Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Twinklebel

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 14:56

Wat fijn Lina, dan kan je in elk geval ergens terecht!

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:00

Flinke bijleespost Kayleigh! Wat is Harry gegroeid! Hij oogt al heel volwassen.

Zonde van de bal Cio! Maar hij heeft voor een hoop pret gezorgd! De nieuwe zal vast ook weer welkom zijn!

Wat fijn dat het uit elkaar halen beter gaat Twinkel! Het is al weer oktober, voor je het weet is het zover.

Top dat de diarree zo snel stopte nadat hij verhuist is Sarah_Fons! En gelukkig is zijn rolavontuur goed afgelopen. Hopelijk heeft hij er wat van geleerd.

Goed dat hij een vriendje heeft gemaakt San_ner! Er zal vast wel een vriendje bijkomen van de Zuidlaardermarkt, staan altijd genoeg schattige ukkies.

Lastig zo’n lastminute stalprobleem Lina, hopelijk geeft de stal waar je vanavond of morgen gaat kijken je een goed gevoel.

Hier hebben we de eerste afspeen stapjes ook al gemaakt en dat valt me alles mee. Bin vindt het heel fijn als ze even verlost is van haar telg en Auryn is zo nieuwsgierig dat ze het wel interessant vindt om even met de baas op stal te gaan.

We hebben vandaag ook geoefend met het zeil:
Afbeelding

En Auryn had heel veel interesse in het veulentje aan de andere kant van de bak. Er werd zelfs luid gehinnikt :')
Afbeelding

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 18:15

Maar die is dan ook wel erg knap, dat andere veulentje, Evita! Wat doet ze dat allemaal rustig en beheerst! Waar lok je haar mee? Voer?
En eind oktober komt inderdaad veel te snel dichtbij.....ik zie er flink tegenop.

Binau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 19:42

Begrijpelijk Twinkelbel! Voor jou is het ook wel een erg naar vooruitzicht. :(:)

Ik gebruikte inderdaad voer als beloning :j In het begin was ze wel even in paniek hoor, duurde even voordat ze zo relaxt werd.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 20:51

Ik lees nog steeds mee. Moment weinig te melden.

M’n hafje staat weer rondom op ijzers omdat hij dan toch beter loopt. Voor heeft hij zowizo nodig ivm zooltjes met demping voor z’n atrose.

Achter liep hij kort en z’n hoeven waren niet te kort maar ook niet lang. Hij liep wat kort achter. Ook waren z’n hoeven wat zachter dan dat de hoefsmid gewend was. (Aantal jaren geleden stond hij ook daar in de hitactief bloodvoets en toen had hij super hoeven) Maarja menneer wordt een dagje ouder.

Zat al bijna de hele zomer te twijfelen wel of niet toch achter ijzers. Besloten om toch te doen.

Ga nu denk ik wel biotine bijvoeren.

Verder heeft hij goede hoeven, brokkelen niet snel. (Ff afkloppen) raakt niet snel een ijzer kwijt.

Dus deze winter geen sneeuw aub. :D

En daarnaast heeft stan ruim 10 maanden zonder ijzers gestaan achter en geen verbetering kwa hardheid hoeven.

Biotine bijvoeren merk je pas naar 8-9 maanden of het effect heeft.

Orchidee84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 23:43

Tjipke gaat al mee op stap;)
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 08:58

Twinklebel, snap ik. Bij jou is het zo dubbel. :(

Orchidee, wat leuk!

Plutolover, hopelijk helpt het. Hoe oud is die van jou nu?

Evita, wat leuk! Brave Auryn. :)

Lina, fijn dat je iets hebt gevonden. Hopelijk zit er een fijne plek voor jullie tussen.

Ik heb gisteren ook maar eens een topic aangemaakt. :) [KS-ITP] Pablo's eerste keer op Bokt!

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:28

mijn oudere haf is 20. Extreem oud ook weer niet. maar je merkt wel dat hij geen jonge god meer is haha. aan ene kant ben ik 'tegen' ijzers. maar als ik zie dat mijn paard er beter door loopt, denk ik zolang ik rij waarom niet.. Gaat hij met pensioen kan ik altijd alles nog afgooien. En wie weet als ik biotine ga geven en het effect is zichtbaar, dat ik altijd nog weer achter zonder kan proberen.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:30

Ik heb mn wedstrijd paard al een aantal jaar rondom op ijzers. Vind het ideale dingen :))
Meestal zodra ze mee gaan, gaan ze op ijzers. In de winter eigenlijk alleen voor. En in de zomer rondom. Nou rij ik eventing met de 1, dus om achter er nou af te halen voor 1 of 2 keer.. Haar hoeven blijven zo mooier.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:49

klopt heb de mijne ook tijdje rondom gehad en zn hoeven bleven ind mooier. En gelukkig heb ik een goede hoefsmid.

mijn chiropractor heeft zo thermofotocamera die meet de lichaamstemp van t paard en kan daarvanuit lezen waar eventeule blokades zitten. even heel kort uitgelegd. Hij zei complimenten aan je hoefsmid zijn voorhoeven zijn goed doorbloed.

hij zegt meestal zijn de hoeven dan kouder of net wat minder doorbloed met ijzers (betekend niet gelijk dat je hoefsmid slecht is) maar je hebt met ijzers iets minder de natuurlijk pomp effect van de hoef.

achter had hij toen nog geen ijzers.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:51

Ja dat klinkt ook heel logisch, je haalt een stukje natuurlijkheid weg bij een paard.
Alleen ik blijf liever recht overeind als ik over gras enzo moet. Dat is mijn voornaamste reden, en haar hoefvorm is zo mooier te houden.
De jonkies lopen lekker allemaal blootvoets, zo lang mogelijk

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:00

Wat fijn Orchidee!

Hier doe ik ook liever zonder ijzers. Mijn 6-jarige heeft super goede hoeven en heeft er dus ook geen nodig. Het paard van mijn vriend daarentegen heeft erg zwakke en ongelijke hoeven, dus die loopt meteen stokkreupel zonder.
Jack ga ik proberen zonder ijzers te houden, maar als het echt niet gaat zullen er ook ijzers onder moeten. Ik heb er wat bang voor, gezien de meestal slechte hoefkwaliteit van quarters en paints :P Maar dat zien we dus nog wel.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:22

'Volwassen' veulens <<)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:25

Zolang ijzers ze kunnen helpen, prima toch. :)
Die van mij staat zijn hele leven zonder en als Pablo dat kan hij ook.

Zooo Belle is echt paard zo! Knap zijn ze. <3

Mijn vriend stuurde net deze foto. Ik denk dat hij nu helemaal is geaccepteerd haha.

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 14:25

Moeder gans en der jongen :Y)

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:17

Wat een opluchting San_ner! Grappig tussen al die haffies.

Fijn Lina! Klinkt goed, hopelijk kun je daar terecht.

Knappe pony Evita! Lekker nekje ook en wat braaf al.

Snap dat je er tegen op zit Twinklebel...

Knap Orchidee! Lief koppie zit erop.

Ze worden groot Cioccolato! En mooi!

Van ijzers heb ik geen verstand. Paarden altijd blootsvoets gehad.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 15:22

Vanmiddag heerlijk in het zonnetje genoten van Harry en de rest van de veulentjes <3
Veel geknuffeld en Harry ook even geborsteld. Word er helemaal gelukkig van! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:04

@San_ner: aaaah wat fijn om te zien dat die toch geaccepteerd wordt. Vind het zo grappig om te zien, één bruintje tussen al die haflingers :D

@Henrieke: zo wat een manenbos heeft die al zeg. Leuk!

@Sarah_Fons: super fijn dat Jack geen diarree meer heeft! Toch fijn dat het de juiste beslissing was om vroegtijdig te spenen! :) en oh jee wat schrikken met die draad. Hier ook van de week bijna een hartverzakking toen Regreso werd opgejaagd door de merrie en een poging wilde doen om door het hek te springen/kruipen :+ niet goed voor je moederhart haha.

@_Lina: fijn dat je stallingprobleem toch opgelost is!

@Evita_3: wat knap zeg! Hier willen we binnenkort ook met zeiltje (en andere gekkigheden) beginnen. Ze is echt knap <3

@Cioccolato: Leuke fotootjes! Belle lijkt echt zo’n joekel :wow: En Billie is ook flink gegroeid!

@Kayleigh__: Harry :+: toch echt gek he, hoe je kan genieten van 'gewoon' een veulen borstelen en knuffelen :') met een volwassen paard vind ik tutten ook leuk maar toch op een andere manier :D

Zo, bijgelezen :D

Hier gaat het intussen ook goed! Maandag wezen kijken en toen mocht die nog steeds niet bij de andere twee staan. Overdag staat in de paddock ernaast wel een hengst, en daar is die echt obsessed mee. Heel de tijd bij het hek staan en meelopen, en neuzen door de omheining heen.

Vanmorgen kreeg ik wel een fotootje van de staleigenaresse dat hij mooi naast de twee anderen stond te eten. Dus stilaan wordt hij wel geaccepteerd :D

Oh en ik heb deze foto's even naast elkaar gezet: links een paar dagen oud, rechts 5 maanden :wow:
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:06

Fijn dat het de goede kant op gaat!
Belle is ook van formaatje bakbeest. Ze was gister precies 5 maand. Tijd om af te spenen dus! Ik heb heel misschien, een nieuwe optie.
Billie is net een week 2 maand. Nog lekker baby baby. Maar groeit gelukkig goed, fijn dat jij het ook ziet haha. Ik zie het amper, omdat Belle ook al zo groot is.

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:47

Kayleigh__ schreef:
Sarah_Fons: Hoe is het nu met Jack? Is de diarree al verminderd? Wel balen voor zo'n kleintje om nu al diarree te hebben. Gelukkig is het afspenen en reizen helemaal goed gegaan.

Cioccolato: Is de bal inmiddels al wat minder eng voor Belle? :P
Moest heel hard lachen om de balfoto's van Billie. Knappe veulens heb je :)

Janinevv: Tsjitske doet het echt super. Wat ben je geduldig!
Nog gecondoleerd met je hond. Sterkte!

Evita: Wat een rijkdom die foto! Prachtig!

San_ner: Wat een vrolijk halster! Je andere paard is ook leuk. Hier in de opfok staat sinds een paar dagen ook een Fjord, precies even oud als Harry. Echt nog zo'n pluizenbolletje.
Pablo is al flink groot! Fijn dat de reis goed is gegaan. Hopelijk vind ie snel z'n plekje.

Bilionache: Regresso is knap! Schattig halster, Fijn dat het reizen goed is gegaan. Dat in de groep gaan is even lastig, maar zie hier in de opfok dat de nieuwe snel deelnemen in de groep.

Nynkster: Die van jou heeft echt een heerlijke nek erop zitten.

Pino: Vind die van jou echt superknap. Die vlek op de schoft is zo leuk! Harry staat als Paint ook tussen een aantal flinke KWPN'ers (en ook wat kleiner spul trouwens), maar hij is dikke maatjes met de grootste.

Kimsel_ Nexxie groeit als kool! Vind je merrie ook mooi trouwens. Prachtige foto's heb je laten maken!
Ook fijn dat het vervoeren goed is verlopen!

Animalfriend: Guusje heeft ook al zo'n lekkere nek erop. Mooi kleurtje trouwens!

Pradadaan: Nacho is leuk! Vind dat donkere ook erg mooi staan, hoor. Wat heb je ook veel leuke foto's. Die knuffelfoto's <3

Elisedcl: Welkom. Wat een dotje is Hugi!

Henrieke: Welkom. Mooie haf!

J_and_Horses: Mack heeft een mooie kleur! Wat voor een kleur gaat ie uiteindelijk worden?

Alicelover: Wat een knapperd! Knappe mama ook.
Wat opvoeden betreft ben ik het met je eens trouwens. Goede opfok is zo belangrijk. Zo te horen heb je een fijne gevonden!

Plutopluut: Relax! Gaat helemaal goedkomen. Harry stond overigens los, maar in een wagentje ipv een trailer. En met eruit halen komen ze je helpen bij de opfok. Vond het ook heel spannend, maar achteraf maakte ik mij meer druk dan Harry. Wij hadden ook een camera en vond het echt een geruststelling dat ie kon zien dat ie rustig stond.

Voyou: Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je knappe (en grote!) veulen!

Karibu: Welkom. Wat een joekel! Mooi die witte benen. Ben fan van vosjes met veel wit, dus veel foto's spammen hoor :P

Twinklebel: Welkom. Heerlijk koppie zit erop! Leuke naam ook.
Sterkte met je merrie. Wat vreselijk!

Luf_Midnight; D'Leh heeft een mooi kleurtje. Leuk dat ze mee mogen kijken bij de tandarts. Fijn dat de hoefsmid goed ging.

Pien26: Wat fijn dat de reis goed is gegaan!

Ziva: Welkom. Wat een schatje!

Lina: Ik denk dat het wel goed zal gaan. Hier in de opfok staat ook een ponyveulen tussen de grote reuzen. Ben zelf een voorstander van een stal / opfok met leeftijdsgenootjes. Mijn voorkeur zou zijn om 'm verder weg te zetten bij een goede opfok en minder vaak te komen, maar das ieder voor zich denk ik. Succes met je keuze!

Zo, eindelijk tijd om eens op iedereen te reageren. Heb er geen uitgebreide verhalen van gemaakt hoor. Lees altijd wel mee, maar had echt even geen energie om te reageren. Sorry! Nu gelukkig vakantie om even op te laden.
Sinds kort hier ook Instagram trouwens om de opfok te volgen. Geloof dat ik nu een aantal van jullie volg.
Harry gaat nog steeds erg goed. Hij heeft een tijd in een vast groepje gestaan waar nu langzaamaan meer veulentjes bijkomen.
Wat betreft het ontwormen, vaccineren en voeren; alles word geregeld door de opfok. Vind nu wel dat ie een dikke buik krijgt dus ga er nog even achteraan wanneer hij weer ontwormd gaat worden. Harry is wel heel gefocused op eten trouwens, dus zou ook de buik kunnen verklaren...

[ [url=m/ZOYCHX.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/G7bwZy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Haha, @Kayleigh, dat heb je knap gedaan zoveel teruglezen en dan ook nog reageren!! :j
Mack is een echte toverbal (valk).

Ik heb een volgtopic trouwens aangemaakt voor de geïnteresseerden :D (in mijn onderschrift). Dan kan je ook heel goed zien hoe zijn kleur verandert... het blijft een raadsel hoe hij uiteindelijk wordt, maar ook dat zal met het seizoen nog kunnen veranderen. Nooit saai in ieder geval.

Harry is ook leuk!! Wat kijkt hij schattig. Hoe oud is hij nu?

J_andhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 16:57

billionache schreef:
Zo, bijgelezen :D

Hier gaat het intussen ook goed! Maandag wezen kijken en toen mocht die nog steeds niet bij de andere twee staan. Overdag staat in de paddock ernaast wel een hengst, en daar is die echt obsessed mee. Heel de tijd bij het hek staan en meelopen, en neuzen door de omheining heen.

Vanmorgen kreeg ik wel een fotootje van de staleigenaresse dat hij mooi naast de twee anderen stond te eten. Dus stilaan wordt hij wel geaccepteerd :D

Oh en ik heb deze foto's even naast elkaar gezet: links een paar dagen oud, rechts 5 maanden :wow:
[ [url=m/NNNz8p.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat het goed gaat in de groep Billionache. Zo leuk hè die verschillen! Wat een knapperd is/wordt het! :D

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:19

Ciocollato Belle ziet er echt al heel volwassen uit! En Billie nog altijd zo schattig :D

San_ner ooh zo fijn dat hij geaccepteerd is! Zal vast een pak van je hart zijn :D

Leuke vergelijking Billionache! Zo zie je pas hoe ze groeien he :P

J_andhorses leuk een volgtopic! Zal vast eens een kijkje nemen!

Kayleigh erg leuke foto's met Harry! Ik snap hoe gelukkig je er van wordt! Vandaag hier ook gewoon wat gelegen met een boek bij Jack en daar heb ik ook zo van genoten :D
Hij sukkelt momenteel een beetje met een verkoudheid (vandaar de traanoogjes), maar de dierenarts heeft hem hier al voor ingespoten. Hopelijk snel beter!

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 17:31

He, dat heb ik gezien op insta! Heerlijk!
Is ook allemaal neit zo gek met al die weersveranderingen..

Uh Harry is ook al aardig veulen af zeg.. Wat een joekel! Hoe oud is die? Lees ik er overheen?

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:48

Ja idd en dan net gespeend enz, de weerstand is dan sowieso al lager. Achja, gaat wel over! Haha stond idd op instagram :P

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 18:50

Afbeelding