Veulens 2018 Klets&foto topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sarah_Fons

Re: Veulens 2018 Klets&foto topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 22:55

Idd fijn dat het zo goed ging! Hopelijk wordt hij snel geaccepteerd :)

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 07:42

Fijn zeg dat het goed ging!
Ik heb Nexxie zaterdagochtend weg gebracht, merrie meegenomen op de trailer en beide vast gezet.
Daar even samen op stal gezet en daarna merrie eruit gehaald, opgeladen en meteen gaan rijden.
Toen ze net op de trailer stond en wij in de bus stapten, riepen ze naar elkaar maar het moment dat we gingen rijden was ze stil en heeft ze heel de rit rustig gestaan :)
Eenmaal thuis aangekomen lekker op de wei gezet en daar liep ze eerst nog wat zoekend rond maar ging vervolgens over op lekker gras eten.

Nexxie stond daar dus eventjes alleen, er werden die ochtend nog meer merrieveulens gebracht en wanneer ze rustig waren, zou ze een vriendinnetje krijgen. Die heeft ze nu dus en ze gaan dan vandaag de groep in(6 anderen). Dus als ik vanmiddag optijd klaar ben op mijn werk, ga ik even lekker op visite :D

Luf_Midnight

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 08:08

J-andhorses ik zal hem vanmiddag weer eens op de foto zetten
D’leh doet het super goed, groeit goed is erg lief en is redelijk meegaand van karakter soms iets wat wantrouwend maar dat heeft hij van ze moeder
Ik zal eerdaags ook weer wormen spul voor hem halen. Vorige keer was ze moeder ontwormen een groter drama :')
Hoefsmid is hij inmiddels ook geweest.
Wanneer laten jullie ze inenten?

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:19

Thanks allemaal :D

@Kimsel94: fijn dat het ook met Nexxie allemaal goed is verlopen! Handig dat ze daar nog even kon 'bekomen' op stal ook, lijkt me heel prettig voor die jonkies :j

@Luf_Midnight: ik laat de mijne volgende week vaccineren (en dan 4 weken later nog een keer). Hij is nu 5 maanden :)

Afbeelding

<3

Vandaag langsgeweest. Nog steeds niet echt geaccepteerd door z'n groepje, maar hij wordt niet meer echt opgejaagd gelukkig. Overdag stond in de weide naast hem een hengst, en dat vond hij wel reuze interessant haha. Was niet weg te slaan bij de omheining, hoofdje erdoor om te snuffelen etc. We gaan het nog twee dagen aankijken en als hij dan niet bij de andere paarden in de buurt mag staan gaan we switchen qua groepjes!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 18:31

Wat een knappert!

Ik heb geen prik gegeven en heb dat ook nog nier op de planning eigenlijk.

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:20

Hoi allemaal, ik kom ook even binnen vallen met een vraag.

Mijn Tinker merrie veulen van 6 maand, staat al iets meer dan 1 maand op de weide samen met een ander merrie veulen en een oudere merrie. Dit gaat eigenlijk heel goed. Nu hebben de eigenaars van het andere veulen en de oudere merrie laten weten, dat de weide mogelijks te nat zal worden in de winter en dat ik misschien beter dan een ander plekje zoek.
Hun 2 paarden gaan naar een andere wei bij hun thuis maar daar kan mijn veulen nu niet meer terecht ivm te weinig stallen. En los daarvan zou het ook wel fijner zijn dat ik ze gewoon dichter bij mij thuis heb staan. Nu staat ze redelijk ver.

Nu ben ik dus het internet beginnen afspeuren naar mogelijke opties. Ik kwam net uit bij een paddock paradise van iemand particulier. Echt een erg leuke advertentie en heel dicht bij mij! Nu staat er op de paddock paradise een trekpaard ruin van 10 jaar als ik me niet vergis. En hier zou ze dan bij komen staan. Kan dit volgens jullie?
Ik ga morgen ook even een kijkje nemen bij het plekje! Een paddock paradise leek mij alleszins wel geschikt voor een veulen omdat ze dan lekker de hele dag buiten kan zijn. :)

Hier in de buurt zijn niet echt de 'typische' opfok plaatsen, en wil graag mijn veulen vaak kunnen zien om een band op te bouwen.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:22

Thanks Cioccolato!

@_Lina: jammer dat je plots moet verhuizen zeg! Of het echt klikt met je veulen zal je moeten afwachten. Mijn ervaring is wel dat de meeste paarden zich ervan bewust zijn dat het een jonkie/veulen is en dus wat voorzichtiger en toleranter zijn. Hopelijk wordt het wat!

Ik heb ook weer een topic geopend, deze keer geen foto's maar een video met een overzichtje van zijn geboorte tot gisteren :)
[KS-ITP] Regreso (PRE x KWPN) van geboorte tot spenen! (VIDEO)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:23

Kimsel, mooi dat het met Nexxie ook goed is gegaan. Ben je nog langsgeweest vandaag?

Hopelijk wordt hij nog geaccepteerd Billionache! En fijn dat er anders geschoven kan worden qua groep.

Pablo is ook nog steeds niet echt geaccepteerd. Nouja, er zijn nieuwsgierige veulens, waar hij ook wel wat mee neust, maar die moeders staan er nog bij in. Dus Pablo wordt dan telkens weggejaagd. Merries gaan er wel bijna uit gelukkig, dus ik hoop dat het dan beter wordt. :) Anders wil ik een andere oplossing. :Y)

Qua voer staan ze hier nog op de wei met meer dan genoeg gras en als ze naar binnen gaan natuurlijk hooi. Ik denk dat ik dan zelf nog Pavo podogrow bij ga geven.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:47

Ik zou het wel fijn vinden als de veulens in ieder geval 1 ander veulen als speelmaatje hebben, of een jaarling. Maar dat is mijn eigen mening.
Als ik al zie hoe Billie alles terroriseert. En Belle begint ook op der tijd brutaal te doen.

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:48

Jammer dat ze niet op de huidige plek kan blijven, ik denk dat het voor jouw veulen wel leuker is om wat leeftijdsgenootjes te hebben om mee te spelen, maar ze zullen er niet slecht van worden denk ik om alleen met een ouder paard te staan.

Ja, ik ben vanmiddag nog langs geweest! Nexxie staat in een groepje van 8 veulens nu, overdag op de wei en savonds lekker op stal.
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:51

Heerlijk zo!
Als ik woensdag vrij blijf, gooi ik de 4 weer eens bij elkaar. Ze moeten toch een keer wennen.

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:29

Sarah_Fons: Hoe is het nu met Jack? Is de diarree al verminderd? Wel balen voor zo'n kleintje om nu al diarree te hebben. Gelukkig is het afspenen en reizen helemaal goed gegaan.

Cioccolato: Is de bal inmiddels al wat minder eng voor Belle? :P
Moest heel hard lachen om de balfoto's van Billie. Knappe veulens heb je :)

Janinevv: Tsjitske doet het echt super. Wat ben je geduldig!
Nog gecondoleerd met je hond. Sterkte!

Evita: Wat een rijkdom die foto! Prachtig!

San_ner: Wat een vrolijk halster! Je andere paard is ook leuk. Hier in de opfok staat sinds een paar dagen ook een Fjord, precies even oud als Harry. Echt nog zo'n pluizenbolletje.
Pablo is al flink groot! Fijn dat de reis goed is gegaan. Hopelijk vind ie snel z'n plekje.

Bilionache: Regresso is knap! Schattig halster, Fijn dat het reizen goed is gegaan. Dat in de groep gaan is even lastig, maar zie hier in de opfok dat de nieuwe snel deelnemen in de groep.

Nynkster: Die van jou heeft echt een heerlijke nek erop zitten.

Pino: Vind die van jou echt superknap. Die vlek op de schoft is zo leuk! Harry staat als Paint ook tussen een aantal flinke KWPN'ers (en ook wat kleiner spul trouwens), maar hij is dikke maatjes met de grootste.

Kimsel_ Nexxie groeit als kool! Vind je merrie ook mooi trouwens. Prachtige foto's heb je laten maken!
Ook fijn dat het vervoeren goed is verlopen!

Animalfriend: Guusje heeft ook al zo'n lekkere nek erop. Mooi kleurtje trouwens!

Pradadaan: Nacho is leuk! Vind dat donkere ook erg mooi staan, hoor. Wat heb je ook veel leuke foto's. Die knuffelfoto's <3

Elisedcl: Welkom. Wat een dotje is Hugi!

Henrieke: Welkom. Mooie haf!

J_and_Horses: Mack heeft een mooie kleur! Wat voor een kleur gaat ie uiteindelijk worden?

Alicelover: Wat een knapperd! Knappe mama ook.
Wat opvoeden betreft ben ik het met je eens trouwens. Goede opfok is zo belangrijk. Zo te horen heb je een fijne gevonden!

Plutopluut: Relax! Gaat helemaal goedkomen. Harry stond overigens los, maar in een wagentje ipv een trailer. En met eruit halen komen ze je helpen bij de opfok. Vond het ook heel spannend, maar achteraf maakte ik mij meer druk dan Harry. Wij hadden ook een camera en vond het echt een geruststelling dat ie kon zien dat ie rustig stond.

Voyou: Nog gefeliciteerd met de verjaardag van je knappe (en grote!) veulen!

Karibu: Welkom. Wat een joekel! Mooi die witte benen. Ben fan van vosjes met veel wit, dus veel foto's spammen hoor :P

Twinklebel: Welkom. Heerlijk koppie zit erop! Leuke naam ook.
Sterkte met je merrie. Wat vreselijk!

Luf_Midnight; D'Leh heeft een mooi kleurtje. Leuk dat ze mee mogen kijken bij de tandarts. Fijn dat de hoefsmid goed ging.

Pien26: Wat fijn dat de reis goed is gegaan!

Ziva: Welkom. Wat een schatje!

Lina: Ik denk dat het wel goed zal gaan. Hier in de opfok staat ook een ponyveulen tussen de grote reuzen. Ben zelf een voorstander van een stal / opfok met leeftijdsgenootjes. Mijn voorkeur zou zijn om 'm verder weg te zetten bij een goede opfok en minder vaak te komen, maar das ieder voor zich denk ik. Succes met je keuze!

Zo, eindelijk tijd om eens op iedereen te reageren. Heb er geen uitgebreide verhalen van gemaakt hoor. Lees altijd wel mee, maar had echt even geen energie om te reageren. Sorry! Nu gelukkig vakantie om even op te laden.
Sinds kort hier ook Instagram trouwens om de opfok te volgen. Geloof dat ik nu een aantal van jullie volg.
Harry gaat nog steeds erg goed. Hij heeft een tijd in een vast groepje gestaan waar nu langzaamaan meer veulentjes bijkomen.
Wat betreft het ontwormen, vaccineren en voeren; alles word geregeld door de opfok. Vind nu wel dat ie een dikke buik krijgt dus ga er nog even achteraan wanneer hij weer ontwormd gaat worden. Harry is wel heel gefocused op eten trouwens, dus zou ook de buik kunnen verklaren...

Afbeelding

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:40

Die wordt ook groot zeg..!

De bal is kapot..... Rip.
Ga een nieuwe bestellen

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:43

Harry :D hij blijft echt leuk he!

@Cioccolato: weet niet of ze bij de NL Kruidvat ook liggen, maar hier in BE heb ik zo'n fitnessbal bij Kruidvat gehaald. Prijs origineel €5.99 maar hij was hier in de koppelverkoop, 50% korting bij aankoop van twee stuks dus heb er voor die prijs twee gehaald :j

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 20:49

Dat is een flinke bijleespost Kayleigh! Wat is jouw veulen al groot/volwassen! Van wanneer is die?

We zijn hier nu een paar dagen bezig mrt oefenen met Vien en Nijn uit elkaar halen, en dat lijkt zijn vruchten af te werpen. Ze beginnen minder panisch te reageren.

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 21:11

Wat gaan jullie hard!
Veel gelezen waaronder ook wat over ontwormen en inenten. Hier voor de laatste keer met 6 maand ontwormt en nu weer eind oktober als ze 8 maand is op aanraden van DA. Heb de vorige keer Eraquell en Panacur gebruikt en binnenkort even bellen wat we nu doen.
Ook is ze ingeënt (2x) dus ze kan er voorlopig weer even tegenaan.
Zo is ze nu.

Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:38

Kayleigh ja Jack z'n diarree was na 2 dagen helemaal over gelukkig! :) Harry ziet er super goed uit. Hij is echt al groot :wow:

Hier komt morgen de DA voor zijn paspoort en de chip. Zal bij hem raad vragen over inentingen, want dat heeft hij nog niet gehad.

Gisteren ook bijna een hartstilstand gekregen. Jack is in de draad gerold. Ik zag het voor mijn neus gebeuren, maar kon niets doen. Hij legde zich neer op de grond en met dat ik een foto nam rolde hij zich ineens om _-:( Gelukkig is hij er op enkele seconden zelf uit geraakt zonder zich te bezeren. Was wel even erg spannend. Hier de bewuste foto }:0

Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 22:56

Al doende leert men..

De eerste keer dat Belle in het land ging rende ze dwars door de draden heen. Hilarisch, merrie helemaal in paniek. Belle helemaal bang, en weer terug door het draad heen. Ging niet eens kapot.

Knap werk af en toe.

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 08:17

Hier ook niets kapot gelukkig. De hele boel is net vernieuwd voor hij kwam dus dat zou ook balen geweest zijn :') En idd, hopen dat hij nu zijn lesje geleerd heeft |(

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:04

Twinklebel schreef:
Dat is een flinke bijleespost Kayleigh! Wat is jouw veulen al groot/volwassen! Van wanneer is die?

We zijn hier nu een paar dagen bezig mrt oefenen met Vien en Nijn uit elkaar halen, en dat lijkt zijn vruchten af te werpen. Ze beginnen minder panisch te reageren.

Harry is van 21 maart. Hij is een van de kleinsten in de groep, maar heeft de grootste mond }>

Wat goed dat het uit elkaar halen al beter gaat!

Sarah_Fons: wat fijn dat de diarree nu weg is! Toch goed dat je die beslissing genomen hebt om m vast naar huis te halen.
Eng soms hè die veulentjes. Ze leren het vanzelf. Wel een heerlijke foto!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 09:52

Kayleigh, flinke bijlees! Die van jou wordt echt al groot! Zag hem al voorbij komen op Instagram.

Sarah, dat is wel even schrikken ja. Weet hij ook gelijk dat hij moet uitkijken voor draad. :Y)

Hele onduidelijke foto, maar ik heb dit net gespot! Is een veulen die nog bij zijn moeder staat, maar die zoekt hem dus zo af en toe op. Hopelijk worden het vrienden als de merrie weg is haha! Afbeelding

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 10:27

Wat fijn om te zien San_ner. Zijn 1e vriendje :D

Kayleigh__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 11:09

Wat fijn San_ner! Komen er binnenkort ook nog andere veulentjes van buitenaf bij?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:01

Ligt eraan, de Zuidlaardermarkt is binnenkort en dat is in de buurt. Dus het kan zijn dat er dan nog een bij komt. :)

_Lina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:44

Even een update in mijn stalling probleem.

Ik heb ook nog een opfok gevonden best wel dichtbij met een beetje rond te bellen. Daar ga ik morgennamiddag ook even een kijkje nemen.
En deze avond ga ik even kijken bij het paddock paradise. :)