral nog breder wordt.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 20:40

Oh tundra hebben ze de pees ook kunnen hechten? Heftig zeg!

Hoop idd nog stukje er bij en groter

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-23 21:14

Oh nee, waardeloos. Hadden ze mot in de groep? Hopelijk knapt ze snel weer op.

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-23 19:18

Ja het is gehecht zijn er verlopig wel even zoet mee. Al vond ik het er vandaag wel rustig uit zien wel wat dik maar dat is logisch. Hopelijk geneest het goed.

Ja ze gingen voor het eerst bij elkaar na paar dagen draadje er tussen maar helaas was er 1 paard die ging jagen en meppen.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 09:26

Oooh wat naar :(

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:03

Ik was vandaag bij mijn peutertje op bezoek. Over 3 weekjes mag ze mee naar “huis” om aan de kleuterschool te beginnen. Plan is met name om haar veel in de hand te hebben en wat meer grond manieren aan te leren en haar eigen te maken met het echte leven. Ze wordt in juli pas echt 2.

Foto vertekent een beetje omdat ik flink lager stond, maar ze is in een maand tijd wel echt wat minder puppy geworden. Wintervachtje kwijt scheelt een hoop. Staartje is wel heel sneu. Ik ga maar alvast Cowboy Magic inkopen :D

Afbeelding

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:26

Wat een aansprekend hoofd Manic!

Chi is over twee weken alweer 2. Toch vind ik de tijd niet erg snel gaan. Ik kijk haar ‘groot’. Ik mis het echte rijden eigenlijk wel. Ik hobbel wel wat op de Haflinger maar dat is voornamelijk stappen en goed houden.

Ik merk dat ik vaak wat motivatie mis en soms niet weet of ik het nog leuk vind. Dagelijks de stal en paddock mesten is geen probleem, maar daarnaast lukt het me niet goed om iets te doen. Ik vermoed omdat ik ook niet echt een doel heb. Met mijn vorige merrie had ik echt een doel en reed ik behoorlijk fanatiek.

Hoe ervaren anderen dat hier?

Afbeelding

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:36

Ik herken dat. Viel een beetje in een gat toen mijn nu 24 jarige door blessure acuut met pensioen ging. Ik heb nu dus 2 paarden waar ik alletwee niet mee kan rijden.

Gelukkig heb ik hier in de buurt een heel leuk bijrijdpaard gevonden waar ik echt enorm veel van bijleer dus dat is echt heel leuk. Ben ook voornemens om daar voorlopig ook nog wel mee door te gaan want eerste jaren met jonkie zullen ook rustig aan gaan, dus leuk om iets te rijden te hebben.

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 07:42

Ik heb hier van alles staan. Jaarling tm 30+ jarige dus altijd wel druk. Wedstrijden, kids opleiden noem maar op.
Toch herken ik het wel een beetje.
Dream wordt met de maand gaver dus het begint steeds wat meer te kriebelen.
Eind vh jaar gaan we sowieso met hem aan de slag dus zo heel lang duurt het ook niet meer.
Afbeelding

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:03

Jeetje wat lijken die van jullie al volwassen. Die van ons lijkt echt nog een puppy haha. In juni zal hij 2 jaar worden.

Hij meet momenteel 1.45 op de billen en 1.39 op de schoft dus hopelijk groeit ie nog even door haha.

Donderdag heel even met hem in de bak gewandeld. En even geoefend met uit mijn ruimte gaan. Echt maar 5 minuutjes want hij is nog jong natuurlijk! Hij heeft een goede basis, we hebben hem opgevoed vanaf zijn geboorte. Is ook veel in de hand geweest!
Afbeelding
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:10

Hier ook eentje van juni, ze is al behoorlijk aan de maat met 1.46. Ik hoef in ieder geval niet meer D of E pony te zeggen, dat wordt wel een E.
Door omstandigheden weinig gedaan met alle pony's op de basis verzorging na, ook mijn rijpony staat al een half jaar vakantie te houden. Ik hoop dat ik na de verhuizing weer lekker aan de slag kan.

Afbeelding

Met haar 2022 vriendin
Afbeelding

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:15

Sow die is al groot en volwassen Mooney!

Ik moet die van mij nog eens nameten. Denk/hoop dat hij momenteel op kleine D pony maat zit en doorgroeit naar een 1.40m+.

SimonDesteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:44

Zo leuk om te volgen hoe ze allemaal ontwikkelen! ;)

Q is van mei, en lijkt momenteel weer in een groei fase te zitten, hij meet nu 1.48 en eet als een turfgraver :+

Hij lijkt niet alleen kwa uiterlijk op zijn moeder, zijn karakter in de omgang is ook precies hetzelfde! Ontzettend lief, vindt alles prima en komt heel graag overal met zijn neus vooraan staan, haha!

<3

Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:50

Mijn jonkie wordt ook alweer 2 op 27 april en zit aan 1,46m.

Binnenkort gaan de balletjes eraf :)

Ik hoop op een eindresultaat van 1,52-1,55.
Pa was 1,52 op 3 en nu alweer 1,59!

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:36

Ik dacht in een gat te vallen met de kleine in de opfok en mijn bijrijdpaard die ging verhuizen. Het plan was om hem volgend op te halen uit de opfok, maar dat heb ik toen maar een jaartje naar voren gehaald. Inmiddels is de kleine alweer 25 mnd en komt hij bijna naar huis. Ik voel me dus juist heel gemotiveerd om hem wat meer in handen te hebben.

Vlak na mijn besluit om hem dit voorjaar op te halen, kreeg ik alsnog heel snel 2 andere paarden in mijn leven om dagelijks bij te rijden. Maar aangezien mijn paard naar dezelfde stal gaat, blijf ik die 2 voorlopig gewoon bijrijden. Want ik realiseer me wel dat het meer in handen hebben van mijn eigen paard voorlopig ook maar hele kleine sessies zullen zijn.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 09:43

Mi_Amore schreef:
Mijn jonkie wordt ook alweer 2 op 27 april en zit aan 1,46m.

Binnenkort gaan de balletjes eraf :)

Ik hoop op een eindresultaat van 1,52-1,55.
Pa was 1,52 op 3 en nu alweer 1,59!

Vergeet ik de foto mee te uploaden…

Afbeelding

Tundra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:17

Ik heb het ook van mij mag het wel wat sneller gaan. Helaas had ik een bijrijdpaard die constant blessures had en ik alleen maar aan het poetsen en mesten was. Maar dat kon ik ook bij die van mij doen dus ben ik gestopt. En sinds januari best veel pech met Lotus qua ongelukjes dus soms denk ik ook moet ik dit nog leuk vinden. Probeer wel wat simpele oefeningen aan de hand te doen omdat mevrouw ook nog wel een pittig karakter heeft super lief maar kan erg drammen. Ze leert erg snel dat wel.

Lotus meet nu 1.62 van mij mag ze wel minder hard groeien gok dat ze dik in de 1.70 komt te zitten

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:24

Leuk om ze weer allemaal te zien langskomen! Elonia is 4 april 2 jaar geworden. Ik ben toevallig deze week een beetje begonnen met spelenderwijs wat dingetjes leren.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Eloon is nu 1.66 en een echte harige slungel nog _O-

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:24

Ik ben blij dat ik hierin toch de enige blijk te zijn.

Chichi is een erg fijne merrie, weer goed wat ze wilt, is gevoelig op aanwijzingen en wilt het graag goed doen. Alles wat ze behoort te kunnen kan ze en ik moet er dus voor waken dat ik zeker niet te snel wil gaan. Ik probeer twee keer per week iets te doen, een uitgebreide poetsbeurt, een stukje wandelen of een beetje grondwerk. Toch wordt het al snel ‘saai’, juist omdat ze het allemaal wel prima doet.

Rianne1807

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 10:56

Nee hoor Balou k, je bent zeker niet de enige.
Ik heb t ook
Vraag me soms echt af of ik er nog wel zin in heb zo
Ben de afgelopen jaren door flinke pech niet aan rijden toe gekomen, 2 paarden af moeten geven in iets meer dan 2 jaar tijd.
Plezier was de afgelopen jaren toch ver te zoeken helaas.
Motivatie is ver te zoeken, wellicht speelt het weer ook mee.
solana word eind van de maand pas 2 dus t duurt nog minimaal 1.5 a 2 jaar voordat zij onder t zadel is.
En dan heb ik dus weer een lange tijd niet gereden.

Gek genoeg he....ondanks dat ik niet op een veulen zat te wachten, geen zin heb in t gedoe met een jong paard.....heb ik haar gehouden.
T ligt niet aan haar, ze is veel te leuk en lief, enorm braaf ook voor zo'n puppy, dus ik ben ook wel heel blij met haar.
T ligt gewoon aan mij, ik geef het tijd, het verlies van kira is ook nog erg pijnlijk, speelt ook mee.
En t dubbele is, ben wel enorm dankbaar dat ik haar kond nog heb, zie trekjes van kira in solana, confronterend maar ook weer mooi.

T komt wel goed met wat tijd

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:23

Ik heb ook behoorlijk wat pech gehad, 2020 is het laatste jaar dat ik serieus heb gereden, in 2021 nog een maand of twee tussen de blessures van mijn vorige merrie in.

Af en toe zit ik eens op een paard van een stalgenoot. Het helpt vast niet dat dit dier weinig basis mee heeft gekregen en ik dan ook nog eens het gevoel heb er geen weg mee te kunnen.
Het maakt me verdrietig en onzeker, terwijl ik weet dat ik best een leuk stukje kan rijden.