Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dyonne
Moderator Over Paarden

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:59

rocymax, daar denk jaar of 7. Maar hij wordt dit jaar 9.

Concentratie is idd nog kort bij die jonkies.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 23:01

Ja, bij Lily is de concentratie na 5 minuutjes al weg :D maar dat geeft niet, is beter even kort en goed, dan heel lang doormodderen. :) bij ons is het ook altijd zo dat alle paarden meteen komen ouwewijven wat we aan het doen zijn, hihihihi en dan wil iedereen meedoen en aandacht. :') Soms valt het niet mee.

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 12:55

Maddox ziet er uit alsof hij bezig is met een groeispurt zeg :') wel. Fijn dat het vastzetten goed gaat!

De concentratieboog is hier ook erg klein, we doen max 15 min iets waar ze bij moet opletten. Langer merk ik dat ze gewoon mentaal er niet bij is.

Verder.. Weer slecht nieuws hier. Het been is eindelijk van het verband verlost dus ik dacht laat ik haar met het heerlijke weer eens goed wassen.

Blijkt ze luizen te hebben |( hoogswaarschijnlijk door het flinke ziek zijn was haar weerstand al slechter.
Flink gewassen nog eens met Betadine en de dierenarts maar een betichten gestuurt met de vraag welk spul ik nu kan gaan gebruiken.

Afbeelding
Weer fijn schoon hier :') hoelang dat blijft weet ik niet.

Afbeelding
Afbeelding
En ik kan er heerlijk bij gaan zitten/liggen als ze slaapt of dommelt. Vind ze alleen maar leuk

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 15:58

Het zit je niet mee Igniss:(
Hopelijk is ze snel weer van de luizen af.

Majid gaat ook goed, had wat last van zijn achterbenen door groeispurt maar stuiterd nu weer vrolijk rond.
Vandaag voor het eerst Osteopaat gezien. Kwam voor ons andere paard en Majid meteen maar mee laten nemen.
Hij deed het erg braaf!

Wel het advies gekregen om een tandarts te laten komen. Maar die wilde we van de zomer sowieso al laten komen.
Zelf ook even gevoelt maar de tanden worden inderdaad erg scherp, nog geen wangen kapot scherp maar als we te lang wachten wel.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:00

Wat een pech zeg.. hopelijk gauw er vanaf

Bij Sam is van de week de hoefsmid geweest ging hartstikke goed :)

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 16:23

Igniss ik zou met je dierenarts even overleggen om pour on te gebruiken.
Wij gebruiken het normaal voor de mijten, maar nu voor Eefje ook voor de luizen gebruikt.
Super spul.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 21:48

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 09:42

Gelukkig is luis goed te behandelen, komt vaak bij wat minder weerstand.
Je hoeft niet te wassen normaal hoor, alleen inwrijven, althans met het spul wat ik had.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:09

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nou whoee ze staan op t land, maar wat een enthousiastme *not* ;)

Ze heeft gigantische klitten maar haar zomervacht komt er langzaam aan, nou gras doe je best :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:30

Hahhaha, ik dacht ze gaat er vast als een speer vandoor, maar nee dus. Ze lijkt meer een beetje beduusd. Heerlijk dat ze zo op de weide kan <3

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:32

He igniss wat balen!! Had ze veel jeuk??

janine : hopen dat ze lekker groeit op het gras!!!

Hier afgelopen weekend ''gewassen''. Water over haar heen gespoeld en beetje aan laten wennen. Vond ze allemaal wel prima en lekker.

Nu kwam ik zonet op stal en had al vaker haren zien hangen.. maar nu ineens gewoon stuk van staart weggeschuurd. Morgen maar kijken of ik luizen kan vinden en anders na laten kijken..

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 18:52

Ik wil Jelske ook leren wassen maar wat is het juiste tijdstip daarvoor?

Haha ze was ook wel beduusd ze dacht, is dat allemaal gras? Het gras is lekker aan het groeien nu nog beetje kort maar straks kunnen ze door naar het andere stuk. Land is verdeeld in 3 stukken.

Morgen krijgt mijn kudde familie uitbreiding :D

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:15

Wat goed , Nynkster dat het met het water allemaal goed ging. He bah,luizen.....

Janine, vertel, vertel <<) nog een veulen erbij gekocht?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:16

Haha nee geen veulen :+
Maar wel twee uber lieve moeder en dochter shetjes. <3

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 19:17

<3 <3

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:26

Morgen plaats ik wel foto's :D

Igniss

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:44

Nieuwe paardjes? <3 show eens even in een spoiler als het (eigenlijk) niet mag haha :Y)

Makuya krijgt nu ook finecto+ door het voer (hendig duur..) en we gaan dit weekend en het weekend erop wassen met die sebacil. Is het dan niet weg het weekend erop nog eens. En de borstels enzo ga ik ontsmetten. Merk nu wel dat ze toch flink jeuk heeft.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 20:46

Haha ini mini's ja!
Denk een goeie aanvulling voor mijn puber kudde :D
Ik heb alleen foto's van de advertentie.. maar ze zien er super schattig uit! En echte kroel doze was opslag verliefd.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:00

Tuurlijk mag je heus ook wel even foto's van je uitbreiding maken
Over 3 weken gaan ze het land op denk ik

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-18 21:46

Hoi allemaal, ik wil jullie even laten weten dat ik wel meelees nog. Echter niet echt de tijd om te reageren ivm een nare situatie in mijn familie. Binnenkort probeer ik weer meer te posten!

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 07:31

Janine, wat is ze rustig haha! Die van mij gaat sowieso 100 rondjes rennen als hij op t land mag :')
Ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!

Emita, veel sterkte..

Afgelopen weekend Cortado meegenomen uit de opfok . Hij staat nu dicht bij mijn huis samen met mijn ruin. Volgens de staleigenaar was hij het baasje in de groep. Nu wordt hij zo op zijn plaats gezet door mijn ruin := is misschien wel goed. Verder is hij in de omgang zo makkelijk en relaxed. Is ook echt nergens bang voor.

In de trailer ook gewoon vast gezet en hij was zo rustig <3 Hij is nu net 10 maanden en meet 1.42
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 10:29

Heel veel sterkte Emita.

Ik zit met een puberend veulen haha. Hij moest vorige week naar de hoefsmid. De eigenaresse van de opfok krijgt het halster niet om na veel pogingen. Dus ik langs geweest, ik meteen het halster om doen. Heeft ie de dag van de hoefsmid het halster afgegooid. Hoefsmid ook geprobeerd maar nee, kregen hem niet om. Wegrennen en trappen.. Nu vorige week zelf geprobeerd en meneer loopt elke keer achteruit. Aangezien ik niet veel tijd had, maar goed afgesloten met een poetsbeurt. Dus aankomende zondag moet het halster weer om en ik blijf net zo lang tot ie om is! Over het hoofd aaien met het halster is geen probleem etc. Maar hij heeft er gewoon geen zin in. Gelukkig zondag alle tijd vd wereld en ik blijf net zolang tot ie hem om heeft. Hopelijk blijft ie om want de hoefsmid komt voor de laatste keer voorlopig.

Womble

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 11:56

Heel veel sterkte emita!

Jezus die van jullie zijn al geen kleintjes meer als ik het zo lees!

Ik vroeg me af, wat is de verwachten schofthoogte van jullie veulens?

Ik probeer al een tijd via andere topics te achterhalen of floki bijvoorbeeld op schema loopt en volgens mij loopt ze niet heel veel achter, en ondanks dat ze ziek is geweest is ze toch weer een heel stuk gegroeit.

Ben benieuwd !

Floki is trouwens flink bezig met haar herstel, wond was dicht maar weer volgelopen dus heb hem weer moeten openen %) maar ze is al een heel eind de oude *\o/*

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:00

Die van mij groeit goed maar is ook nog een ukkie haha. In july word hij 1 dus ben benieuwd. Je hebt toch van die schema’s dat je de groeicurve kan volgen. Anders dat is proberen als je die kan vinden.
Heb het voorbij zien komen in dit topic maar durf even niet te zeggen welke pagina

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-18 12:04

Wat vervelend die luizen!

Janinevv twee nieuwe aanwinsten erbij, gefeliciteerd! Ik ben benieuwd naar de foto's.

Eerlijk gezegd zie ik het nut niet in van al dat 'oefenen' met jaarlingen. Ik heb zelf die fout een keer gemaakt en achteraf heeft me dat veel energie gekost en weinig opgeleverd. Jaarlingen zijn vaak dwars, maar dat is nou eenmaal de leeftijd. Mijn ervaring met driejarigen waar weinig mee is gedaan is dat je er over het algemeen zo weer mee wegloopt. Vaak zelfs makkelijker dan dieren waar een hoop mee 'getut' is. Als ze het halster en meelopen eenmaal kennen vergeten ze dat echt niet meer. Juist als je dat steeds wilt oefenen willen ze op die dwarse leeftijd nog wel eens 'vergeten' hoe ze zich moeten gedragen. Als je niet uitkijkt leren ze daarbij trucjes waar je nog lang last van kunt hebben. Die van mij heeft tot nu toe misschien 10 keer het halster om gehad en op die momenten heeft ze zich gewoon te gedragen. Duidelijkheid werkt naar mijn idee het beste.