Splash x splash = ??? Amha minipaardje in de maak

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mdr

Re: Splash x splash = ??? Amha minipaardje in de maak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:16

Ja, ik ook Esther. Dan is het gevoel van "Grr, uit mijn bed" in één klap over hé ;-)

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 16:43

_O- ik kom dan ook weer zeer moeilijk mijn bed in, gisteren lag ik zalig bij Peaces in de stal, ze begint er al aan te wennen dat ik midden in de nacht even kom buurten en blijft dus ook zalig liggen, gister lag ze plat dus ben er bij gaan liggen met mijn hand op haar dikke skippy buik, zou bijna in slaap gevallen zijn ware het niet dat ze overeind kwam, het veulen reageert zo op mijn handen en stem dat het vreselijk gaat schoppen, vind Peaces niet fijn en komt dan gelijk overeind. Ondanks de gebroken nachten vind ik het een geweldige hobby waar ik ontzettend veel plezier uithaal maar waar ik ook leuke lieve mensen door heb leren kennen. :D

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 16:45

Goh Esther, als ik het zo lees, dan zou ik daar bij jou ook liever in 't stro liggen hoor, 't klinkt alvast heel erg gezellig! Bij Sandy zou ik dat niet moeten doen denk ik, die zou nogal rap recht zijn, haar kennende! Wel leuk dat je zo'n band creëert met het veulentje! Die heeft je hart nu al gestolen!

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 17:17

héé, wat een leuk en interressant topicje, ik ben er even snel doorheen gevlogen , ga het nog wel beter lezen over al die kleurtjes, valerie allereerst gefeliciteerd met de aankoop van cinderella, wat een snoesje is dat, heerlijke blauwe kijkers in al dat zwart, práchtig! voor de toekomst wil ik ook veulentjes fokken met allerlei mooie bontpatronen, ik heb de bewuste kleurenbom hengst al staan(yuma :+ ) in combinatie met joanna lijkt me dat er iets supermoois uit kan komen, moet alleen nog een paar jaar wachten daarop, vandaar dat zowel joanna als celine volgend weekend naar stal keessage gaan voor een dek van wynn <3 , ik ben ook héél benieuwd wat jullie bij sandy voor veulen krijgen, sandy is zó mooi <3 , ik heb me een maand lang staan vergapen aan haar schoonheid op de AMHA kalender :D

Jethafa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:24

Is er al wat nieuws? Ik was het topic helemaal kwijt (ik had meegelezen), maar ik ben zooo benieuwd wat er uit gaat komen! Is de merrie al een beetje aan het vorderen?

dalmarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 14:33

wat betreft het eventueel testen op doofheid bij paarden: In Utrecht hebben ze er apparatuur voor, en wij laten de honden altijd testen bij twee dierenartsen in Nederland, dit zijn tevens de enigsten die dit kunnen en de apparatuur ervoor hebben, namelijk Dhr.Maarten Kappen in Eersel en Dhr.Dijkshoorn in Zeist. Het is misschien goed mogelijk de paarden te testen met die apparatuur, maar dan zou je evn contact kunnen opnemne met die klinieken.

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-11 09:07

Jolandje, ja, die amha kalender was wel leuk hé :D Bedankt trouwens voor het complimentje!

Dalmarieke, jij ook bedankt voor de tip!

Nee, voor de rest nog geen nieuws en geen vorderingen. Het zit er voorlopig nog niet aan te komen volgens mij. Het veulen is al iets meer naar achteren gezakt, maar nog niet ver genoeg en de uier verandert ook niet echt om te zeggen dat het voor alle moment is. Volgende week woensdag is ze 320 dagen ver. Ik ben uitgegaan van een dracht van 330 dagen en dan zou ze uitgerekend zijn voor 5 juni. Maar heb zo het gevoel dat ze wel es langer zou kunnen dragen. Het kan natuurlijk snel veranderen, maar momenteel ziet dat er nog niet zo naar uit! We wachten af hé! (niet mijn beste kant afwachten, maar ja, wat doe je eraan hé ;-) )

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 11:36

ik ga ook maar eens met jou meelezen. Hoeveel dagen is ze vandaag die van mij is vandaag 355 dagenMijn topic staat ook in mijn os

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 11:53

Amaai, Joysjuh, 355 dagen, da's al de moeite zeg! Sandy is nog MAAR ;-) 322 dagen ver, dus het kan nog even duren dan!
Gelukkig is het wachten op het eerste veulentje van mijn dekhengstje al beloond, want er is een heel erg knappe en heel kleine zilveren dame geboren met oh zo lange stelten! Mijn vriendin Vanessa moet dus al niet meer wachten, maar ikke helaas wel nog!

Zie hier in dit topic de mooie meid: [KS-ITP] Minipaardveulentje verwacht..wat zal het worden...

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 12:04

Vandaag dus nog steeds geen veranderingen. De uier loopt nog niet vol en alles lijkt nog erg normaal te zijn. Ik denk dus dat het veulentje er nog lang niet uit wil! En ik maar wachten! ;-)

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:05

Het kan opeens snel veranderen hoor, is er echt niets van verandering in die uier? Heb je geen foto's? Kan ik mee beoordelen. En vergeet niet van je "kleindochter" te komen bezoeken hoor! :o :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:38

Zo spannend. Ik kijk echt naar deze veulentjes uit.

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-11 12:52

geduld is een schone zaak Valerie... :(:)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 12:52

Dit weekend ga ik foto's maken van de uier, heb nog geen tijd gehad. Maar nee, er is echt nog niet veel meer, ze heeft wel uier, maar haar spenen zijn nog lang niet gevuld. Toch hangen er zo ieniemine harsjes aan, maar dat heb ik bij andere minimerries ook nog gezien. Zijn niet echt harsjes, meer zo witte stipjes. Dus nee, het is nog niet voor direct en ja, ik weet het, het kan natuurlijk heel snel veranderen. Maar het veulentje ligt ook nog teveel naar voor volgens mij en haar spieren zijn nog helemaal niet slap en de staart kan ik ook nog niet op de rug leggen hoor, dus alle tekenen wijzen erop dat het nog niet voor nu zal zijn.

Vanneke, tuurlijk kom ik haar snel bezoeken, pas maar op dat ik haar niet mee neem :D Ik denk dat ik zondag kom!

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-11 12:53

Als er nu iets is dat ik niet zo heb Mariska, is het geduld :D Maar laat ons in ieder geval hopen dat het inderdaad een schone zaak is die eruit komt ;-)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 20:49

Tuurlijk heb je geduld Valerie,en hoe langer het duurt hoe meer tijd voor de afwerking :D
ik ben erg benieuwd :j

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:01

Nog geen verandering Valerie?

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 08:08

WE HEBBEN GROTE HARSDRUPPELS!!!

Bellarose

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:09

Spanneeeend! :D

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:10

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Spannend!!
Ik kom kijken als het er is hoor ;)

Tjinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:13

Joepie *\o/*
Zou het vandaag komen denk je?
Ik duim voor een prachtexemplaar. :j

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 08:18

En net vandaag heb ik een dienst met vaste uren, dus kan moeilijk weg of iets op bokt posten, maar als ik alarm krijg, zullen ze me toch niet hier houden hoor ;-)

mdr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-11 08:22

Vanmorgen at ze nog goed, maar ze draagt wel haar staart hoog en vannacht al een paar valse alarmen gehad. Ze lag veel neer en uitgestrekt. Ik weet het niet, vond haar uier nog niet vol genoeg, maar er is wel verandering in haar spenen. Ik hoop dat het vanavond of vannacht komt!!! Morgen heb ik verlof!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 08:51

Spannend Valerie, het lijkt nu dus echt te gaan gebeuren. Zal je net zien dat je de hele dag op je werk zit! ik hou je topic extra in de gaten vandaag hoor! :j

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 09:01

Spannend!!!! dit wordt binnen de 24u een beeb :p