Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
violente schreef:Sorry hoor, maar ik heb met verbazing de reacties gelezen op dit leuke geboorteberichtje.
Denken jullie nou echt dat dit veulentje gezondheidsproblemen zou krijgen, omdat het een kruising tussen groot en klein is???
Het is gewoon hetzelfde soort dier hoor! Een paard of pony. Geen enkel probleem en heel natuurlijk.
Ik zie er totaal geen kwaad in hoor!
Heb zelf gezien dat een herder compleet plat ging liggen om door een kleine laagbenige Jack Russel gedekt te worden en een minipaardje die hetzelfde kunstje flikte bij een KWPN merrie. Merrie ging gewoon in een kuil liggen. Natuur is natuur! Soort zoekt soort! Dat ze in grootte verschillen maakt niets uit voor hoe zo'n dier is opgebouwd! Uiteindelijk stammen ze allemaal af van het basispaard. Door te kruisen hebben wij al onze rassen verkregen. Kruising minipaardje x arabier wordt ook al vaak genoeg toegepast.
Andersom had ik het spannend gevonden, maar een klein hengstje op een grote merrie geeft dus gewoon een zeer geslaagd resultaat!
Volgens mij is het complete onzin dat het veulen overbouwd of wat dan ook zou worden. Gewoon lekker gaan genieten van dit leuke veulen!
Don_Zhivago schreef:violente schreef:Sorry hoor, maar ik heb met verbazing de reacties gelezen op dit leuke geboorteberichtje.
Denken jullie nou echt dat dit veulentje gezondheidsproblemen zou krijgen, omdat het een kruising tussen groot en klein is???
Het is gewoon hetzelfde soort dier hoor! Een paard of pony. Geen enkel probleem en heel natuurlijk.
Ik zie er totaal geen kwaad in hoor!
Heb zelf gezien dat een herder compleet plat ging liggen om door een kleine laagbenige Jack Russel gedekt te worden en een minipaardje die hetzelfde kunstje flikte bij een KWPN merrie. Merrie ging gewoon in een kuil liggen. Natuur is natuur! Soort zoekt soort! Dat ze in grootte verschillen maakt niets uit voor hoe zo'n dier is opgebouwd! Uiteindelijk stammen ze allemaal af van het basispaard. Door te kruisen hebben wij al onze rassen verkregen. Kruising minipaardje x arabier wordt ook al vaak genoeg toegepast.
Andersom had ik het spannend gevonden, maar een klein hengstje op een grote merrie geeft dus gewoon een zeer geslaagd resultaat!
Volgens mij is het complete onzin dat het veulen overbouwd of wat dan ook zou worden. Gewoon lekker gaan genieten van dit leuke veulen!
Mijn mening blijft dat deze kruising niet kan..
tuurlijk kan het goedkomen met het veulen, ik zeg ook niet dat het per definitie fout gaat.
maar de combinatie van exterieur is te verschillend..
ik heb het vaak genoeg gezien bij honden.. kruisingen van 2 heel verschillende rassen.. 2 soorten bouw die niet overeenkomen. luchtwegproblemen, gewrichtsproblemen door de rare bouw.
Het is mogelijk dat het ook met dit veulen kan gebeuren.
Maar goed.. schrijf mij maar af als een idoot die er geen verstand van heeft, ik weet wel beter.
Veel plezier met dit veulen en ik hoop dat alles goed komt wanneer hij volgroeit is...
NHevaVD schreef:Nou nou, geboren is geboren, moet ook dit topic weer 'lijden' onder een discussie over wel of niet goed, wel of niet verantwoord? Zo heeft heel bokt een eigen mening. Laten we met z'n allen gewoon kijken hoe 't wezentje uitgroeit en of het beestje gezond blijft!
Moon schreef:Als ik als klein meisje van 1.63 een kind krijg samen met een man van 1.98, zou dat kind dan ook problemen krijgen?
Citaat:Maar goed.. schrijf mij maar af als een idoot die er geen verstand van heeft, ik weet wel beter.
Veel plezier met dit veulen en ik hoop dat alles goed komt wanneer hij volgroeit is...