Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Furst

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:51

Ik zou het best jammer vinden, want zou wel graag met haar rijden. Mijn andere fjord is ook maar 140,5 cm maar toch.. had ze graag net wat groter. Als ik het goed heb is ze sinds de winter van 2023 wel 6 cm gegroeid

Dit is ze Afbeelding

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 22:54

Ah dat is echt een puppie nog, komt vast goed!

Die koudbloeden groeien volgens mij altijd wat trager. Onze Shire begint nu pas een beetje in het paardenmodel te komen en moet ook nog zeker 10cm gaan groeien is de verwachting.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 23:43

Het kan zomaar hoor.. dat ze nog 10 cm groeien.. de hoogte is toch genetisch bepaald.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 07:54

Valegro is echt nog super overbouwd maar heeft volgens mij wel een flinke groeispurt gehad. Zal binnenkort weer eens meten. Als hij de voorhand nog gelijk trekt met de achterhand is het toch nog best een flinke pony/klein paard denk ik, had ik niet verwacht toen we ‘m kochten!

Maar 11cm weet ik inderdaad niet of dat ‘m nog word op deze leeftijd? Je zou een string test kunnen doen om in te schatten hoeveel ze nog zou moeten groeien? Al zegt dat natuurlijk ook niet alles…

Hier weer eens gelongeerd, langzaam beginnen aan touwtjes te wennen

Afbeelding
Afbeelding

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:41

@Furst dat een paard puppy oogt wil juist zeggen dat hij nog niet uitgegroeid is toch? Hoe werkt het bij fjorden, zijn die qua ras snel volwassen of duurt het vaak wat langer?

Ik zit er soms met Roos ook wel over in of ze de gewenste lengte wel haalt of niet. Ze scheel gelukkig niet heel veel meer met haar moeder, maar er mag echt wel 10 cm bij. Roos oogt ook nog heel puppy dus ik heb wel goede hoop. Ik heb een analyze laten doen door chatgpt en als ik die moet geloven is ze nog lang niet uitgegroeid :') hoop dat die gelijk heeft. Ik wacht rustig af tot het eind van de komende zomer en ben benieuwd hoe ze er dan bij loopt.

Ziet er goed uit Libera. Hoe werkt de string test ookalweer?

@charaz dat is wel geruststellend, al heb ik geen koudbloed natuurlijk :o

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 08:44

Shelby is net twee, maar daar moet echt nog wel wat hoogte bij :') . Als zij nu stagneert met groeien dan denk ik nieteens dat ik kan rijden.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 16:32

Afwachten dus :D

Bij jullie ook zo koud, maar met t lekkere zonnetje?

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:21

Ja hier ook prachtig zonnig en koud, én een explosieve puppy paard ...:D

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 18:40

De string test neem je gewoon een stukje touw, vasthouden bij de punt van de elleboog en dan meten tot de punt van de kogel, en dan zelfde lengte van elleboog tot schoft houden dan zou je ongeveer de uiteindelijke hoogte moeten kunnen zien. Klopt bij die van mij wel redelijk tot nu toe! (Heb het ook bij mijn volgroeide paarden gedaan en daar kwam ik inderdaad precies bij de schoft uit)
Als ik daar van uit ga, moet Valegro nog een stukje groeien… en dan maar hopen dat ie niet meer zo overbouwd is! Maarja, quarter bloed en onbekende stamboom dus dat moeten we maar gewoon afwachten

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 20:11

Ah mithras is ook nog zo'n gup... pou koud bloed. Maar die gaat sowieso uitzwaren. Heerlijk weertje zo hoorAfbeelding
Afgelopen zomer, en nu, hij oogt sowieso groter wegens z'n hoofdhouding, maar hij is ook echt gegroeid

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-25 21:41

Hier lekker gelongeerd. Zal ik van de week nogmaals doen. Zaterdag gaan we naar een binnenbak. Even wat wandelen aan de hand zodat ze leert weer even met de trailer weg te zijn en ergens anders te zijn
Afspraak gemaakt met de beleerder. 1 februari wordt ze beleerd voor de wagen
Lekker relaxt Afbeelding
Kan ook wel tuigen haha
Afbeelding
Afbeelding
En auto's blijven eng :j
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-25 21:53

Ah mooi paard is t kabayo

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-25 18:49

Ochtend gymnastiek vanmorgen Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:04

Libera is het koud bij jullie? Hij loopt al fijn zo.

Kabayo ook lekker aan het werk.

Hopelijk groeien de kleintjess nog een beetje. Als Atari nog 10cm wil groeien zeg ik ook geen nee.

Atari heeft vandaag voor het eerst zijn hoofdstel even gepast. Het zit nog niet helemaal goed en Atari vind het bit nog maar niks. Maar dat is prima voor nu want behalve af en toe even wennen aan het bit gaan we er nog niks mee doen. Vandaag hielp niet echt mee ook we hebben een paar dagen 40+ graden gehad, nu heerlijk afgekoeld naar 30 graden maar wel storm wind dus eigenlijk ook wel weer gewoon braaf dat Atari zo los bleef staan in de wei. Lol zo veel wind dat ml die mee was om te helpen de chihuahua puppy moest vast houden want die waaide bijna weg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 11:38

Mij valt wel op dat de ruinen later groeien dan merries. Ik heb 2 KWPN ruinen gezien die rond de 4/5 jaar nog 6 cm er bij kregen.

Merries zijn al wat eerder uitgegroeid, Sella is nu (net geen 3 jaar)nog maar net 160, dus die mag nog wel wat de hoogte in van mij, maar volgens de touwtjestest komt er maar een centimeter of 3 bij...

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 14:24

Ah wortel braaf hoor. Enne warmte lijkt me nu wel wat 30 graden is vast fijn .Atari ziet er goed uit

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 15:33

Atari ziet er echt goed uit! Leuk ook weer nieuwe dingen!!

Hier met dubbele longe gelongeerd. Ook wederom erg fijn.
21-1 komt de zadelmaker.
Ik heb een zadel liggen; dressuur kieffer. Maar op een of andere manier schuift die net ff wat naar voren. Verder ligt ie netjes.

Ik zou heel graag het anatomica welfare du bois zadel willen.. maar het is zoveel geld, en voor een jonge pony..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 20:58

Vinden jullie het geen gek idee dat ze dit jaar drie worden? Ik heb Tulip altijd nog als 2.5 jaar oud in mijn hoofd, maar ze is van april dus ze is al dichter bij de drie..

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 21:53

Ja, hier ook een smurffie van april en vandaag ook nog eens precies 1000 dagen oud. We hebben net het hoofdstel voor het eerst eens gepast wat ik afgelopen zomer al voor haar gekocht had. Dan wordt het nog weer eens veel echter hoor, jeminee. Ze is ook echt heel leuk! Ben zo blij met haar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-25 22:07

Ja..... Sophie is nu ook echt op naar 3.. ze is haar eerste tandje kwijt!
Maar ze is eigenlijk van juni.. dus lichamelijk natuurlijk pas 2,5.
Heb trouwens een filmpje van haar hoe ze zondag was met longeren.. ze was een beetje fris.. :+

Overigens liepen er gewoon 2 mensen voorbij op de weg.. zo'n 50 meter verderop.. niets bijzonders.. :')

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 08:51

Ah die Sophie gekkie,zit aardig wat energie in, en 1e tand kwijt, heb je 'm gevonden?

Mithras gaat aan longe vaak stil staan. Losweken vindt ie wel wat leuker dan kan hij rustig draven, dat uit z'n stekker gaan heeft hij 1 x buiten aan een touwtje gehad. Was net na oud en nieuw.en natuurlijk met z'n vrienden op de paddock. Dat blijft favo voor hem

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 15:48

Haha heerlijk om die energie te zien!

Hier ook nog geen idee van dat hij 3 gaat worden in april. Hij is nog zo'n puppy!
Gisteren aan de slag met balkjes. Hij kreeg hier nogal veel energie van zoals te zien op de foto rechts boven en heerlijk uitsloven op rechts onder :+ Daardoor heeft hij ook z'n eerste sprongetje gemaakt <3 Hij vind balkjes zo leuk en loopt er zo makkelijk overheen, wie weet kan ik er toch nog een allrounder van maken!

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-25 23:41

Wat leuk veertje

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 07:48

Dat ziet er goed uit Veertje.. en dat hij het leuk vind is heel belangrijk..!
Die allrounder zie ik er wel in.. ;)

Helaas boedjang.. ik heb die tand niet gevonden.. :n

Ik ben benieuwd naar een hoofdstel-foto Sanet. *-:)

Atari zo braaf met de storm.. _/-\o_
Blij dat het weer wat koeler is daar.. 40 graden is echt niet lekker.
Ik vind 30 al erg warm.. _O-

Equipro, ik ken ook merries die na hun 3e jaar, als ze het 'werk' in gaan, nog een eind door groeien hoor.
Als de spieren sterker worden kunnen ze zomaar nog een eind omhoog gaan.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 18:52

Afbeelding

Wat een verschil , beide troosteloze dag maar denk dat ie zich nu wat lekkerder voelt.