Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Luf_Midnight

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:56

Kwam hier ook een foto tegen van D’leh ze eerste dagje Afbeelding
En een paar weken terug
Kleine buffel!
Afbeelding
Hij past inmiddels ook het halster van mijn shet ( wel es waar alles op ze kleinst) Afbeelding
Ik ben er nog steeds niet over uit wanneer die er af moet. Eerst eerdaags maar es overleggen waar ik hem heen wil hebben waarneer ze heb willen hebben

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 12:57

Afbeelding

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 15:01

Sorry lees braaf elke dag even bij, maar steeds geen tijd om op iedereen te reageren. Maar kon het nu niet laten. :o
Wat een geweldig mooie foto van Vien!!!

Over de opfok en spenen: Rey wordt ook met mama gebracht. Dan samen even in de box en nemen we mama weer mee. Rey krijgt dan een maatje als dat goed gaat. En na een weekje bijkomen in de groep. Hij vertrekt laatste week oktober of 1 november dat laten ze nog weten. Hij is dan bijna 6 maand oud.

Pino96

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 19:08

@Kayleigh___ Haha, flinke bij leespost inderdaad.Dank je wel! Ik vind het witte vlekje op zijn schoft ook echt té schattig. Leuk om te lezen dat Harry als paint ook tussen de KWPN'ers staat.

Nog 9 dagen en dan haal ik die van mij op.. Wat is de tijd gevlogen!
Die van mij komt direct samen met een vriendje te staan en die gaan dan even later met zijn tweetjes bij de rest van de groep.
Ik had een bling bling veulen halster ingeslagen toen ik hem kocht, nooit om gedaan en ik vrees dat ie inmiddels wel te klein gaat zijn.
Ik ga het dit weekend maar eens passen..

Benji, 4 maanden
Afbeelding

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 07:55

Spanning begint nu echt te komen....

Morgen Maximus ophalen... vind echt eng haha.

We zetten hem zowizo los.

Maar met voorbalk er in? Of tich eruit.. punt opvullen met baaltjes of toch niet...

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:07

Oh wat leuk! Volgens mij heb ik al vaak genoeg gezegd wat ik zou doen.
Ik hoop te kunnen kijken bij een jaarling er als maatje voor Belle en Billie straks. Opvulling van m'n eigen opfok kudde

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:30

Ja Ind. Haha.

Ik moet ook niet zo stressen.... leuk dat je bij een jaarling gaat kijken

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:38

Stang erin, met baaltjes opvullen. Dat is de veiligste optie. Kan hij niet voorin komen, trailer behoudt zijn stevigheid en heeft hij wat te knabbelen onderweg.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:39

Cioccolato schreef:
Oh wat leuk! Volgens mij heb ik al vaak genoeg gezegd wat ik zou doen.
Ik hoop te kunnen kijken bij een jaarling er als maatje voor Belle en Billie straks. Opvulling van m'n eigen opfok kudde

Leuk! Maar waarom een jaarling en geen veulen van Belle haar leeftijd?

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:50

alicelover schreef:
Stang erin, met baaltjes opvullen. Dat is de veiligste optie. Kan hij niet voorin komen, trailer behoudt zijn stevigheid en heeft hij wat te knabbelen onderweg.

Dit lijkt mij ook de veiligste optie. Zou ‘m los erin zetten en zorg er vooral voor dat alles goed dicht zit met een veulenrek.
Je kan eventueel ook raad vragen aan de opfok en de fokker, die zullen er vast ervaring mee hebben. Misschien geeft dat wat vertrouwen?

Regreso groeit flink, Bilionache. Fijn dat ie al steeds meer geaccepteerd word!

J_and_horses; mooi hoor zo’n valk! Ik ga je topic volgen! Harry is van 21 maart.

Sarah_fons; sneu hè als ze toch wat verkouden zijn. Genieten hoor om zo lekker in de wei te zitten :D

Ciocolatto; Harry is van 21 maart.
Grappig dat je hem zo’n joekel vind. Vind ‘m zo klein tussen de grote kwpn’ers. :')
Ben benieuwd naar de jaarling!

Mooie foto Janine! Ze ziet er goed uit!

D’leh word ook al groot als je die foto’s naast elkaar legt. Leuk!

Mooie foto Twinklebel. Prachtig paard!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:51

Ik heb een ifor Williams trailer te leen dus achterkant kan met deurtjes dicht

Fokker zegt los erin

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 09:53

ik heb mijn veulen gewoon "vast"vervoerd :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:30

Dan heb ik 3 uit deze jaargang en kom ik in de knoei met zadelmak maken. Dus nog een veulen is geen optie.

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 11:54

Luf_Midnight schreef:
Kwam hier ook een foto tegen van D’leh ze eerste dagje [ [url=m/Vv4vsf.jpg]Afbeelding[/url] ]
En een paar weken terug
Kleine buffel!
[ [url=m/mJHSMe.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hij past inmiddels ook het halster van mijn shet ( wel es waar alles op ze kleinst) [ [url=m/l3PPwj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben er nog steeds niet over uit wanneer die er af moet. Eerst eerdaags maar es overleggen waar ik hem heen wil hebben waarneer ze heb willen hebben

Leuke foto's! Als je op mijn topic kijkt kan je echt wel veel overeenkomsten zien, grappig ;)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 13:46

Kayleigh__ schreef:
alicelover schreef:

Dit lijkt mij ook de veiligste optie. Zou ‘m los erin zetten en zorg er vooral voor dat alles goed dicht zit met een veulenrek.
Je kan eventueel ook raad vragen aan de opfok en de fokker, die zullen er vast ervaring mee hebben. Misschien geeft dat wat vertrouwen?

J_and_horses; mooi hoor zo’n valk! Ik ga je topic volgen! Harry is van 21 maart.

Sarah_fons; sneu hè als ze toch wat verkouden zijn. Genieten hoor om zo lekker in de wei te zitten :D

Grappig dat je hem zo’n joekel vind. Vind ‘m zo klein tussen de grote kwpn’ers. :')

Oh haha. Misschien vertekent de foto ook wel iets. Ik ben ook slecht in inschatten. Maar zo op de foto vind ik het een bikkel lijken :D

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 14:43

Cioccolato schreef:
Dan heb ik 3 uit deze jaargang en kom ik in de knoei met zadelmak maken. Dus nog een veulen is geen optie.

Vanuit dat oogpunt is een jaarling idd slimmer. Ben heel benieuwd. Al een op het oog?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 15:41

alicelover schreef:
Cioccolato schreef:

Vanuit dat oogpunt is een jaarling idd slimmer. Ben heel benieuwd. Al een op het oog?

En Billie komt er ook gewoon bij. Maar die kan er nog lang niet af.. En voor volgend jaar weer 1 drachtig. Bedoeling is wel zoveel mogelijk in 1 koppel. Hengsten worden vroeg geruind.
Wel wat op het oog, maar dat is even afwachten of ze er nog is als wij langs kunnen. Iets met hele verre afstand :Y)

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:09

Leuk! Wel fijn dat je ze lekker aan huis kunt opfokken.

Vanmorgen Rey even op de foto gezet. Vandaag precies 5 maanden oud. Kleine buffel meet al rond de 1,40. :wow:

Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:55

Echt een bigboy!

Ik heb vrees ik geen paard gefokt, maar een lama.....

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nog drie weken, dan breng ik haar naar de opfok.....gaat echt veel te snel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:20

Zo, joekel alicelover! Belle is ook 5 maand maar tikt gelukkig nog niet de 140 aan. Ik wil ook weer niet een te groot paard.
Ik zei al; ik wil ze iets groter fokken omdat beide merries rond de 1.60 a 1.62 zitten. Maar Belle neemt het misschien wat te serieus _O-

Haha, mooie lama! Zijn ook leuke dieren!

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 09:46

Cioccolato schreef:
Kayleigh__ schreef:

Oh haha. Misschien vertekent de foto ook wel iets. Ik ben ook slecht in inschatten. Maar zo op de foto vind ik het een bikkel lijken :D

Misschien vind ik ‘m gewoon nog klein en schattig :D Hij is ook wel breed met een gespierde kont, dus dat compenseert de hoogte ook wel.
Afbeelding

Wat fijn dat je ze lekker thuis kunt opvoeden met een gemixt groepje. Heerlijk!

Rey word ook groot, Alicelover!

Mooie lama Twinklebel! Dubbel gevoel denk ik bij jou... geniet van de momenten dat het nog kan.

Hebben die van jullie ook al weer een dikker vachtje?

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:28

Cioccolato schreef:
Zo, joekel alicelover! Belle is ook 5 maand maar tikt gelukkig nog niet de 140 aan. Ik wil ook weer niet een te groot paard.
Ik zei al; ik wil ze iets groter fokken omdat beide merries rond de 1.60 a 1.62 zitten. Maar Belle neemt het misschien wat te serieus _O-

Haha, mooie lama! Zijn ook leuke dieren!

Haha. Belle denkt ik zal haar krijgen.

Hier pest de vrouw van de da mij. Dat Rey wel 1,80 wordt. Ik klamp me maar vast aan de chipper die hem royaal vindt maar schat dat hij net als pa en ma wordt. 1,70 zou dat zijn, dus dat is wel prima.

alicelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 10:30

Kayleigh, hij lijkt niet veel kleiner dan zijn maatjes op die foto.

Nee Rey is zo glad als een aal nog. Mama begint wel een vachtje aan te maken. Die wordt na het spenen geschoren en weer klaar gemaakt voor de sport. Kijken of we voor Frummel haar keur kunnen krijgen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 12:07

Oh hij lijkt idd maar iets kleiner!
Billie was na de geboorte mooi glad en toen kreeg hij dus vacht, maar daar is hij voor de helft ofzo nog maar uit. Dus vrees dat hij niet helemaal glad meer wordt voor de winter.
Belle is nog glad.
Merries beide ook nog wel, merrie van Belle staat onder een dekentje. En de merrie van Billie wordt ook gewoon geschoren na het spenen, vertrouw Billie niks met een deken.

Mijn 3 jarige is al wel weer een teddy

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 16:33

Wow al 1m50 :wow: Zo groot wordt Jack misschien nog niet :=

Haha wel een leuke lama hoor! :D

Jack is wel al een hele pluizenbal! Hij is ook nooit echt glad geworden en is rechtstreeks naar de wintervacht gegaan :')

Iemand ooit al een hoofd op pootjes gezien? :P
Afbeelding