De lou lou cam is off air.(voor vandaag?) Vind ik ook jammer, was ook wel benieuwd naar het veulentje.
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-10 23:31
Ik ben net wezen checken bij Lola, als je de uier aanraakt spuit de melk eruit, dat is nieuw! (al moet ik zeggen, heb het al een tijdje niet gedaan dus weet niet hoelang dit al zo is )
Het is doorzichtig / witachtig. Voelt nog steeds waterig en dus helaas nog niet plakkerig. Maar het spuit er in stralen uit (alleen bij aanraking denk ik, want ik zie niks op haar benen), dit heb ik nog nooit gezien dat er zoveel vocht uit kwam, dus langszaam komen we dichterbij de bevalling .
Ik had al gezegd dat de temperatuur niet lager was dan normaal. Dus denk dat we vannacht niks kunnen verwachten, maar gezien de spuitende melk zal ik zeker niet alleen van de temperatuur uitgaan. Ik wordt zowiezo wel gewekt door het geboortealarm neem ik aan, maar zal de wekker rond 3 uur nog eens extra zetten.
Ik heb haar net pas hooi gegeven zodat ik gauw mijn bed in kan voordat ze weer gaat liggen
Laatst bijgewerkt door Manda op 14-04-10 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Even stiekum op de cam gekeken en nog geen veulen te zien wel nijn en lola. e is wel erg onrustig of staat ze te schuren
Diablo
Geplaatst: 15-04-10 07:20
Spannend hoor.
Vorig jaar had ik een merrie, die al dagen vantevoren melk begon te spuiten. Echt van die, dikke vette melk. Ik zat toen ernorm in de rats, was bang dat alle biest weg zou lopen. Advies gevraagd, de één zei: geeft niets, mams geeft gewoon nieuwe biest als het veulen er eenmaal is, de ander (waaronder de universiteit) zei dat ik haar moest melken, omdat de biest zo zeker wel weg liep. Ik heb haar toen gemolken, maar toen het veulen uiteindelijk kwam, had mam inderdaad nog genoeg. De biest ligt nu bij mij in de vriezer, voor het geval het eens verkeerd mocht gaan.
Manda
Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-10 07:44
Het is wel waterig, maar duidelijk wit:
temp was vanmorgen 37,6, dat is opzich niet echt laag voor de ochtend, wel de laagst gemeten ooit want meestal is het sochtends 37,7. Maar die 0,1 graad verschil zal hem niks maken... misschien als ik straks meet is die wel weer ietsje hoger. Eens zien wat de temp vanavond zegt .
Laatst bijgewerkt door Manda op 15-04-10 07:47, in het totaal 1 keer bewerkt
Ik ben al een tijdje een stille meelezer...maar houd ik het toch echt niet lang meer om te zeggen......Lief klein droppie...waar blijf je nou???
Ik ben reuze benieuwd naar het veulen, voor jou is dit natuurlijk een heel spannende tijd...veel succes met het waken!!!!
aisa
Geplaatst: 15-04-10 08:42
ahaaa vooruitgang!! Ben ook helemaal niet nieuwsgierig ofzo,valt wel mee,maar ach na 60 bladzijdes ,tja nou ja vooruit,ik wil het ook wel voort heeeel snel weten Miss Lola
Ligt het aan mijn pc dat de camlink ineens niet meer werkt? Het wordt echt spannend nu, mini-lola/mini-silverado komt er nu echt aan ik ben zó benieuwd!
Laatst bijgewerkt door Yonne op 15-04-10 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Nicole
Geplaatst: 15-04-10 09:54
Yonne schreef:
Ligt het aan mijn pc dat ik de camlink ineens niet meer werkt? Het wordt echt spannend nu, mini-lola/mini-silverado komt er nu echt aan ik ben zó benieuwd!
Ik heb precies het zelfde verdorie!
Bramasole
Geplaatst: 15-04-10 09:54
__Suzanne__ schreef:
Oh wat spannend, manda, het komt er echt aan nu!
mis ik iets, komt het veulen er al aan dan?
Bramasole
Geplaatst: 15-04-10 09:55
Nicoletje92 schreef:
Yonne schreef:
Ligt het aan mijn pc dat ik de camlink ineens niet meer werkt? Het wordt echt spannend nu, mini-lola/mini-silverado komt er nu echt aan ik ben zó benieuwd!
Ik heb precies het zelfde verdorie!
Ik ook helaas.
Yonne
Geplaatst: 15-04-10 09:56
De melk spoot er gister uit, vaochtend was de temp 0,1 lager, niet veel maar wel laagste temp ooit! En net nu doet de cam het niet