Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 20:56

Veertje.. Sophie eet de laatste dagen ook wat wisselend.
Kan met vuurwerk te maken hebben, maar ook met het lengen van de dagen, of een gevoelig gebit ivm wisselen.
En soms hebben ze wel eens een dagje dat ze niet happy zijn. Inderdaad even in de gaten houden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 00:32

Deze wordt nooit meer schoon denk ikAfbeelding

Wat een torrebak

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 04:47

Komt goed Boedjang. Ik heb een palomino die ziet er ook zo uit in de winter. In het voorjaar als hij gaat verharen komt dat helemaal goed dan hoef je alleen de staart nog maar te wassen. Voor lichte staarten gebruik ik trouwens vanish en warm water in een emmer. Echt alleen voor de staart ik doe dat niet in de vacht, maakt super snel schoon

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:27

Ah mooie tip wortel...

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 09:51

Boedjang, ik kijk gewoon alleen naar het hoofd. Die houden ze hier nog redelijk schoon en inderdaad het komt vanzelf in het voorjaar weer goed.

Wel tip voor de staart hou hem bij ander blijft hij wat gelig omdat het vuil er dan echt intrekt als je een witte staart heel mooi vind

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-25 10:03

Ook slimme tip, ik heb laatst wel de staart in een emmer water gedaan om ergste vuil eruit te halen ..

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 18:41

@veertje, wat vervelend, heb je hem al getemperatuurd? Voelt hij zich al beter nu het vuurwerk voorbij is?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 20:37

Sophie is ook wat tam.. zeker niet ziek of zo.. en ze heeft andere (betere) mestballen, maar ze eet niet alles op, wat ze normaliter wel doet. Dit is zowel krachtvoer als ruwvoer. En ze is nog wel scherp op haar omgeving, maar ontspant ook weer vrij snel. Dat is op zich positief natuurlijk, maar met dat minder eten zegt me dat ze last heeft van haar gebit en het wisselen.

Ik kijk het nog even een paar dagen aan, maar als het niet verbeterd, gaat er toch wéér een tandarts komen.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-25 22:51

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nou deze kleine is echt aan het draken, gisteren als een tornado buiten, en vandaag ook geen land mee te bezeilen..
Maar tussen door heeft mijn vriendin m toch even aan t werk kunnen krijgen, 5 minuten, want daarna was hij weer klaar vond hij

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 16:34

Equipro schreef:
@veertje, wat vervelend, heb je hem al getemperatuurd? Voelt hij zich al beter nu het vuurwerk voorbij is?

Temperatuur is goed gebleven. Vandaag was hij iets wakkerder. Gisteren had ik hem mee naar de bak en de andere pony ging uit z'n dak en Spot stond er bij van wat moet ik hier. Hij keek ook niet fijn uit z'n ogen afgelopen dagen, hij at wel redelijk goed. Vandaag heeft hij heel zijn bak slobber in 1x opgegeten en ging er echt wel goed in. Ook buiten had hij al meer gegeten en z'n net op stal was ook bijna helemaal leeg. Dus ik hoop dat het een beetje stress is geweest of toch niet helemaal fit. Ik houd hem goed in de gaten. Hij is nog wel enorm gevoelig op z'n buik wat hij eerder niet had. Maar ja als ik zelf lange tijd niet goed hebt gegeten krijg ik ook last van m'n buik.

Geef hem nu eventjes een supplement voor maag/darm en een boost met vitamine C doormiddel van gemalen rozenbottel. Ook heeft hij ontworming gehad en krijgt hij een zandkuur

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 12:44

Hoop dat snel beter gaat veertje.
Sophie ook wat beter?
Mithras nog steeds niet aan t wisselen maar wel aan het draken. Afbeelding

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:45

veertje99 schreef:
Equipro schreef:

Temperatuur is goed gebleven. Vandaag was hij iets wakkerder. Gisteren had ik hem mee naar de bak en de andere pony ging uit z'n dak en Spot stond er bij van wat moet ik hier. Hij keek ook niet fijn uit z'n ogen afgelopen dagen, hij at wel redelijk goed. Vandaag heeft hij heel zijn bak slobber in 1x opgegeten en ging er echt wel goed in. Ook buiten had hij al meer gegeten en z'n net op stal was ook bijna helemaal leeg. Dus ik hoop dat het een beetje stress is geweest of toch niet helemaal fit. Ik houd hem goed in de gaten. Hij is nog wel enorm gevoelig op z'n buik wat hij eerder niet had. Maar ja als ik zelf lange tijd niet goed hebt gegeten krijg ik ook last van m'n buik.

Geef hem nu eventjes een supplement voor maag/darm en een boost met vitamine C doormiddel van gemalen rozenbottel. Ook heeft hij ontworming gehad en krijgt hij een zandkuur

Wat een ellende zeg! Ik ren met zulke dingen direct naar de veearts :')

Boedjang, wat een draak!

Hier heb ik Shelby vorige week wat los in de hand gewerkt. Mijn staleigenaar merkte nog op dat ze het misschien wel leuk zou doen voor een karretje. Nu heb ik daar geen ervaring mee, maar hij wel!
Misschien wel leuk om eens een tuigje om te hangen en te kijken wat er gebeurt :)) .

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:04

Sophie eet weer goed, gelukkig. Heb wel gezien dat haar 2 onderste tandjes los gaan zitten, maar ze heeft geen haast geloof ik.. :')
Wel is ze nog steeds vrij relaxed.. dus daar ben ik wel blij om..!

Mithras weer lekker zijn tanden in het touw aan het zetten.. deugniet.. :+

Leuk dat de stalhouder dat wel ziet zitten, Shelby voor het karretje..! :D

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 22:17

@Marije, gelukkig gaat het vandaag nog weer stukje beter. Hij is veel wakkerder en eet weer super goed. Denk teveel stress van vuurwerk en niet lekker i.v.m wormenkuur die hij heeft gehad. Buik is ook al minder gevoelig en mocht weer gewoon overal poetsen vanavond :)
Wat leuk als jullie daarmee gaan oefenen! Benieuwd hoe dat zal gaan

@boedjang haha heerlijk dat bijten en spelen met het touw!

@casarell fijn dat ze ook weer goed eet! Benieuwd wanneer de eerste tandjes los gaan laten :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 07:51

Haha.. boedjang.. je foto staat in uitgelicht..!! :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 13:05

Even een ego post.. we waren weer aan t spelen namelijk… <3
Het liep gewoon zo, dus totaaal niet voorbereid hahaha
Afbeelding

en ja.. alles wat je kan bedenken wat je niet moet doen, doen we! Geen cap, alleen zijn, longeerlijn alleen eraan én zelf vasthouden.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:21

Dat hoofd van haar whaha... grappig
Mithras was vandaag weer voorbeeldig . Los longeren en op stem halt houden
Afbeelding

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:24

anik, wat heerlijk dat het zo kan.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-25 15:27

Casarell schreef:
Haha.. boedjang.. je foto staat in uitgelicht..!! :D

Oh echt ? Ik ga even kijken dank je

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 21:37

Wat gaaf Anike!

Ziet er heerlijk uit Boedjang!

Spotify is weer helemaal de oude gelukkig! Vandaag weer aan de slag met aan de hand werken. Uiteraard een filmpje gemaakt, dit is deel 1. Deel 2 komt later een keertje online. Morgen wil ik hem gaan longeren. Merk dat hij graag weer wat wilt doen en vandaag was hij ook niet de makkelijkste, laten we het erop houden dat hij zich echt weer goed voelt :+ Komende week dus weer langzaam aan steeds wat meer doen en weer een keertje oefenen met zadel :)

https://www.instagram.com/reel/DEsj6EVg ... BiNWFlZA==

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-25 23:14

Hij doet t braaf hoor veertje, dat hij oke is

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 16:02

Ik heb vandaag mijn 2,5 jarige fjordenmerrie gemeten op 134 cm.. Ik begin een beetje te panikeren dat ze de 145 niet zal halen die ik er toch wel graag had gehad.. In mei word ze 3 en ze oogt ook nog heel baby en puppy.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:01

Wat braaf Veertje!

Furst, als ze nog puppy oogt dan kan het toch alleen maar beter worden? Al denk ik dat 11 cm groeien wel veel is, als ik eerlijk ben..

Cartier was rond de 1.42/43 toen ze 2,5 was. Nu is ze 1.45/46.
En denk ook niet dat ze nog echt veel zal groeien…. :+

Afbeelding

Niet meest voordelige foto, maar ze is wel echt al heel erg ‘af’

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:31

Peekie is vandaag gemeten en gewogen.
2.8 jaar 1.50 en 446,5 kg

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-25 17:40

Een jaar geleden had ik ook momenten dat ik haar al echt paard vond worden.
Maar als ik nu terug kijk naar de foto's, was ze daar echt nog heel bleu..

Nu heb ik ook momenten dat ik haar al heel erg paard vind worden.. zoveel groter en steeds meer in model.. maar als ze dan ook nog gaat bewegen (ze was érg fris vandaag :') ) dan verwacht ik echt dat het een gaaf dier gaat worden, met de tijd.

En dat is toch altijd afwachten, als je ze als veulen/jaarling koopt.. :+

Hier onder een foto van afgelopen week, nadat ze door de masseur was behandeld.. vandaar de tape.
Was heel mooi om te zien hoe alles beweegt als ze loopt. Dan zie je echt wel dat ze los is in haar rug en lendenen.

Afbeelding