gefeliciteerd tina en huub, met een gezond veulentje, snel foto's plaatsen hoor
CrazyCat
Geplaatst: 10-07-12 23:35
Geveuliciteerd!!! Ben benieuwd naar de foto's. Ik vermoed een bruine, want bij zilverappelbruin zijn bij de geboorte alle benen erg licht van kleur. Bij mijn zilverappelbruine merrieveulen 2 jaar terug waren alle benen licht en pas bij daglicht als je goed keek zag je dat ze toch 2 witte sokjes had. Maar belangrijkste is gezond en fijn dat hij zo snel dronk.
Pfoe, het duurde ff maar we zijn weer thuis... Wat probleempjes met het vinden van de melkbar en Blue had wat probleempjes met het "openen van de melkbar" ze was not amused wanneer het veulentje eraan zat en begon te trappen... Na 2 uur zwoegen toch gelukt gelukkig...
Bij deze een klein verslagje van onze avond zoals jullie dat van mij gewend zijn:
17.00u Blue vast op stal gezet, die stond te drammen bij het hek... Lekker wat hooi en haar brokjes gegeven en toen de rest vast binnen gehaald.
19.00u Blue even gecheckt en lekker uitgebreid gepoetst. Mijn zusje was er ook en die vroeg wanneer ik dacht dat het veulentje zou komen. Ik riep nog, voorlopig nog niet, dat lijkt me erg sterkt want de banden zijn nog niet eens slap en de uier kan nog voller! (Ik had complete druk op de staart als ik die omhoog probeerde te doen en de banden waren nog niet eens de helft slapjes) Na het poetsen zijn we begonnen met het leegscheppen van de mestvaalt aangezien deze vol was. Allemaal druk druk druk dus.
22.00u We waren nog niet klaar met de mestvaalt maar ik nam even een break. Blue stond wat klam bezweet achtig op stal, dus ik ging haar uier even checken. Tot mijn schrik/verheuging lekte de uier melk als een idioot! Ik schrok me kapot. Riep nog tegen Huub, het veulen zal vandaag of morgen wel gaan komen. Banden en punani nog steeds niet slap, niks. Ik heb van die strips gekregen om de melk/hars te meten wanneer het veulen ongeveer zou kunnen komen maar deze lagen nog thuis. Ik ben de honden terug gaan brengen naar huis en de strips gaan halen. Thuis kijk ik op mijn laptop en zie dat Blue is gaan liggen! Op de terugweg in de auto zag ik al een pootjesblaas! (camshot) Geen strips meer nodig om te testen dus.. Ik als een idioot terug naar stal gereden en daar rustig staan kijken hoe het ging.
Blue had het heel erg zwaar, hoofdje lag niet goed. Uiteindelijk hebben we deze goed weten te krijgen maar Huub zag een blauwe tong... Het is al dood roept hij nog... Dus ik roep: Help Blue! Het moet eruit nu! Na een paar goede persweeen en wat hulp hebben we het er dan uit gekregen, LEVEND! Blue vond het maar raar en wist niet goed wat ze ermee moest. Gelukkig kwamen al gauw de moedergevoels naar voren en begon ze hem schoon te likken..
Mag ik jullie voorstellen aan Blue haar eerste zoon met als vader onze hengst Sueno:
TH'S EXCLUSIVE BENTLEY!
Eerste kennismaking moeder en zoon
Een prachtig bruin kereltje met een kolletje en een snebje!
Huub helpt even de melkbar vinden (na dik 1,5 uur zoeken mocht dat ook wel) mama Blue houd alles scherp in de gaten..
En nog even zijn mooie koppie:
Had wel al geroepen dat ik verwachtte dat Blue eerder zou gaan bevallen maar zo vroeg had ik dan weer niet verwacht haha (we zaten pas op 311 dagen dracht). We zijn helemaal in de wolken met dit prachtige kereltje. Ontzettend klein (loopt met gemak onder zijn mama door, zonder te bukken o.i.d.) mega lange stelten en een heel sjiek koppie! Zijn prachtige witte voetjes, kolletje en snebje maken het helemaal af!
Sorry voor de slechte kwaliteit foto's.. Ik had geen camera bij me, alleen mijn mobiel en had te weinig licht. Morgen gaan moeder en zoon samen lekker naar buiten in de wei en dan neem ik natuurlijk wel een camera mee!
Voor wat ik kan zien is hij prachtig! Spannend verhaal maar gelukkig is het goed afgelopen..
jolandje
Geplaatst: 11-07-12 08:09
yessss geweldig zeg, gelukkig maar dat jullie erbij waren, geen makkelijke bevalling dus, maar het resultaat mag er wezen hoor, tja nu ben ik weer benieuwd hoe hij gaat uitvouwen mooie naam heeft hij gekregen chique hoor
Dustinlover
Geplaatst: 11-07-12 08:12
gelukkig is het allemaal goed afgelopen ik dacht nog.. dat is wel vroeg, als dat maar goed gaat.. Maar ben nu heel benieuwd naar buitenfoto's
Bassenqua
Geplaatst: 11-07-12 08:17
Zie ik nu pas dit topic Tina en Huub, gefeliciteerd met dit pracht mannetje.