Apart getekend veulentje Nine, alweer 2 mnd!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Grrrom

Re: Apart getekend veulentje Nine, alweer 2 mnd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 18:50

Jeetje, wat een mooie gedachte zeg, dat van het vervagen van haar vlekken... Ik vind je helemaal niet zweverig ;) ik kan het erg goed begrijpen en vind het heel bijzonder.

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:08

Bedankt, voor de reacties :-).

Hier wat fototjes van gister, even snel gemaakt. Binnenkort maak ik weer eens een topic met wat betere foto´s :-).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:13

Ahhhhhhhhhhh NINE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ze is echt geweldig Manda!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:16

Ze wordt prachtig Manda. En ik snap je wel hoor, niks raars aan. :(:)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:20

Bedankt :-).

Op de eerste foto zie je bij Lola het vlekkenpatroon enigzins. En je ziet dan dat Nine haar vlekken bijna op dezelfde plekken zitten. Aan de voorkant op de borst, op de rug aan de zijkant bovenaan het achterbeen zeg maar. Grappig he! Valt me nu eigenlijk pas op :-). Nine heeft echter kleinere vlekken.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:47

Idd, nu je het zegt. Ze hebben hetzelfde patroon. Ik vind je theorie ook heel mooi hoor. Heel symbolisch :)

Is Nine nog steeds een draakje? Of wordt ze al wat aanhankelijker?

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 21:59

We zijn nu wat aan het oefenen met meelopen aan het halstertje enzo, en dat gaat steeds beter, ze leert snel!

Ze vind het nu steeds fijner om geaait te worden en vond het scheren destijds ook wel prima, dus ze laat het allemaal wel toe maar echt aanhankelijk is ze enkel aan de moeder. Die hebben zo´n ontzettende hechte band. Ze grazen ook nooit ver van elkaar af, en ze lopen en rennen nog altijd alsof ze met lijm aan elkaar zitten :D. Zoals op deze foto:

Afbeelding

Ik vind het wel heel aandoenlijk dat ze zo close zijn.

Ze zijn natuurlijk ook weer een dikke maand weg geweest zonder veel menselijke aandacht, dus we moeten weer een beetje alles opbouwen en waarschijnlijk wordt ze vanzelf wel steeds aanhankelijker naar mensen toe als we ze veel aandacht geven.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 22:47

O wat is Nine toch leuk. Een hele mond vol en toch geen zilver. Je hebt er lang op moeten wachten maar nu dan toch echt duidelijkheid.
Ze blijft i ieder geva erg CUTE!!!

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 14:12

hele mond vol, maar inderdaad wit met felblauwe ogen is ook een bijzondere!!!!

ze blijft leuk!

Kellywyf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 16:41

Zo zo, wat een schoonheid. Het leek net een klein kalfje, op de foto's van 1 dag. :P :P

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 17:15

In het paspoort staat gewoon enkel vosbont hoor ;-). (had ik de basiskleur even goed opgegeven!)

In engelse termen draagt ze splash overo en tobiano. In Nederlands dus witkop en platenbont. Als een paardje beide heeft noem je het splash tovero in plaats van splash overo tobiano vosschimmel ofzo, dat is pas lang :P.

Cinderella_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:18

Wat een heerlijk pluizig veulentje! Lief hoor!

PardoesJessi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 18:39

Snapt niks van de kleur genetica...
Heb alleen begrepen dat ze over een paar jaar niet meer zo mooi bont is maar meer haar mama word.....

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:39

Kleurgenetica is wel interessant (als je je ervoor interesseert dan he :P)

Ik ben er ook veel over aan het leren nu :-).

Nine wordt inderdaad net zo als haar moeder, grijsbont en op latere leeftijd zie je het grijsbont steeds minder en is ze op het oog volledig wit maar wel met felblauwe ogen en zwarte neus *D.
Schimmel is ook een van de kleurgenen en dominant over alle andere kleuren maar alleen op uiterlijk (ontrekt de kleur uit de haren he), innerlijk blijven ze uiteraard gewoon en kan ze ze voor 50% doorgeven aan haar nakomelingen.

Ik plaats hier ook even de link naar een topic van mijn twee mini hengstjes :-): [ITP] Onze hengstjes op de show in Tubbergen

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-10 22:23

Nine is geschoren voor de keuring en het weer is niet zo best de laatste dagen, dus om ze toch in de wei te kunnen hebben overdag heb ik gauw even een hondendekentje bij de dierenwinkel gekocht, dit was de enige die ze hadden die waterdicht was dus heb hem maar genomen, ze valt wel op nu :P. En het zit echt perfect! Zelfs na het bokken en rennen zat die nog goed.

Afbeelding

Afbeelding

Wat zijn ze klein zo naast iemand he <3. Ik heb Nine opgemeten, met een naaimeetling in stal dus zal niet helemaal kloppen, maar ze is ongeveer 63 cm met 4 maanden.

Afbeelding

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 22:45

ow wat een schatje <3

Cluni

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:38

Oh! die is echt leuk! :+: :+: :+: :+:

hamsterfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-10 23:52

Agossssssssh <3

Arabische

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:00

wat een schatje, en wat een mooie aftekeningen heeft ze zeg! <3

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:05

Wat een geweldig ding is het :D heerlijk! mooi getekend *D

gonnyvdz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:06

dat dekentjee <3

ik heb toen merriee in verwachting was het topic ook een beetje gevolgd.
wat is het veulen al gegroeid zeg :0

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 00:13

Manda schreef:
De vlekken zullen langszaam steeds lichter grijs worden en uiteindelijk vervagen :-). Ik weet niet hoesnel dat gaat maar bij mini´s geloof ik over het algemeen een heel stuk sneller als bij grote paarden.
Haar huid onder de vlekken is zwart en onder het wit roze en dat zal altijd zo blijven, dus de vlekken zul je altijd nog wel zien maar voornamelijk als ze geschoren zal zijn :-).

Ik vind schimmeltjes mooi maar mooi bont ook erg mooi dus het was me om het even wat de uitslag was. Speciaal blijft ze ook als ze wit is, dan is ze wit met felblauwe ogen en zwarte neus (die zal je altijd duidelijk zien omdat daar weinig/geen haar zit).

Daarnaast zie ik het vervagen van de vlekken van Nine als erg symbolisch voor wat Nine betekend voor ons, ik schreef het eerst niet want dan vinden jullie me misschien zweverig ofzo ;), maar Nine is ons speciale veulentje omdat ze het veulentje van ons overleden zoontje Liam is (zit een heel verhaal achter), ze is onze meest kostbare en dierbaarste herinnering aan ons zoontje en die herinnering blijft altijd bij ons (net als Nine) maar de scherpe kantjes van het verdriet zullen met de tijd vervagen (net als Nine haar vlekken).
Ik krijg elke keer weer tranen in mijn ogen als ik hieraan denk, je kan natuurlijk achter alles een symboliek of gedachte koppelen, maar vind dit gewoon weer zo in het hele verhaal passen..

Wat een vreselijke mooie symbolisering.. :oo krijg er kippenvel van.. !
Dat dekentje staat haar erg goed.. !! <3
ben benieuwd wat ze gaat doen op de keuring.. :P

Alastor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 11:04

wat een schattig veulentje <3

Laureas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-10 14:13

Wat is ze schattig met haar fluo vestje, nog even en ik mag haar eindelijk ontmoeten op de keuring, ik kijk er al naar uit hoor! Mama Lola haar staart ziet er goed uit trouwens, iin die twee kleurtjes. ;)

Manda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 13:11

Ik heb weer wat hele kleine fototjes door het uploaden... (kan nog niet zo goed omgaan met photobucket kennelijk). Maar het geeft wel een kleine indruk van Nine :-). Woensdag komt er iemand betere foto´s maken en zaterdag gaat ze naar de keuring, ben benieuwd :-).

Afbeelding

Afbeelding

Ze kan best leuk draven *D. Maar dat gaat ze nooit zo laten zien op de keuring natuurlijk :P

Afbeelding