Ben (net zoals velen) benieuwd hoe hij verder uitgroeid

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cynthia82 schreef:Dit is dus wel een valk... zie eerder posts in dit topic. De cremello-vader heeft een agouti-gen, wat van het oorspronkelijke zwart van het veulen (zwart van moeder x vos van vader= zwart) bruin heeft gemaakt. Het creme-gen maakt dan van bruin weer valk.
Myca schreef:Fiffill schreef:Een valk is toch ook helemaal niet bruin?Dit is gewoon een lichte valk.
Valk ontstaat bij een bruin paard met creme-verdunning. Een valk heeft een vaalbruine vacht, zwarte staart en manen. Ook de punten van de oren en de onderbenen zijn donker gekleurd.
Maar hier zit geen bruin is, het zal eerder smokey black zijn. In ieder geval een bijzondere variant, ik vind het een leuk beestje.
Kippesoep schreef:Prachtig beestje, zal wel een behoorlijke bink worden als je bekijkt hoe stevig hij nu al is!
Interessant trouwens die uitleg over de kleuren hier, ik had niet eerder van van agouti bij paarden gehoord.
Ik vraag me wel af waarom het dier aan beide achter benen op precies dezelfde plaats een wondje heeft (te zien aan de blauwspray) is hij soms gedraineerd daar ofzo?
Peterina schreef:De zg "blauwspray" zou is de ontsmettings spray kunnen zijn die DA gebruikt om het naveltje af te spuiten. Als het veulen recht staat terwijl je spuiten en dan beweeg, krijg je spuitsel overal!(weet ik uit eigen ervaring)
Maar ik denk in dit geval dat het gewoon de ontsmettings spray op een wondje is.
Kippesoep schreef:Peterina schreef:De zg "blauwspray" zou is de ontsmettings spray kunnen zijn die DA gebruikt om het naveltje af te spuiten. Als het veulen recht staat terwijl je spuiten en dan beweeg, krijg je spuitsel overal!(weet ik uit eigen ervaring)
Maar ik denk in dit geval dat het gewoon de ontsmettings spray op een wondje is.
Ja dat ken ik, hier zien ze er ook wel eens meer als smurf uit dan wat anders, maar het viel me op dan het op beide achterbenen zit en dan precies opdzelfde plaats. Onze ruin heeft op die plaats (aan beide benen) een soort van littekentje. De dierenarts vermoed dat hij ooit vocht erin heeft gehad en dat dit eruit gehaald is dmv een drain. Ik vroeg me dus af of dat bij dit veulen ook het geval is.