DonnnavZ schreef:Ja ik heb ook de groeicurve maar daar zit floki onder de maat al sinds dr geboorte (ukkepuk dat ze is)

kleinste worden de grootste zeggen we dan maar haha.
Uiteeindelijk hoop ik stiekem toch wel dat ze 1.46 word

Is het erg belangrijk voor je dat ze dat haalt? Ik hoop het voor je, maar de kans lijkt me eerlijk gezegd niet zo heel erg groot. Of is ze ernstig ziek of verwaarloosd geweest waardoor ze wat in te halen heeft? Wij hadden hier twee jaar geleden een veulen dat normaal gezien rond de 1.45 meter zou moeten worden, maar die bij de geboorte en daarna ook iets kleiner was dan de andere veulens. Die zat op 11 maanden (net nadat ze weer een groeispurt had gehad) op 1.23 meter, maar de laatste berichten zijn dat die de D-maat niet lijkt te gaan halen. Als het erg belangrijk voor je is zou ik overwegen te verkopen. Het is zonde als je je jaren hecht aan een dier (om nog maar niet over de financiën te spreken) dat uiteindelijk te klein voor je blijft. Aan de andere kant neem ik die groeicurve niet al te serieus, want die van mij zou rond de 1.65 meter moeten uitkomen en daar geloof ik niets van.
Nynkster schreef:Maar wat versta jij onder oefenen goeroe?
Dingen zoals wandelingen en 'kunstjes' inderdaad, maar ook bijvoorbeeld vastzetten puur om te zien of 'hij het nog doet'. Ik zeg niet dat het per definitie slecht is hoor, maar nodig is het in mijn optiek in elk geval ook niet. Dat er een moment komt dat ze iets niet willen betekent niet dat ze de basisdingen vergeten zijn.
Gefeliciteerd Emita!
Vervelend dat je moet verhuizen Cintaria. Ik zou me er niet al te druk om maken, vaak is het baasje zenuwachtiger dan het paard. Eén tip: niet gaan lopen treuzelen. Zorg dat alles klaar staat zodat je hem alleen nog maar hoeft te pakken, opladen en dan gelijk kunt gaan rijden.