Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
myk_en_shant schreef:Ja mijn paarden krijgen kuil, maar niet te veel. Precies wat ze nodig hebben en niet veel meer. Alleen met de afgelopen vorstperiode hebben ze misschien wat te veel gekregen. Maar niet vetgemest, zoals sommige mensen nu denken.
myk_en_shant schreef:Dus hou nu eindelijk op met het roepen van da bellen. Verschillende kennissen die ik geraadpleegd heb zeggen allemaal het zelfde. Of te wel hou lekker je centen op zak en gebruik het zodra je het echt nodig bent.
anneliesdj schreef:wolter schreef:Hier nog iemand hoor, jou paardje heeft 'een gezonde ziekte', en de meeste paarden werpen zeer snel en het liefst waar niemand bij is.
Een Da hoeft de dracht niet te bevestigen, dat doen de merrie en het eventuele veulen zelf wel, er is nog nooit een veulen niet geboren omdat de eigenaar het niet verwachte, en er is ook nog nooit een veulen geboren omdat de eigenaar DACHT dat de merrie drachtig was.
Uiteraard brengt een geboorte extra risico voor de merrie, maar verreweg de meesten kunnen de geboorte van hun veulen, net als de verwekking daarvan, heel best zonder de eigenaar regelen.
Ook over die 'inteelt', zou ik me niet te druk maken aangezien de uitgangssituatie [fries en haflinger] ver uit elkaar ligt, uiteraard leg je met 'inteelt' eigenschappen vast, maar dat kan ook positief uitpakken.
Ja in dit geval zou ik me niet druk maken, maar fokken met het veulen zou ik ten zeerste afraden.
Maareh, zeg je nu eigenlijk dat ts geen moeite hoeft te doen bij de bevalling aanwezig te zijn?
Dan vraag ik me af hoeveel veulens jij al gefokt hebt?
Anoeska27 schreef:Onbeperkt kuil zou een goede verklaring kunnen zijn voor haar buik.
myk_en_shant schreef:Als de buik nu met enige regelmaat een schoppende veulen laat zien, zit er echt wel één in zou ik zo zeggen.
Brainless schreef:myk_en_shant schreef:Als de buik nu met enige regelmaat een schoppende veulen laat zien, zit er echt wel één in zou ik zo zeggen.
Ik heb even het filmpje van Gohya ''gestolen'' .
Hier haar merrie met ''schoppend veulen'' in haar buik.
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... h4l5k2TGxc
Kijk vooral de tweede helft van het filmpje.
Verrassing... er bleek geen veulen in te zitten, maar was gewoon darmwerking.
Wil niet zeggen dat er bij jouw paardje geen veulen inzit!
Maar een bewegende buik zegt dus helaas niets.
Brainless schreef:Ik heb even het filmpje van Gohya ''gestolen'' .
Hier haar merrie met ''schoppend veulen'' in haar buik.
http://nl.tinypic.com/usermedia.php?uo= ... h4l5k2TGxc
Kijk vooral de tweede helft van het filmpje.
Verrassing... er bleek geen veulen in te zitten, maar was gewoon darmwerking.
Wil niet zeggen dat er bij jouw paardje geen veulen inzit!
Maar een bewegende buik zegt dus helaas niets.