Ik nam eigenlijk aan dat de kleine moederloos was, maar dat is niet het geval dus ... hopelijk wint Moeder Natuur het en komt het allemaal nog goed tussen moeder en kind !
Nee de moeder accepteerde het veulen opzich wel maar zodra ze wou drinken trapte ze haar de hele stal door. Ze hebben vannacht alles geprobeerd. Nu houden ze de merrie in de houtgreep en het is eindelijk gelukt.
Misschien doet haar uier zeer door de hoge spanning, als het moedertje merkt dat het drinken ook voor haar verlichting geeft, zal ze het heus wel snel toelaten en niks beters dan moedermelk
Maar ik vind het uiteraard leuk voor je, heel mooie naam ook, ook heel toepasselijk gezien de situatie ...
Je ziet, zelfs na veel verdriet is er altijd hoop en komt er uiteindelijk terug vreugde. Prachtige naam en mooi veulen! Veel geluk! Zou die niet zo zwart kunnen blijven? Echt zwarte paarden zie je niet veel.
Met Natanalientje gaat het goed! Ze staat weer lekker in de kudde en is weer helemaal zichzelf qua gedrag. Ze is wel wat dun voor haar doen maar dat komt helemaal goed! Melkproductie is nog niet gestopt. Uiers staan op hoge spanning en er drupt steeds melk uit. Maarja niet aanzitten dan gaat het vanzelf weg Ze krijgt nog 2 weekjes rust zodat haar lichaam van binnen ook kan herstellen en daarna ga ik weer langzaam het werk met haar opbouwen!