Lusitano Maestro vecht voor zijn leven. Update overleden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 08:37

maline schreef:
Hoe is het nu met de merrie?

de merrie gaat erg goed. maar we weten nu hoe en waaraan het veulen is gestorven |( toen het veulen is geboren wilde het niet staan en toen de DA kwam zei hij dat hij melk moest geven om te kijken hoe het veulen dronk, hij vondt de opening van de fles te klein en heeft de hele bovenkant van de fles eraf geknipt :? het gat was net zo groot als een vingertop :( op dat moment heeft hij de fles letterlijk naar binnen gegoten, en heeft het veulen zich verslikt, sinds dien ging het dus steeds slechter met het veulen en nu blijkt dat het veulen ID gestikt is :( |(

ik was bij dat gedeelte er niet bij, anders had ik daar zeker wat van gezegt en ingegrepen! ik kwam net na de dierenarts en toen roggelde het veulen al, en toen een andere DA daarna kwam zei ik dat ik vermoede dat het niet goed was met zn longen en heeft hij ventapulmin gegeven, maar dat verwijderd geen melk uit de longen!

uiteindelijk is het veulen dus langzaam gestikt en heeft de desbetreffende Da zijn excuses aangeboden dat hij die fout heeft gemaakt :( Tja daar heb je wat aan als het veulen er niet meer is en dit het 3e veulen is in onze kring dat door een fout van een DA is gestorven :( tevens was dit een afsluiter van 45 jaar fokken van mijn pleegmoeder (die al op leeftijd is) dit zou haar laatste veulen zijn geweest wat ze gefokt zou hebben in haar leven, en dat maakt het nog eens dubbel moeilijk |(

jokari

Re: Lusitano Maestro vecht voor zijn leven. Update overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:42

Oliebol zeg. :(:) :n Dat je je veulen moet verliezen door een fout van de DA, dat zou toch niet mogen. :n

Sterkte met het verlies, dit is geen fijne afsluiter voor je pleegmoeder.
Ik hoop dat met de merrie verder alles goed blijft gaan.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 08:52

jokari schreef:
Oliebol zeg. :(:) :n Dat je je veulen moet verliezen door een fout van de DA, dat zou toch niet mogen. :n

Sterkte met het verlies, dit is geen fijne afsluiter voor je pleegmoeder.
Ik hoop dat met de merrie verder alles goed blijft gaan.

het zijn natuurlijk ook mensen en die maken ook fouten maar ik vindt dit zelf natuurlijk wel een erg domme fout, een merrie heeft toch ook niet zn groot gat in haar uier :?
en als je zoiets doet kan je erop wachten dat zn diertje zich gaat verslikken!

er is dus nu ook gebleken dat het veulen verder super gezond was en het nekje gewoon had goed gekomen |( en dat maakt die uitslag zo moeilijk voor mn mams, ik denk zelf dat ze het meschien beter niet had kunnen weten >;) dan had ze zich er makkelijker kunnen bij neerleggen..............

ja de merrie is inmiddels goed gespoeld en gaat weer alles als vanouds bij haar.
Laatst bijgewerkt door marialva op 10-06-09 08:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 08:56

Woest kan ik hier om worden. Temeer omdat mijn veulen destijds ook bijna het loodje legde vanwege een grove fout van de dierenarts. Zij heeft het gered maar het maakt het erg wrang dit te horen. Zo'n belachelijk stomme fout. Hij zou toch beter moeten weten. En ja excuses..ik heb ze destijds nooit gehad maar aan de andere kant wat koop je ervoor? Je kereltje komt er niet mee terug. Veel sterkte komende tijd om dit een plekje te geven.

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 09:07

Hier is Maestro net geboren en erg fit nog.
Afbeelding

Afbeelding

De fles des doods :(

Afbeelding

Afbeelding

Het eind resultaat na 2 dagen langzaam te zijn gestikt |(

Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:12

Mijn god..................
Heb alles gelezen en vindt het een in-en-in triest verhaal..

Ik heb er verder geen woorden voor, maar wens jullie alle sterkte toe met de verwerking van deze klap.

fojoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:40

mijn god ... ik heb kippevel over mijn hele lijf ...
dan doe jij zelf zo je best voor dat beestje, blijkt dat de da er gewoon de oorzaak van is dat het op zo'n manier moet sterven,
langzaam stikken ...
wat ongelooflijk dom van die da, waarom giet je melk niet meteen met een emmer naar binnen?
arm, arm, arm beestje :(:)

deCent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:50

Om te janken. Echt heel erg. Zonde, zo te zien was het een erg knap veulen! Dubbelop zuur omdat het eigenlijk gewoon was goed gekomen, en het wel een heel belangrijk veulen was voor je pleegmoeder.
Gelukkig gaat het in ieder geval goed met de merrie.

Hopelijk kan je het een plekje geven.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 10:54

appelflap zeg.. Heel erg veel sterkte.. :(:)
Zo'n fout mag een DA niet maken!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 11:00

Jeetje zeg wat een triest verhaal...

Is er nog iets wat je kunt doen tegen de DA met de fles des doods? Want het is toch van de zotten dat zo een incompetente ´DA´ gewoon mag werken als DA!

Natuurlijk kan iedereen wel eens een foutje maken, maar dit kan imo echt niet..

Heel veel sterkte gewenst!!!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 13:54

laura1986 schreef:
Jeetje zeg wat een triest verhaal...

Is er nog iets wat je kunt doen tegen de DA met de fles des doods? Want het is toch van de zotten dat zo een incompetente ´DA´ gewoon mag werken als DA!

Natuurlijk kan iedereen wel eens een foutje maken, maar dit kan imo echt niet..

Heel veel sterkte gewenst!!!

we kunnen zat doen maar dat zal een civiele procidure gaan worden wat jaren kan gaan duren, daar heeft mn pleegmoeder geen kracht meer voor, het valt haar zo zwaar! we gaan nog eens rond de tafel zitten wat ze er echt mee wil?

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:13

Ik weet niet of jullie een rechtsbijstandverzekering hebben, maar als je die niet hebt is er bij ons een Wetswinkel (hier werken rechtenstudenten als vrijwilligers) waar ze advies geven en met je mee denken. Misschien is er bij jullie in de buurt ook zoiets?

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 14:15

Jeetje wat erg zeg ;(
Heel veel sterkte met het verlies van dit mooie veulen.

RamonaJJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:07

:(:) sterkte meid het was misschien wel de juiste keuze id
ik krijg zelf nog een brok in me keel als ik alles zo lees hier :n

marialva schreef:
Met heel veel verdriet is vannavond marialva's Maestro rustig ingeslapen |( het bleek dat zn longen nog niet rijp waren en hij nog niet klaar was voor deze harde wereld, we zijn met zn alle kapot van verdriet, en ga ik hem zo naar de kliniek brengen voor zijn laatste rustplaats, dag lieve kleine mooie jongen we zullen je heel erg missen..................................

Karina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 19:09

Is dat de DA op die foto's? Dan vind ik het sowieso al raar dat hij het veulen niet in borst/buikligging legt voor een drinkpoging...
Bah, kan me inderdaad voorstellen dat je zegt: hadden we het maar niet geweten.
Wat betreft evt. aanklagen: Ik heb ook een keer zoiets aan de hand gehad met dood door fout van een dierenarts., is nog voor het veterinair tuchtcollege geweest, maar dat is een heel moeizame weg waarbij iedereen handjes boven het hoofd van de DA houdt. Ook al is het feit op zich duidelijk, dan nog gooien ze het vaak op risico van de behandeling. In jouw geval zou dat zijn: Er moest melk in, dat is misgegaan. Ik ben het helemaal met jou eens dat het niet mis had MOGEN gaan... maar misschien inderdaad de moeite en het steeds weer oprakelen van het verdriet niet waard om er een zaak van te maken. Excuses is al heel wat...

Nogmaals sterkte!

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 21:25

Karina schreef:
Is dat de DA op die foto's? Dan vind ik het sowieso al raar dat hij het veulen niet in borst/buikligging legt voor een drinkpoging...

ja dat is de Da op de foto ik heb wel de onherkenbare fotos gebruikt, want stel je voor gaat hij straks ons ook nog aanklagen wegens smaad :? :?
onze eigen dierenarts had geen dienst en kwam deze dombo :( als onze eigen DA dienst had gehad had Maestro nu nog lekker rond gehuppelt |(

Karin_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:28

Jeeetje nee!!
Vréselijk om dit te lezen :\ :\

Heel heel veel sterkte.... :(:) :(:)

freyatjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:36

wat een verhaal zeg,

heelheel veel sterkte. :(:)

YoJcE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 22:16

wat erg voor je!
maar is dit iets van lusitano's? want bij mij in de buurt is een week geleden ook een lusitano veulen geboren die niet op kon staan en na een dag of 3 is geeutaniseerd...

marialva

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-09 22:22

YoJcE schreef:
wat erg voor je!
maar is dit iets van lusitano's? want bij mij in de buurt is een week geleden ook een lusitano veulen geboren die niet op kon staan en na een dag of 3 is geeutaniseerd...

een dag of 2 bedoel je waar jij over praat is ons veulen die van mn pleegmoeder, en die woont inTilburg/ Moergestel