Shire X Mini Shetlander veulen :)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

violente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:21

Sorry hoor, maar ik heb met verbazing de reacties gelezen op dit leuke geboorteberichtje.
Denken jullie nou echt dat dit veulentje gezondheidsproblemen zou krijgen, omdat het een kruising tussen groot en klein is???
Het is gewoon hetzelfde soort dier hoor! Een paard of pony. Geen enkel probleem en heel natuurlijk.
Ik zie er totaal geen kwaad in hoor!

Heb zelf gezien dat een herder compleet plat ging liggen om door een kleine laagbenige Jack Russel gedekt te worden en een minipaardje die hetzelfde kunstje flikte bij een KWPN merrie. Merrie ging gewoon in een kuil liggen. Natuur is natuur! Soort zoekt soort! Dat ze in grootte verschillen maakt niets uit voor hoe zo'n dier is opgebouwd! Uiteindelijk stammen ze allemaal af van het basispaard. Door te kruisen hebben wij al onze rassen verkregen. Kruising minipaardje x arabier wordt ook al vaak genoeg toegepast.
Andersom had ik het spannend gevonden, maar een klein hengstje op een grote merrie geeft dus gewoon een zeer geslaagd resultaat!
Volgens mij is het complete onzin dat het veulen overbouwd of wat dan ook zou worden. Gewoon lekker gaan genieten van dit leuke veulen!

Moon

Re: Shire X Mini Shetlander veulen :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:24

Als ik als klein meisje van 1.63 een kind krijg samen met een man van 1.98, zou dat kind dan ook problemen krijgen?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:36

violente schreef:
Sorry hoor, maar ik heb met verbazing de reacties gelezen op dit leuke geboorteberichtje.
Denken jullie nou echt dat dit veulentje gezondheidsproblemen zou krijgen, omdat het een kruising tussen groot en klein is???
Het is gewoon hetzelfde soort dier hoor! Een paard of pony. Geen enkel probleem en heel natuurlijk.

Heb zelf gezien dat een herder compleet plat ging liggen om door een kleine laagbenige Jack Russel gedekt te worden en een minipaardje die hetzelfde kunstje flikte bij een KWPN merrie. Merrie ging gewoon in een kuil liggen. Natuur is natuur! Soort zoekt soort! Dat ze in grootte verschillen maakt niets uit voor hoe zo'n dier is opgebouwd! Uiteindelijk stammen ze allemaal af van het basispaard. Door te kruisen hebben wij al onze rassen verkregen. Kruising minipaardje x arabier wordt ook al vaak genoeg toegepast.
Andersom had ik het spannend gevonden, maar een klein hengstje op een grote merrie geeft dus gewoon een zeer geslaagd resultaat!
Volgens mij is het complete onzin dat het veulen overbouwd of wat dan ook zou worden. Gewoon lekker gaan genieten van dit leuke veulen!

Mijn mening blijft dat deze kruising niet kan..

tuurlijk kan het goedkomen met het veulen, ik zeg ook niet dat het per definitie fout gaat.
maar de combinatie van exterieur is te verschillend..
ik heb het vaak genoeg gezien bij honden.. kruisingen van 2 heel verschillende rassen.. 2 soorten bouw die niet overeenkomen. luchtwegproblemen, gewrichtsproblemen door de rare bouw.

Het is mogelijk dat het ook met dit veulen kan gebeuren.

Maar goed.. schrijf mij maar af als een idoot die er geen verstand van heeft, ik weet wel beter.
Veel plezier met dit veulen en ik hoop dat alles goed komt wanneer hij volgroeit is...
Laatst bijgewerkt door Don_Zhivago op 30-05-10 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:38

Nou nou, geboren is geboren, moet ook dit topic weer 'lijden' onder een discussie over wel of niet goed, wel of niet verantwoord? Zo heeft heel bokt een eigen mening. Laten we met z'n allen gewoon kijken hoe 't wezentje uitgroeit en of het beestje gezond blijft! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:40

Don_Zhivago schreef:
violente schreef:

Mijn mening blijft dat deze kruising niet kan..

tuurlijk kan het goedkomen met het veulen, ik zeg ook niet dat het per definitie fout gaat.
maar de combinatie van exterieur is te verschillend..
ik heb het vaak genoeg gezien bij honden.. kruisingen van 2 heel verschillende rassen.. 2 soorten bouw die niet overeenkomen. luchtwegproblemen, gewrichtsproblemen door de rare bouw.

Het is mogelijk dat het ook met dit veulen kan gebeuren.

Maar goed.. schrijf mij maar af als een idoot die er geen verstand van heeft, ik weet wel beter.
Veel plezier met dit veulen en ik hoop dat alles goed komt wanneer hij volgroeit is...

Wil je het veulen dan terugstoppen :') ?
Wat heeft het nou voor nut hierover te discussiëren, het is toch al geboren :+
En een paard kan zich echt wel aanpassen hoor....

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:40

NHevaVD schreef:
Nou nou, geboren is geboren, moet ook dit topic weer 'lijden' onder een discussie over wel of niet goed, wel of niet verantwoord? Zo heeft heel bokt een eigen mening. Laten we met z'n allen gewoon kijken hoe 't wezentje uitgroeit en of het beestje gezond blijft! :)

Mijn idee. TS, doe ons eens wat verse foto's! :D

betssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 22:47

ben zooo benieuwd naar meer foto's!!!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:25

betssa schreef:
ben zooo benieuwd naar meer foto's!!!

ik ook!!

zo'n bijzondere kruizing en dan maar 1 miezerig foto'tje plaatsen, dat kannie hè :\ >;)

we want more!! :D

TLNLSDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:31

Het leeft het ziet er leuk uit moeder trots veulen blij, baasje blij
waar is een discussie voor nodig...ze zeggen toch altijd er is niks wat niet kan..

Gefeliciteerd iig en ik blijf het volgen....

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-10 23:39

Moon schreef:
Als ik als klein meisje van 1.63 een kind krijg samen met een man van 1.98, zou dat kind dan ook problemen krijgen?

Hoezo? Vergrotend fokken geeft de toekomst! Mooie lange belijning, hoog op de benen en veel bewegingsactie....

Dus je kunt wel een man van 1.98m. uitzoeken, maar daar zou ik daar wel naar kijken...En niet een te barok typetje he...Je bent zelf zo'n kleine sierlijke merr...eh mens...! Het moet natuurlijk fysiek allemaal wel mogelijk zijn...Hoewel, KI blijft altijd een optie, he?

;) :+

Martine123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-10 05:52

Afbeelding
Afbeelding

hier zijn ze dan hoor!! hahaha
het is zon lekkerding,!!

dank jullie allemaal voor de leuke reacties, het is gewoon een gezond beestje! en ze kan me een partij bokken! hahaha

sorry dat het zo lang duurde voor de fotos (en nee ik heb dit niet verzonnen en er is geen fotoshop ;( zoveel tijd heb ik niet) ik ben nogal lui met dingen uploaden en heb het een beetje druk gehad..

ze willen er zelfs nu meerdere eh "creeëren" ,

Citaat:

wat wilde je er nu aan doen dan? echte raspaarden hebben vaak ook vele ziekten, je wilt niet zeggen dat jouw paard toch ook totaal perfect is in zijn bouw? en het extrieur is niet eens zo verschillend, goed ze zijn qua maat heel verschillend, maar de bouw is allebei breed, shetten zijn ook goede trekkers enzo,
en geloof me, ik weet het ook, (captain madison Horsejudging team :o )

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:06

Oh wat een lekker ding zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:21

Ik vind het echt een leukerd, ben zeer benieuwd hoe die uitgroeit :)

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:23

Leuke foto's hoor, maar waarom zet je dat kindje er in godsnaam nu al op?

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:29

Wat een leuk beestje, die 2e foto is echt schattig <3 moet ie nu al ingereden worden ? ;)

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:50

wauw wat een mooi veulen zeg.
gefeliciteerd met dit mooie meisje :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 08:52

Moon schreef:

Ik heb een oppasgezin gehad waarbij de vrouw 1.61 was en de man 2.03.
En ze hadden samen 4 kinderen zonder enige problemen. :)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:01

Hele aparte combi maar wel erg leuk veulen.
alleen een beetje jammer dat ze er een kind op laten zitten sorry vind het niet echt normaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:07

wat een leuk ding zeg! :D

*verwacht nu wel 10 paginas vol over de 2de foto*

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:07

wat een leuk beestje!
echt super leuk!

Ik ben benieuwd hoe ze er uit ziet als ze een jaar of 4 is.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:08

wat een lekkere billen :o

Marleen74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:13

Leuk ding hoor!
Maar die tweede foto?????
suze_ schreef:
*verwacht nu wel 10 paginas vol over de 2de foto*

:j

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 09:20

Ik snap niet dat je er nu al iemand opzet. Ik vind dat deze kruising prima kan, ik vind het ook een erg mooi veulentje maar ik kan er niet met mijn verstand bij dat je er nu al iemand opzet, ookal is het maar voor één keertje. Dat hoort gewoon niet! :n

Ik denk ook dat je die foto beter niet had kunnen plaatsen, hier krijg je veel kritiek op!

Ik vind het verder wel een mooi veulentje, ik ben benieuwd hoe hij uitgroeit. :j

bonnefooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:09

Wat een leukertje :D

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-10 10:13

Wat een mooi veulentje, nogsteeds, maar aub, ook al is 't voor de lol, diertje is net geboren en een kind erop zetten gaat te ver. Zet het kind dan op de moeder? :)
*verwacht ook véél pagina's*