Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

boedjang

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 07:38

152 zou ik ook mooi zat , denk dat mijne rond 145 uit gaat komen

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 09:28

boedjang schreef:
152 zou ik ook mooi zat , denk dat mijne rond 145 uit gaat komen

Op dit moment kan ik alleen maar hopen op 145 :') .

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 11:44

Kleine paardjes worden groot!

Bij Sophie wisselt het heel erg.. het ene moment vind ik haar er al vrij volwassen uit zien, het volgende moment vind ik haar nog heel erg puppy.. 8)7 Men zegt dat ze makkelijk door de 170 zal gaan.. ehm.. das goed aan de maat.. :=

Maar tjonge jonge.. het ene moment gaat de tijd snel.. het andere moment gaat hij te langzaam.. :+
En ondertussen moeten mij maar geduldig afwachten hoe ze aan uitgroeien..

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 16:24

Cartier is ook 1.45/1.46.
Vandaag naar een andere hoefsmid geweest. Een orthopedische. Ze heeft een kleiner voetje, doordat ze te lange benen had als veulen haha! Bijgehouden maar toch helaas kleiner gebleven.
Even op t harde draven aan de longe gaf aan dat ze onregelmatig werd. Komend uit t voetje.
Dus ze is nu bekapt, volgende x kan die dan zien hoe het afgesleten is, en zal ze waarschijnlijk een ijzertje voor krijgen.
Ook met oog op de nrps keuring, dan wel iets cosmetisch om zo wat gelijk te laten lijken.

Verder doet ze t mega goed.
Spelenderwijs deed ik al over haar heen hangen na het longeren. Tot van t weekend ze me zowat uitnodigde om te gaan zitten. Dus heb m’n been erover heen gedaan. En voorover, beetje steunend op haar hals, ben ik blijven ‘zitten’. Haha zo leuk.
Maandag nog een keer gedaan. Toen tweemaal m’n been erover en eraf.
Misschien 10 sec gezeten, wederom niet rechtop. En nu is t weer genoeg gespeeld Hahah maar ze vond alles dus maar prima :+

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:12

Wat leuk zeg! Zo spelenderwijs een beetje wegwijs maken.
Peeks is echt nog te slungelig om verder te gaan. Ze is best groot, denk wel rond de 1.55, maar ze heeft ok echt al haar energie in de hoogte gestopt, ze heeft nog zon smal borstje en rug. Volgend voorjaar maar eens een beetje meer grondwerken oppakken

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:41

Sophie had haar dagje wel weer zeg.. NOT.. :+

Eerst met longeren.. het waaide best hard en ze was weer erg scherp.. dus ze reageerde op een geluidje bij de buren. Kop erop, staart erop en gaan... |o Vervolgens werden de 2 jonge hengsten uit de paddock gehaald, waarbij er één door de draad ging.. waar ze dus ook weer op reageerde. En daar bleef het niet bij.. er kwam ook 3x een helicopter (apache) over vliegen.. zucht.

Ze was dus behoorlijk heftig weer.. en daar bleef het niet bij.
Haar dus even lekker afgespoten met warm water en met een zweetdekentje in de molen gezet.. waar ingesealede balen hooi liggen, wat dus zo af en toe behoorlijk begon te wapperen in de wind.. dus weer een hyper paard. Maarja.. ze was nog nat onder de zweetdeken, dus dan maar even deken eraf en onder het solarium wat opdrogen.. en daar reageerde ze ook weer op de ventilator.. :')

Soms... zou je wensen dat ze wat minder scherp op haar omgeving was... _/-\o_

Overigens deed ze wel overal haar best mee.. en ze is zo lief... <3

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:49

Oh het was niet haar dag dus

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 19:58

Ach worden ze mak van ;)

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 20:17

Martje80 schreef:
Wat leuk zeg! Zo spelenderwijs een beetje wegwijs maken.
Peeks is echt nog te slungelig om verder te gaan. Ze is best groot, denk wel rond de 1.55, maar ze heeft ok echt al haar energie in de hoogte gestopt, ze heeft nog zon smal borstje en rug. Volgend voorjaar maar eens een beetje meer grondwerken oppakken

Precies dat!

Casarell schreef:

Eerst met longeren.. het waaide best hard en ze was weer erg scherp.. dus ze reageerde op een geluidje bij de buren. Kop erop, staart erop en gaan... |o Vervolgens werden de 2 jonge hengsten uit de paddock gehaald, waarbij er één door de draad ging.. waar ze dus ook weer op reageerde. En daar bleef het niet bij.. er kwam ook 3x een helicopter (apache) over vliegen.. zucht.

Haar dus even lekker afgespoten met warm water en met een zweetdekentje in de molen gezet.. waar ingesealede balen hooi liggen, wat dus zo af en toe behoorlijk begon te wapperen in de wind.. dus weer een hyper paard. Maarja.. ze was nog nat onder de zweetdeken, dus dan maar even deken eraf en onder het solarium wat opdrogen.. en daar reageerde ze ook weer op de ventilator.. :')

[ Video ]

Zal de wind niet ook meegespeeld hebben?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 21:29

Anike schreef:
Casarell schreef:

[ Video ]

Zal de wind niet ook meegespeeld hebben?

Zoals ik al aangaf ja.. :j
Maar ze is sowieso erg scherp op haar omgeving.. soms iets té scherp..

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 22:17

Het is ook wel echt de tijd van het jaar voor hete paarden! Met Tulip is ook geen land te bezeilen momenteel.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 23:08

Wind, kou en puberpaarden :D

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 06:30

Met deze wind vind ik het niet gek dat ze wat heftig kunnen worden hoor, zelfs mijn oudere merrie kan aardig gek doen met dit weer := Normaal maakt die zich niet zo druk :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 07:36

Laat de lente maar gauw komen.. :D

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 10:34

Heey Casarell, das een bekend gezicht!! :D

leuk dat je weer met paarden bezig bent, een dressuurversie nog wel, maar dat heb je al geweten gisteren _O-

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 11:41

Nou de kleine aap gaat met weer gewoon stil staan, moest m duwen over t greppeltje, want deze camargue houdt niet van water.
Daarna beetje grondwerk maar over algemeen wilde hij alleen maar spelen met het touw en stil staan.. nou ja prima dan niet hahaAfbeelding

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 19:03

Zelfs Valegro is lekker wild met dit weer… normaal issie liever lui dan moe :D

Het regent hier zo ongeveer nonstopop het moment dus hij staat lekker in de wei, als het wat droger word gaan we wel weer aan de slag.

Hij heeft al een paar keer een zadeltje op gehad, gelongeerd, en laatst een bitje in. Hij vind alles leuk en goed dus verwacht weinig problemen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-24 22:13

Afbeelding
Mijn knappie heeft een eigen dekentje gekregen.

Afbeelding
Maar dat is wel nog een beetje gek op de billen.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 07:38

Equipro schreef:
Heey Casarell, das een bekend gezicht!! :D

leuk dat je weer met paarden bezig bent, een dressuurversie nog wel, maar dat heb je al geweten gisteren _O-

Jammer dat ik nu geen idee heb wie jij bent.. :')

Maar inderdaad.. weer een jong dier gekocht.. het bloed kruipt immers waar t niet gaan kan.. :+

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 10:44

Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 16:15

Mag ik dit hier ook delen?
Het gebeurde gewoon, alles behalve gepland!

Afbeelding
:=

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 22:59

Equipro schreef:

Knappe Hilton..!!! <3
Maarre.. springsingel.. martingaal..?? >;)

Ben ik van springen naar dressuur gegaan, en jij van dressuur naar springen?? _O-

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 23:03

Zulke dingen moet je ook niet plannen Anike.. maar moet je gewoon op het gevoel doen.. ;)
Zo te zien geeft hij er niets om?? :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-24 23:49

Casarell schreef:
Zulke dingen moet je ook niet plannen Anike.. maar moet je gewoon op het gevoel doen.. ;)
Zo te zien geeft hij er niets om?? :D

Nou exact dit. De planning was juist om er niet zelf als eerste op te gaan. Want wil gewoon dat het goed gaat.
Maar ze was steeds zo lief met eroverheen hangen.. toen de stoute schoenen aan gedaan haha!

Ze vond t idd niet erg. Wel laag bij der gebleven, en vooral geknuffeld. Maar toch :D

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 08:52

Knap gedaan hoor!Beter een of twee keer zitten of hangen als het paard aangeeft dat het goed is, dan wachten tot de magische leeftijd van 3 en dan overdonderen (er zijn natuurlijk nog een boel andere opties, maar ik zie hier niks verkeerds in).