Fijn dat het verhaal alsnog een happy end heeft! Je mag trots zijn!
Rashja
Geplaatst: 03-04-12 17:20
Inderdaad heftig verhaal zeg. Gelukkig is alles toch goed gekomen. Mooi veulen maar wat wil je met die ouders.
Soraya85
Geplaatst door de TopicStarter: 03-04-12 23:46
Wederom bedankt voor alle reacties (en pb's).
@ eowyn04, de kans dat Sann bij moeder gaat drinken wil ik niet uitsluiten. Het kan zijn dat als het moeder nog wat beter gaat dat ze het drinken van Sann wel wilt accepteren. We hopen het.. maar anders overleef ik het wel om voorlopig de fles te blijven geven. Het is zwaar, maar niet het ergste wat er is.
Vanmorgen vond de DA het zo goed gaan, dat dagelijkse controle niet meer nodig is. Bij Sann spoot ik de Cobactan al zelf en dit mag ik nu ook bij Belle gaan doen. De DA belt wel iedere dag even om door te nemen hoe het gaat. En als er vragen zijn of er is iets kan ik altijd bellen. Vrijdag komt ze weer op controle om zelf even een kijkje te nemen. Positief dus!
Sann begint al steeds meer op hooi te sabbelen. Vanavond heeft ze ook kennis gemaakt met de waterbak. Toevallig gaf de DA vanmorgen aan dat ze wel verwacht dat Sann op zoek zal gaan, aangezien ze ook aan het hooi begint.
We lopen alleen nu er tegenaan dat we de tijd tussen de flesbeurten wel zouden mogen vergroten. Bijvoorbeeld om de 2-2,5 uur ipv 1,5 uur. Alleen dan moeten we de hoeveelheid melk per flesbeurt wel omhoog doen. En daar zit het probleem. Want Belle geeft niet heel veel melk per keer. We hebben er nu al moeite mee. Vaak is het 100 melken. Vast geven. Ondertussen kan alles weer een beetje vollopen bij Belle. En dan nog een keer melken en geven.
Als we over zouden stappen op kunstmelk, zouden we wel het aantal flesbeurten omlaag kunnen brengen. We zitten nu op 16x, terwijl de richtlijn voor 5-7 dagen oud, 10x is.
Ja, daar zouden we dan ook op overstappen. Dat kunnen we nu niet doen, omdat er te veel achterblijft in de emmer. En we kunnen nu echt niks verliezen. Maar als we kunstmelk hebben kunnen we makkelijk wat extra aanmaken.
_Dune_
Geplaatst: 04-04-12 05:43
Super dat het zo goed gaat met moeder en kind! Je hebt er wel een dagtaak aan zeg, dikke pluim voor jou!
Zo petje af hoor voor jullie inzet! Wat knap dat jullie moeder en dochter zo naar de kliniek kregen, dat zal volgens mij eng zijn geweest als het veulen er zo bij hing. Knappe DA's die opereerden en voor moeder en dochter vochten en zo betrokken blijven! Veel plezier met de twee survivors!
Wat een lief diertje . Fijn om te lezen dat het nog steeds de goede kant opgaat..
Soraya85
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-12 15:14
Vanaf gisteren hangt het fles van Sann in een zelfgemaakt houdertje. Hangt helemaal perfect, kan geen kant op. En als er geen fles in zit kunnen we het zo weghalen.
Je merkt al gelijk verschil in haar gedrag. Loopt minder aan je been te plukken als ze de fles wilt, dus dat is positief!
Vanmorgen is de DA geweest. Belle wordt de komende dagen wat suffig gehouden. Zo kunnen we beter oefenen om Sann te laten drinken bij haar mama. Want we hopen dat als dit een aantal keren goed gegaan is, dat Belle het voortaan gewoon toelaat.
We zijn nu (ook op advies van DA) een stand aan het bouwen, waar we Bellen bij kunnen zetten op het moment dat we oefenen. Zo kan ze niet draaien of trappen.
superfijn dat het zo goed met ze gaat! echt respect voor jou! moeder en kind zijn echt mooi.
RoWi
Geplaatst: 05-04-12 15:41
Jemig, wat een verhaal! Begrijp ik het goed dat ze dus al een tijdje bezig was, voordat jullie het ontdekten? Godzijdank waren jullie er nog net op tijd bij en kon ze met een keizersnede worden gehaald.
Heel fijn dat het nu met allebei goed gaat! Diep respect dat je zo intensief voor de twee zorgt
Handige oplossing zo met het flesje maar het mooiste zou natuurlijk zijn als ze bij Belle gaat drinken. Ik ga hard duimen dat het jullie lukt,jullie doen er zo vreselijk je best voor!
Misschien het veulen een beetje dorstig houden als jullie gaan proberen? Succes hoor!
CouCou
Geplaatst: 06-04-12 14:38
Soraya85 schreef:
Het was zeker eng om ze zo op de trailer te zetten! Maar je moet iets op dat moment. Gelukkig was het niet ver en Belle liep zo de trailer op.
Eigenlijk weinig veranderingen vanaf mijn laatste update; dus dan maar even een foto
Wat hartverwarmend om te zien hoe jullie je ingezet hebben en blijven inzetten voor moeder en kind. Petje af! Hopelijk gaat het drinken bij mams ook snel goed, kunnen jullie weer een keer lekker doorslapen.
Kimara_00
Geplaatst: 06-04-12 16:45
Wauw! De wonderen zijn de wereld nog niet uit! Want dit is er een van... Echt echt echt DIEP respect voor jullie. Er kunnen echt veel mensen een voorbeeld nemen aan jullie, echt fantastisch hoe jullie voor het veulentje en mams zorgen! Het is dat ik nu geen smilies kan gebruiken ?? Maar anders had ik er wel een paar bij gedaan :p zoals met hartjes en duimpjes enzo... :p (en dit is zeker een topic om te volgen, want ik wil heel graag weten hoe het verder gaat met dit veulentje! En nogmaals fantastisch! :p ) ik gebruik in het begin vaak echt :p
Joh wat een toestand is dat geweest zeg! Fijn dat ze er beide nog mogen zijn en dat de kleine muppet het ook zo goed wil doen. Super werk doe je (doen jullie)!
Whow... wat een mooi verhaal en tot nu toe dus echt een goede keus gemaakt.... maar waar haal je toch de tijd vandaan om zo vaak te kunnen voeden? bewondering! maar oooo wat een schatje!