ZwarteHeks schreef:Sensi is aan de magere kant op het moment, hebben anderen hier last van met hun jaarlingen? Ik krijg haar maar niet dikker. Je kan haar ribben in stilstand zien. Ik zou wel echt meer vlees erop willen zien voordat ze dalijk weer de winter in gaat.
Mijn jaarling was afgelopen voorjaar wat aan de spichtige kant. Ik denk dat mijn hooi te mager was en achteraf gezien had ik misschien meer alfalfa en wat brok bij moeten voeren. Wat voor je Sensi nu?
Voorjaar

Nu

Wat leuk om te lezen wat jullie allemaal met jullie jaarlingen doen! Hebben jullie ook wel eens dat je leest wat anderen doen en dan gaat twijfelen of je achter loopt? Ik heb bijvoorbeeld nog geen schriktraining gedaan en nog niet veel gewandeld. En bij de appaloosas / quarter horses is het gebruikelijk dat je jaarlingen rustig longeert (zodat je op wedstrijd aan de longeer proefjes mee kunt doen) maar ik voel me daar niet prettig bij dus dat kent Tulip nog niet. Wel zijn we al op wedstrijd geweest (voor een soort keuring), en we kunnen trailer laden, wassen, scheren, wat grondwerk. Er zijn gewoon zo veel dingen die je kunt doen, soms moet je gewoon keuzes maken.