maline schreef:Hoe is het nu met de merrie?
de merrie gaat erg goed. maar we weten nu hoe en waaraan het veulen is gestorven
toen het veulen is geboren wilde het niet staan en toen de DA kwam zei hij dat hij melk moest geven om te kijken hoe het veulen dronk, hij vondt de opening van de fles te klein en heeft de hele bovenkant van de fles eraf geknipt
het gat was net zo groot als een vingertop
op dat moment heeft hij de fles letterlijk naar binnen gegoten, en heeft het veulen zich verslikt, sinds dien ging het dus steeds slechter met het veulen en nu blijkt dat het veulen ID gestikt is
ik was bij dat gedeelte er niet bij, anders had ik daar zeker wat van gezegt en ingegrepen! ik kwam net na de dierenarts en toen roggelde het veulen al, en toen een andere DA daarna kwam zei ik dat ik vermoede dat het niet goed was met zn longen en heeft hij ventapulmin gegeven, maar dat verwijderd geen melk uit de longen!
uiteindelijk is het veulen dus langzaam gestikt en heeft de desbetreffende Da zijn excuses aangeboden dat hij die fout heeft gemaakt
Tja daar heb je wat aan als het veulen er niet meer is en dit het 3e veulen is in onze kring dat door een fout van een DA is gestorven
tevens was dit een afsluiter van 45 jaar fokken van mijn pleegmoeder (die al op leeftijd is) dit zou haar laatste veulen zijn geweest wat ze gefokt zou hebben in haar leven, en dat maakt het nog eens dubbel moeilijk
Dat je je veulen moet verliezen door een fout van de DA, dat zou toch niet mogen.
dan had ze zich er makkelijker kunnen bij neerleggen..............