Een kind krijgt een kind

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xYaartje

Re: Een kind krijgt een kind

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 18:10

Oef dat is dus nog echt even afwachten wanneer het komt als de dekdatum toch later is? Belangrijkste is natuurlijk nog altijd dat zowel merrie als veulen goed door de dracht heen komen :j

jojodenlai

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:27

We wachten allemaal met je mee in spanning de bevalling af, heb het nog niet gedaan maar wil je alsnog wanneer het zover is heel veel succes wensen en dat die kleine merrie van je het maar goed mag doorstaan

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:51

We gaan gewoon op dezelfde voet door tot het veulen er is xYaartje.

Sandra, ik heb géén flauw idee, ik wist tot vandaag niet dat ze in een kudde met een hengst had gelopen. Ze heeft mij verteld dat iris 1x gedekt is en wel op 18 Mei. :?
Denk niet dat ze het op prijs stelt als ik haar ga bellen om het te vragen.
Al het werk wat gedaan moest worden is af en meer *\o/*
Honden stonden heel suf op het veld te kijken dat er geen honden waren, we horen ze toch? 8)7

Nieuwe meelezers, welkom hier en leuk dat jullie je laten horen en een gokje wagen. Ik ga later de lijst even bijwerken.

Ook nog wat nieuws te vertellen. Na een telefoongeprek met Sandra vanmiddag toch maar besloten om iris te laten wennen aan tieten voelen. Ik wilde dit dan wel samen met Jack doen, handenvol met snoep mee en Jack hield haar vast en voerde haar snoepjes. Begonnen met onder haar buik maar toch al behoorlijk naar achteren met alleen mijn hand neer ligen, ook in de hoop het veulen weer eens te voelen, dat was al even terug, na een paar minuten zeg ik tegen Jack....zou toch het veulen wel graag voelen en op dat moment, BAF een schop vol in mijn hand, zo duidelijk heb ik het bij Iris nog nooit gevoeld *\o/* maar goed, heel langzaam naar achteren verhuisd, Iris bleef mooi rustig en was lekker met de snoepjes bezig, toen ik aan haar uier kwam was er even protest en draaide ze weg, gelijk opnieuw geprobeerd en dat ging goed, heb het maar heel kort gedaan en dan langzaam uitbouwen maar de eerste stap is gezet.

Dimphyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:55

Super! Dat is vooral goed voor je eigen gemoedsrust, en natuurlijk voor Iris ook al een soort van mooie training.
Hopelijk nu echt de laatste loodjes, maar mijn voorspelling gaat qua datum niet meer uitkomen denk ik :p

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:57

Bassenqua,je bedoelt vast 18 april?????? :+

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 22:59

Shoot, natuurlijk 18 April. |o :roll:

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:19

Ohjee hoe is het nu met je hand?ook niet geheel onbelangrijk

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-12 23:22

Mijn hand ? Van de schop van het veulen ? _O- Vond het sneuer voor Iris, die kwam helemaal een stukje omhoog van die schop :')

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:25

Haha, nog steeds geen baby? :oo

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 23:30

oh ik lees het nu pas,wat goed dat het gelukt is tieten voelen voor een snoepje +:)+
en je hebt gelijk een kadootje terug gekregen,veulie gevoeld <3

Enne uit ervaring (Keet en Kyona)en wat mij verteld is,t veulen is al volgroeid hoor,wordt niet meer groter etc wel sterker in ontwikkeling en in de regel zorgt de natuur,dat veulen zich aanpast aan omgeving(baarmoeder en ruimte),dus daar hoef je je geen zorgen om te maken normaal gesproken :(:) :(:)
Komt goed schatje :(:)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:22

Weliswaar nog geen veulen er uit, maar wel goed nieuws dus! *\o/* O, en altijd zó leuk als je zo'n baby in die buik voelt.

Lol, weet nog bij die van 'mij' dat dat beest daarbinnen hele rondjes rende, je zag gewoon haar buik aan alle kanten bewegen. Grappig voor ons, maar mams zal het vast niet leuk gevonden hebben, dat gesjees in d'r. Datzelfde beessie was idd ook mamscompatible totdat hij er eenmaal uit was. Daarna begon ie belachelijk te groeien en als jaarling was meneer al een kop groter dan zijn moeder := .

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:26

wat je kunt proberen met het ''tietje'' voelen is met de andere hand bovenaan de staartwortel masseren/krabbelen vaak is het dan geen enkel probleem meer!

Nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 00:48

sandra3235 schreef:
oh ik lees het nu pas,wat goed dat het gelukt is tieten voelen voor een snoepje +:)+
en je hebt gelijk een kadootje terug gekregen,veulie gevoeld <3

Enne uit ervaring (Keet en Kyona)en wat mij verteld is,t veulen is al volgroeid hoor,wordt niet meer groter etc wel sterker in ontwikkeling en in de regel zorgt de natuur,dat veulen zich aanpast aan omgeving(baarmoeder en ruimte),dus daar hoef je je geen zorgen om te maken normaal gesproken :(:) :(:)
Komt goed schatje :(:)

_O-

We houden het wel netjes he, stelletje pedo's! >;)

edit: verduidelijkt wat ik zo schokkend vind.
Laatst bijgewerkt door Nouska op 13-03-12 01:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 01:07

Nog een meelezer die zich meldt. :) Uitgaande van de gemiddelde dracht van 11 maanden en 11 dagen, zou ik zeggen: 29 maart. Hoop niet dat ik gelijk heb, want dat gaat jullie nog heel wat slapeloze nachten bezorgen tot die tijd. :D Kleurtje ga ik nog even over nadenken. Wat een plaatje is mams, en wat super dat ze nu bij jou terecht is gekomen!

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:12

Wauw een schop gekregen van het veulen <3
Fijn dat ze het voelen nu toestaat,beetje bij beetje zal dat vast goed komen!

GoLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:51

Wat goed dat je heel even haar tietjes kon voelen! en NAtuurlijk het veulen overduidelijk heb gevoeld! :j

xYaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:10

Dat is super goed nieuws dat je kon voelen bij haar :D Komt helemaal goed :j

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:29

Iris houdt ons bezig!
Voor het werk Bokken, is eigenlijk not done, moet dan weer racen op de fiets om op tijd op mijn werk te komen. Hond moet ook nog uit. :D
Toch iedere dag even kijken of er al nieuws is van het bokt veulen van het jaar.

Gaaf om je veulen te voelen. +:)+
Die van mij heeft regelmatig een bult in de flank, 10 cm onder het heupbot, als je je hand erop legt gaat hij weg en komt even later weer terug. <3

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 09:46

Vannacht/morgen is het pas de 14e dus tot die tijd kunnen we rustig wachten.. :P

Hoe is ze de nacht doogekomen Esther? :)

myrtedandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:04

TS nog niet wakker (of nog niet op bokt), balen, kan ik niet zien of veulie er is, denk het niet but you'll never know!

Gaaaaaaaaf dat je 'm voelde <3

pinkie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:09

haha denk dat ze nog lekker in dromenland ligt :P

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:19

Niet meer in dromenland hoor Pinkie maar zit net aan de koffie. ;)

Laten we afspreken dat als iris gaat bevallen ik een seintje op bokt zet, laptop staat hier toch de hele dag open, even denken....ga geen hele zinnen tikken maar als ik *** als post neer heb gezet dan zijn we aan het bevallen. :D

Weer net zo'n rustige nacht achter de rug als anders, niks nieuws te melden helaas.

Liesbeth1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:20

Bassenqua schreef:
Mijn hand ? Van de schop van het veulen ? _O- Vond het sneuer voor Iris, die kwam helemaal een stukje omhoog van die schop :')

Euuw dan heb ik ergens overheen gelezen. Ik dacht dat je een knal van iris had gekregen :+

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:22

Bassenqua schreef:
Niet meer in dromenland hoor Pinkie maar zit net aan de koffie. ;)

Laten we afspreken dat als iris gaat bevallen ik een seintje op bokt zet, laptop staat hier toch de hele dag open, even denken....ga geen hele zinnen tikken maar als ik *** als post neer heb gezet dan zijn we aan het bevallen. :D

Weer net zo'n rustige nacht achter de rug als anders, niks nieuws te melden helaas.

*** ???!!!
Gewoon in caps BEVALLING !!!!! neer zetten.. :P

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:24

Lies 1994, nee hoor geen knal van iris, ik denk dat je te snel gelezen hebt :) Hoe eng Iris sommige dingen ook vindt maar dat doet ze gelukkig niet, ze heeft nog nooit een beentje naar ons opgetild gelukkig.