Onderweg: Vivaldi x Wolfgang

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sabriinaaa

Re: Onderweg: Vivaldi x Wolfgang

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:11

oooh gelukkig maar!
want op de foto is het voor de deur zo kaal.
en vandeweek was er ook eentje met foto's van de geboorte en dat veulentje had gelijk wondjes.

Nog maals: ben zeer benieuwd wat er uit komt!
wat heeft de merrie zelf gedaan aan sport enzo"?

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:20

Ruby heeft M2 gelopen maar ze vindt springen leuker en kan een parcours van 1,40 makkelijk springen. Jammer dat ik ben te bang met haar te springen. Ze heeft heel veel talent en ik ben zeker dat ze meer kan. We (eigenlijk Pip) zijn van plan haar weer in de sport (dressuur) uit te brengen dus als de veulen want ouder is gaan we weer beginnen.

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-10 20:48

Ja, 4-5 weken na de bevalling ga ik haar 'opnieuw' beleren. Ik ga helemaal weer vanaf het begin, want ze moet nu wel de juiste spieren kweken.

Doen de foto's het bij jullie?! Effe checken!

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 10:34

alleen de buikfoto kan ik bekijken de uier foto kan ik niet zien !

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 20:37

Er is actie! Vanochtend toen ik haar in de wei zet voelde ik dat ze was niet als gewoon maar ik was niet zeker.
Vanavond toen ik haar uit de wie haalde wist ik het zeker. Ze had geen interesse meer in het gras en kon niet stil staan.
Eten gegeven en ze heeft wel gegeten maar niet alles en dat is Ruby niet!! Ze houdt van eten! Achterkant is ingevallen en alles is loos, uier is heel strak en vol meer geen melk. Wel heel veel vocht. Staart gaat de heel tijd heen en weer is hooger dan normaal , ze stampt haar benen en heeft geen interesse in haar bal gevuld met peen en appeltjes. Af en toe eet ze een klein beetje kuil maar ze staat gewoon alsof ze heel moe is. Ze ademt en kreunt vaak. Dus er is echt iets aan de hand.
Misschein komt ie vanavond. ik hoop het. In ieder geval gaat niet veel lange duren. Wij gaan om 22.00 weer naar stal en als ik nog verandering zie blijf if daar slapen. Word een slaaploos nacht geloof ik. Ik hoop als het gaat gebeuren dat alles goed gaat want ik heb net gehoord dat een tinker merrie in de beurt is overleden tijdens bevallen, veulen ook. Aub iedereen voor ons duimen en ik zal jullie op de hoogte houden.

xxnienke94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 21:05

spannend!!
zal zeker voor jullie duimen!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 23:46

En al nieuws??

Onze merrie is 22 april bevallen van een mooi en gezond merrieveulen *\o/* *\o/*
Helaas kon ik niet meer reageren omdat internet het niet meer deed.

Sette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 07:45

En is er al wat????

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:11

En? ;-)

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:36

@Patoucha - gefeliciteerd! Ga je foto's plaatsen?

Wij gingen om 22.15 terug naar het stal en Ruby was wat rustiger. Ze wilde wel heel veel aandacht en knuffels dus wij hebben besloten in onze eigen bedden te gaan slapen. Vannacht niets gebeurt - birth alarm ging niet dus heerlijk geslapen. Straks ga ik weer naar stal en als ze nog rustig is zal ik haar in de wei zetten. Ik laat haar van dit heerlijk weer genieten. Vanavond schrijf ik nog een update & probeer weer uier & buik foto's te maken.

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 09:58

spannend!!!

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 08:50

25-04 Update:
Ruby geniet de hele dag gisteren van dit heelijk weer in de wei. Helemaal de oude Ruby. Gisteren avond, voor de zekerheid, de Predict a Foal kit voor het eerste gebruikt en 0% kans dat ze binnen 24 uur bevalt. Birth Alarm ging om 04.05 uur af, weer een False Alarm. Ik heb het gevoel dat ze de extra aandacht heel leuk vindt!

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 17:32

micramadam schreef:
Er is actie! Vanochtend toen ik haar in de wei zet voelde ik dat ze was niet als gewoon maar ik was niet zeker.
Vanavond toen ik haar uit de wie haalde wist ik het zeker. Ze had geen interesse meer in het gras en kon niet stil staan.
Eten gegeven en ze heeft wel gegeten maar niet alles en dat is Ruby niet!! Ze houdt van eten! Achterkant is ingevallen en alles is loos, uier is heel strak en vol meer geen melk. Wel heel veel vocht. Staart gaat de heel tijd heen en weer is hooger dan normaal , ze stampt haar benen en heeft geen interesse in haar bal gevuld met peen en appeltjes. Af en toe eet ze een klein beetje kuil maar ze staat gewoon alsof ze heel moe is. Ze ademt en kreunt vaak. Dus er is echt iets aan de hand.
Misschein komt ie vanavond. ik hoop het. In ieder geval gaat niet veel lange duren. Wij gaan om 22.00 weer naar stal en als ik nog verandering zie blijf if daar slapen. Word een slaaploos nacht geloof ik. Ik hoop als het gaat gebeuren dat alles goed gaat want ik heb net gehoord dat een tinker merrie in de beurt is overleden tijdens bevallen, veulen ook. Aub iedereen voor ons duimen en ik zal jullie op de hoogte houden.

Ik zal voor je duimen!!!;)Als jij ook voor ons duimt.. :o Wij krijgen ook een Vivaldi veulen en precies hetzelfde aan de hand!! :O Maar is er al wat bij jullie? Bij ons is de DA vanochtend geweest en die kan niet zien of het nog wel leeft.. ;( Ik hoop het beste, voor ons en voor jou!!

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:39

@ Nebron - Ik zal zeker voor je duimen. Wanneer is jouw merrie uitgerekend? Veulen leeft wel. Daar was ik ook bang van maar kan hem/haar wel voelen bewegen/schoppen!
Ik moet morgen onze DA bellen voor onze andere paard - Fjord Norman. Op zaterdag was hij ineens kreupel maar wij kunnen niets zien en benen zijn ook niet warm. Wanneer de DA komt naar hem kijken laat ik hem ook naar Ruby voor de zekerheid kijken.
Vanavond was Ruby wel rustig maar echt geen zin weer in peentjes of appeltjes of kuil.. Toen ik weg liep, stond zo om te rusten met staart heen en weer en af en toe benen stampen. Ik heb echt het gevoel dat het niet zo veel langer duurt maar wie weet? Ruby is morgen jarig en op 29 april is Norman ook jarig dus een tussen in zal mooi zin.

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 23:18

oee spannend!!
ik ben erg benieuwd naar dit veulen!
succes!

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 19:56

Ruby harst over heel haar benen, en het wordt een beetje wit.
Ze was erg moe en kreunt best veel. Morgen is ze uitgerekend.
Spannend! :):)

Seasons

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-10 22:23

Kersverse update!

Ruby begint melk te druppelen! Naja, het lijkt op melk, het is grijs/wit achtig. Maar niet meer doorzichtig. Het zit helemaal over haar benen. Haar achterhand is duidelijk weker geworden en ze is puntiger. Ze is ook niet meer 'breed'.
Ze eet nog wel gewoon, maar Ruby kennend, die zal gewoon doorvreten tot het allerlaatste moment. :Y)

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:33

Aaah spannend! Veel succes, ik hoop voor je dat er vlug een veulentje komt.

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:34

Spannend!!

liezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:00

oeh spannend! Ik ga morgen ochtend gelijk weer lezen!

inge176

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 08:35

Is er al wat? ;-)

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 09:28

Nee. Wel een slaaploos nacht gehad. Ik wachtte op iedere moment een belletje van het Birth Alarm. Kan echt niet zo lang duren. Vanavond ga ik weer een test uitvoeren. Ze is vandaag uitgerekend! Kom op Ruby - iedereen wilt het veulen zien!!

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 10:25

Oeh dat is spannend!

Mijn merrie lekte s'morgens melk en is toen s'nachts bevallen.
Dus misschien vandaag overdag voor jullie!!!
Het zonnetje schijnt lekker, dus kom maar op

Orpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 13:51

Laat maar komen dat veulen :D
Heel erg spannend!

Meisje06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 14:04

en en en?