Gister heb ik de hals van Dakota geschoren. Ze zit zo ontzettend dik in het haar.Het is net een veredelde shetlander. Als ze ging rennen en vliegen is ze steeds drijfnat van het zweet. Vandaar dat ik er het scheerapparaat overheen heb gehaald. Met een paar dagen haal ik de onderkant buik en benen ook uit zodat haar rug nog lekker warm blijft en er als een soort deken nog in zit. Als het dan echt warm wordt haal ik alles eraf. Ze ziet er nu niet uit maar ze is er al wel een stuk levendiger van geworden.
Mijn scheerapparaat loopt steeds warm dus ben ik in gedeeltes bezig. De rug laat ik er voorlopig in zitten. Dakota wordt er een stuk levendiger van nu ze gedeeltelijk geschoren is. Na het rennen en vliegen was ze steeds drijfnat vh zweet en zelfs als ze lag te slapen in de zon waren haar okseltjes bij het voorbeen bezweet. Daarom heb ik besloten om haar gedeeltelijk te scheren. Van de zomer als het nog wat warmer is doe ik de rest. Ze ziet er nu vreselijk uit. Alsof de ratten eraan gevreten hebben maar wacht maar totdat ze klaar is....
Nee geintje hoor als ze het echt zo warm hebben dan kan je ook haast niet anders, bij ons worden de veulens indien noodzakelijk voor de keuring geschoren, maar alleen de wollebeertjes....... en zo te zien is dakota ook echt een wollebeer
Nieuwe mooi weer foto s! Dakota is nu helemaal zonder jas. Ze heeft alleen nog laarsjes aan en het hoofd moet nog afgewerkt. Maar daar heb ik een kleiner apparaat voor nodig.