Fries Lieke *veulen overleden pag5 *Lieke overleden pag16*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Miepie77

Re: Aftellen begonnen fries Lieke *veulen helaas overleden pag5*

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:20

Sterkte met het verlies :(:)

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 08:52

Veel sterkte met dit verlies. Hopelijk is je merrie snel weer de oude.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:10

Jeetje wat ontzettend naar zeg. Ik kan me je woede heel goed voorstellen. Beterschap voor je merrie.

Dav

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 09:25

Heftig meid. :(:)

Heel fijn dat de da's hebben kunnen zien dat het veulen aan een natuurlijke dood is overleden ipv het niet uit het vlies komen.
Zo is het voor jou ook beter te verwerken,is nog zwaar! Dat ben ik met je eens maar als het echt de da fout was,was het veel zwaarder voor iedereen.

Fijn dat het met Lieke nu de goeie kant opgaat.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 11:31

Dank jullie wel allemaal voor de lieve berichten!! :*

Akke_sSpring schreef:
Ik heb je hele verhaal gelezen en ben er stil van. Ongelooflijk dat Lieke het veulen nog heeft " begraven" in de stal, mama met gevoel ;(

Heel veel sterkte gewenst voor jou en voor je merrie een dikke knuffel.

Dat vond ik ook zo bijzonder om te horen, dat wist ik helemaal niet dat merrie's dat deden.
Dankje wel, die knuffel en schouderklop krijgt ze zeker, heeft ze al gehad maar die krijgt ze de komende tijd toch nog wat extra.

Rubber_Duck schreef:
Jeetje. Ik kijk na een week weer eens op bokt en lees ik dit :(:)

Wat afschuwelijk zeg, ik wens je echt heel veel sterkte. Ongelooflijk inderdaad, dat dit kan gebeuren op een kliniek. Erg veel sterkte met dit verlies, en ik hoop dat je er samen met Lieke sterker uit mag komen :) :(:)

Dankje wel.
Dit is ook wel het laatste wat ik had verwacht wat er zou gaan gebeuren in de kliniek.
We komen er zeker sterker uit, de band word steeds sterker tussen ons, dus dat is dan het positieve wat we hier uit kunnen halen :)

FunkyMistiC schreef:
Pff jeetje Winnie, dat is echt klote.. Balen meid.. Hoop dat Lieke er beetje goed bovenop komt :(:)

Wat gaan jullie nu doen, weer proberen of is het nu genoeg geweest?

Het is nu genoeg geweest :j voor Lieke zeker, we zullen vast nog wel wat fokken maar ik wil er alles aan doen om Lieke de rest van haar leven uit welke kliniek dan ook te houden, ik durf het nu gewoon echt niet meer aan met d'r.

Dav schreef:
Heftig meid. :(:)

Heel fijn dat de da's hebben kunnen zien dat het veulen aan een natuurlijke dood is overleden ipv het niet uit het vlies komen.
Zo is het voor jou ook beter te verwerken,is nog zwaar! Dat ben ik met je eens maar als het echt de da fout was,was het veel zwaarder voor iedereen.

Fijn dat het met Lieke nu de goeie kant opgaat.

Dat is idd precies de rede dat ik er nu vrede mee kan hebben, als hij was gestikt had ik het mezelf nooit kunnen vergeven. En dan was de woede ook nog wel even gebleven denk ik. Gelukkig is dit niet het geval geweest, dat maakt het een stuk makkelijker te accepteren, weten dat ik er iig alles aan heb gedaan dit te voorkomen.

Als het goed is mag Lieke vandaag weer mee naar huis, we wachten nog even het telefoontje van de kliniek af voordat ik echt ga sta juichen dat ze mee naar huis mag, maar de kans is heel groot.

Gisteren zat ik in de wei met Dirke, haar andere veulentje van inmiddels 2, Die was helemaal nat van het zweet en liep te graven en tegen me aan te duwen, dus die heeft of peper in d'r kont gehad of die mist haar mama, ben benieuwd hoe ze gaan reageren als Lieke weer thuis is.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 11:59

Weer te snel blij geweest ;(
Lieke mag nog niet naar huis |(
Ze heeft nog steeds gasvorming en wil bijna niet eten, dus als we haar nu mee naar huis nemen is de kans groot dat ze weer koliek krijgt en weer terug moet, dus ze blijft nog. Gisteren had zo ook nog verhoging.
Spoelen hoeft iig niet meer want de baarmoeder is helemaal schoon, dat is wel heel fijn.
Ze mag vanmiddag wel even in het Paddock hopen dat ze dan ook de gasvorming wat kwijt raakt.

Ik had zoo gehoopt dat ze vandaag mee naar huis mocht ;( helaas.
En nog niet zo zeer omdat ik haar thuis wil hebben hoor, maar ik wil gewoon dat mijn meid beter word en lekker thuis in de wei rond kan huppelen.
Vanmiddag maar weer even lekker knuffelen en poetsen, en hopen dat ze snel beter word.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:21

Veel sterkte, hopelijk is Lieke er snel weer boven op.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 17:26

Dankje :)

Net terug van de kliniek, het gaat echt Niet goed met Lieke ;(
Ze heeft sinds woensdag al niet meer gegeten, ze is vreselijk veel afgevallen en heel slapjes.
Hartslag is ook nog steeds te hoog en de koorts komt en gaat.
Ze heeft vandaag 2 uur in de wei gelopen en ze heeft geen gras gegeten, het enige wat ze doet is sip om zich heen kijken en heel veel graven, loopt ze ergens heen gaat ze graven dan ruikt ze daar even en dan gaat ze weer naar de volgende plek en doet ze het zelfde, en dat continu.
Ik heb haar even gepoetst maar ook dan liep ze tussendoor steeds weg om te gaan graven.
Toen heb ik ook nog even met haar gewandeld dat ging wel redelijk maar ze is gewoon meteen doodop, wat natuurlijk heel logies is.
En als toppunt, toen ik haar in de stal wilde zetten stond daar ineens een merrie met veulen, je had haar moeten zien kijken, arm ding. (was een foutje de merrie was in de stal van Lieke gezet omdat ze dachten dat ze mee naar huis was, kan gebeuren natuurlijk)
Maar ik maak me echt heel veel zorgen nu, wat kan ik in godsnaam doen om haar weer aan het eten te krijgen?

Ik heb het idee dat ze gewoon naar een vertrouwde omgeving moet, kan goed zijn dat als ze Dirk ziet het al een stuk beter gaat met haar, maarja dat zal wel te zweverig gedacht zijn van me haha.

MAIKESTER

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:17

O wat erg ,wat zeggen ze ervan dan,moet die gas koliek vanzelf overgaan of krijgt ze medicijnen ?
Dus eigenlijk is de koliek nog niet weg geweest ??

wigke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:19

* stille meelezer *

heel veel sterkte met de merrie
duimen draaien hier dat iig je merrie er goed uit komt succes

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 18:22

Ja echte erge koliek is het ook weer niet, maar ze houd wel gas, en ze hebben geen idee waar dat vandaan komt, want ze eet niet.
Ze heeft wel medicijnen gehad, maar nu moet ze het eigenlijk zelf doen door gewoon te gaan eten, maarja dat doet ze niet. en het is ook niet zo dat ze weer ligt en krampen heeft, dus in de kliniek zeggen ze ook, dat ze geen idee hebben waarom ze niet eet.
Maar ik begin me inmiddels zo veel zorgen te maken dat ik het ff niet meer weet, Lieke is ook gewoon Lieke niet meer, het lijkt wel of er een ander paard staat, dat is wel heftig om te zien.
Dus iets is er niet goed maar ik heb echt geen idee wat..

wigke89; Dankje wel :)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:32

pff wat heftig hoe zijn haar bloedwaarden?
niet eten is natuurlijk niet goed en dat ze zo gassig blijft ook niet
denk je het ergste gehad te hebben, sterkte ;)

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 18:34

Bloedwaarden zijn perfect, dat is heel fijn maar ook wel een beetje raar.
Nou inderdaad #)
Bedankt

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 18:40

Jeetje wat een vreselijk bericht |( ! Heel veel sterkte, ik hoop dat Lieke er snel weer bovenop is en dat ze dan mee naar huis kan.

ponydony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:00

Was gisteren een beetje van het patje toen ik zei dat ze in Lunteren staat, daar is geen eens een kliniek haha. Ze staat in Lienden bij 'de Lingehoeve'
[quote][/quote

Ook ik heb daar een paard verloren aan een koliek die volgens hun helemaal niet ernstig ( mild nierbandje) was en smorgens was ze zomaar dood eraan, de hele nacht geen toezicht er op geweest, was ook niet nodig volgens hun toen ik de merrie achterliet om te observeren

Is echt heel zuur omdat je denkt dat je paard is op de juiste plek . met de juiste mensen en de apperatuur en dan nog door dit falende werk het mis moet gaan.

IK kom er iig nooit meer, ik heb toen helemaal overstuur gevraagd om staartharen van haar nog te mogen ontvangen ook dat was zelfs teveel moeite en ik heb het nooit gekregen terwijl ik het aan de behandelde da gevraagd heb en die het mij stellig beloofde het te doen.

annelies_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:08

jeetje lees net al je up-dates heel veel sterkte ermee en succes met lieke..

Jeanneee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:20

Jeetje wat een nachtmerrie zeg! Hopelijk komt je merrie weer een beetje bij straks, heel veel sterkte!

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:23

Rinske ik hoop het ook, als ze morgen nog steeds niks doen eis ik of een aanpak en anders neem ik haar mee naar huis denk ik.

goldyp schreef:
Ook ik heb daar een paard verloren aan een koliek die volgens hun helemaal niet ernstig ( mild nierbandje) was en smorgens was ze zomaar dood eraan, de hele nacht geen toezicht er op geweest, was ook niet nodig volgens hun toen ik de merrie achterliet om te observeren

Is echt heel zuur omdat je denkt dat je paard is op de juiste plek . met de juiste mensen en de apperatuur en dan nog door dit falende werk het mis moet gaan.

IK kom er iig nooit meer, ik heb toen helemaal overstuur gevraagd om staartharen van haar nog te mogen ontvangen ook dat was zelfs teveel moeite en ik heb het nooit gekregen terwijl ik het aan de behandelde da gevraagd heb en die het mij stellig beloofde het te doen.

Jeetje wat heftig! :oo
Oh mijn god ik kan heel goed begrijpen dat je er nooit meer heen gaat!
Wat raar dat je geen staart haren meer mocht hebben, wij kregen echt heel fijn de tijd om even bij het veulen te kijken enzo.
Maar dit soort fouten moeten ze niet te vaak maken want dan houden ze geen 'klanten' meer over :n

Annelies dankje wel
Jeanneee_ Dankje

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:27

Ach, ik zie dit topic nu pas.
Vreselijk dat je veulen gestorven is en ik hoop dat je merrie snel weer opknapt en mee naar huis mag.
Sterkte en vooral beterschap voor Lieke.

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:30

Jeetje mina, Heel veel sterkte! Ik ga heel hard duimen voor Lieke!

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:37

Jeetje meid, wat een ellende allemaal!

Ik hoop zó dat je paard er helemaal bovenop komt!
Veel sterkte ermee.

_R_G_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 19:42

Dank jullie wel
Al die lieve berichten zorgen ervoor dat ik de moed erin hou, die zakt me soms wel eens een beetje in de schoenen de laatste tijd.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:54

Ts wat een ellende!
Ik hoop dat Lieke er boven op komt, maar zo te horen is ze een sterke merrie..
Ik duim voor der :j

DeandyBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 19:58

ach jeetje , heel veel sterkte!

xninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 20:50

aaaah vervelend :(

heeel veel sterkte