Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wortel115

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:52

Kabayo in grotere plaatsen is er leiding water hoor. Wij wonen alleen te ver weg van de dichtbijzijnde grote plaats. Leuk dat je vriendin ook hierin is verhuist. 4 uur hier vandaan, Melbourne?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:57

40 graden daar is anders dan 40 graden bij ons, tooooch? :')
Ik moet er niet aan denken en “eng” als je water ineens niet komt. Dan ben ik toch maar weer blij met Nederland, altijd groen gras, alleen soms zwemmen de eendjes in je weiland. -O-

Kabayo schreef:
Sanet haha ze verzuipt er idd in. Welke maat is dit? Minthe (166) is nu juist groter dan haar moeder (163) :( :') Oh je hebt er een veulen bijgekocht? Wat leuk! Heerlijk ook zo alles thuis!

Dochter is idd ook al hoger dan moeder, maar niet langer nog blijkbaar. Dit is een 6’9 (206). Mijn andere merrie draagt 6’6, maar ook dat is te groot. Ik heb nu via marktplaats een 6’3 gekocht. Hopelijk past dat.
Ik heb idd een hengstveulentje erbij gekocht. Ook een Elias! Nu heb ik er 3, bijna kwartet *\o/*
Die is ook aan moederskant verwant, want het is hun neefje en halfbroer :D

We doen op het moment niet echt iets met Thyra, ik wil binnenkort een keer hoofdstelletje in doen en misschien ook longeersingeltje om. Kijken hoe ze daarop reageert.

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:09

Sanitair, heerlijk nu 3 paarden. En leuk een halfbroertje.

Wortel, inderdaad heel anders dan hier. Jullie hebben gewoon andere uitdagingen.

Kabayo, wat loopt ze netjes aan de lijnen met z'n pallet achter haar.

Boedjanhg, hij is al mooi rustig wat zwaarder aan het worden.

Antiek, leuk bezig en hopelijk kunnen ze wat met het zadel

Hier gisteren een 16 inch zadel binnengekomen. Naar eigen inzicht zou het moeten kunnen maar wat toont een zadel groot op z'n kleintje als je altijd lange paarden gewend ben.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 20:40

Butengeweun, ja hij gaat wat vlees op z'n botten krijgen gelukkig.
Snap dat zadel groot oogt dan, hier zal ik z'n bare backpad er eens op leggen, kijken of dat al wat kan gaan wennen. Leuk sanet bijna kwartet.

Kabayo echt bizar maar nog niets stuk gebeten van de grote speelmaat met deken haha gelukkig maar.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 22:53

Hier ook niet veel nieuws..

Afgelopen woensdag is de sportmasseur geweest voor mijn meisje.. en die gaf ook aan dat er iets gebeurd is met haar.. mijn paard reageerde vrij heftig op bepaalde plekken in het schoftgebied.
Inmiddels loopt ze weer los door haar lijf en begint de innerlijke rust (voor zover mogelijk) ook weer terug te komen.

Verder weinig veranderingen hier..

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 07:57

Sanet leuk een derde erbij!
Helemaal zonder water zitten we nooit hoor. We hebben gewoon de regenwater tanks.

Butengeweun ik vond dat ook hoor dat het zadel er zo groot uitzag toen ik hem op Atari legde. Al maakt dat voor nu niet zo veel uit als hij hem 2 minuten op heeft en een rondje over de werf wandeld.

Casarell fijn dat ze weer los in haar lijf loopt.

Atari heeft vandaag een douche gehad met de hitte.
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 08:45

Dat zal hij vast heel fijn hebben gevonden, en braaf

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:11

Ik lees nog steeds met jullie mee, maar weinig tijd om te reageren, net een nieuwe baan en druk met verhuizing voorbereiden, lange dagen en als ik thuis ben weinig puf meer.

Heb weinig te melden want Sueño staat lekker paard te zijn en we poetsen en zijn aan het oefenen met zijn voeten.

Maar ik vind het leuk om jullie verhalen te volgen en foto’s te zien, dus blijf stilletjes meelezen voorlopig :o

Gitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:22

Wat zijn sommigen al met zadels bezig, worden jullie jonkies al bijna 3?

Wat braaf Sanet met die deken! Reageerde ze er verder helemaal niet op?

Ze loopt lekker kabayo!

Die heeft een mooie dikke vacht boedjang

Lekker wortel115, hij staat er fijn bij daar.

Caresse07 dat is hier niet anders hoor. Roos doet de dingen braaf maar haast hebben we niet.

Roos is nog zo puppy, dat gaat nog wel even duren. Als je zou zeggen dat ze bijna 2 werd zou je het ook geloven, maar ze wordt over 4 maand alweer 3 jaar haha :') ze kan wel braaf achterwaarts, omkeren, wijkt voor druk en kent wat commando's. Ze is wel echt liever lui dan moe, hoewel ze in de wei ineens wel heel snel kan _O- Roos staat wel met regendeken, ze heeft niet heel veel vacht en ze staan toch elke dag buiten (ook in de regen) dus dan is dat wel fijn.

Haar kont heeft weer ff een groeispurt gedaan (sorry heb geen foto met hoofd)
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 10:52

Gitana, Sueño hetzelfde, als je zou zeggen dat hij 2 wordt dan gelooft iedereen dat gelijk.
Laatbloeiers denk ik.

Hij heeft al een zadeldekje en deken van zijn moeder op gehad en geeft daar niks om, hij vindt vooral alles gezellig, maar alles nog spelenderwijs want hij is nog echt niet klaar om echt iets te gaan doen :=

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:21

Ik heb er hier laatst wel even een dekje opgelegd, maar verder hebben we nog weinig gedaan.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 13:54

Ik wil hier ook wel een beetje warmte hoor ahha!

Cartier wordt in maart al 3. Die is dus van vrij vroeg in t jaar.
Ze ia daarbij ook al heel erg ‘af’. Mag ik dat zo zeggen? Of compleet is misschien een beter woord.
Juist bij haar moet ik mensen vaak overtuigen dat ze echt nog geen 3 is :+
Ze is zo makkelijk en doet gewoon maar.
Ze is overigens ongeveer 1.45 groot

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 16:21

Mithras wordt 3 in mei maar daar komt nog geen mens op dan hoor. Maar af en toe er wat op als dekje vind ik wel handig, wennen, wennen wennen. Tot ie alles normaal vindt

De mannen zijn omgeruild qua paddock met andere groep. Deze stallen zij nog groter. Alles open,dus hij mag kiezen maar oh wat houdt hij van binnen eten hahaAfbeelding
Afbeelding

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:02

Mijn meisje is nu pas 2,5.. die is van juni.
Voorlopig komt er ook geen zadel op.. want haar lijf gaat nog veel veranderen en bovendien weet ik nog niet of ik en dressuurzadel of een springzadel wil.. :=

Wel heeft ze vandaag aan de lijn gelopen met hoofdstelletje in.
Had ik al 2x eerder gedaan, maar dan met halstertje er overheen. Vandaag ook zo begonnen, maar na een paar rondjes het halster af gedaan.
Uitstappen aan de lange lijnen, wat ze vrij snel door had, het sturen met een bitje.

Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 17:19

Hier ook weinig te melden. Kan zelf nu alleen op zaterdagen en zondagen naar stal i.v.m mijn werk. Dus Spot heeft het eventjes rustig. Nog 2 weken en dan kan ik weer met meer regelmaat wat gaan doen met hem. Vandaag heeft hij wel weer veel geleerd en heb ik voor het eerst zijn kaptoom op de poets plaats op gedaan. Hij vond het een beetje raar, maar deed het echt super goed. Daarna mocht hij even zijn energie in de bak kwijt en aan de hand werken.
Hij liet ook vandaag nog even zijn tandjes zien die nu toch echt beginnen te veranderen :+
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 20:48

Ha leuke foto met tandjes

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 22:38

Lekker bekkie je knappie. Leuk dier ook in beweging!

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 13:33

Hier is peekie 2,7 jaar maar ook nog een slungel, doe ik ook nog weinig mee. Beetje wandelen af en toe, keer een dekje er op of een rondje aan de lange lijn maar thats it.
Ze heeft wel een nieuw kunstje uitgevonden. we hebben zand gevulde banden in de paddock en daar heeft ze zich 1 van toe geëigend. Elke ochtend en avond staat ze er keurig op, op de uitkijk
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 18:15

Martje wat leuk he

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 20:27

Heerlijk Martje <3

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 22:28

Zadeltje was ook omdat ik hem tegen kwam op mp. En haar maat niet heb liggen aan de longe heeft ze hopelijk vandaag geleerd niet te hard te gaan want ze lag op haar snufferd. De tinkerdame doet eigenlijk nog niets op af en toe een rondje mee wandelen.

Martje, wat een dotje is het en heerlijk op de uitkijk.

Veertje, nog een lekkere slungel maar komt vanzelf goed zeggen ze.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:23

Vandaag had mithras helemaal geen zin om op een volte ( afstand van mij) te zijn...het is ook wel een aapie hoor lekker aan puberen.maar wat wijken voor en achter deed ie wel. En ff gek met hem dien, vindt hij ook leukAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 19:54

Hij is lekker eigenwijs dus boedjang :D
Maar hij ziet er wel heel knuffelig uit zo met die fluffy vacht <3

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 20:05

Caresse dat is ie zeker. En zo blij met xn huidige gedrag, hij is zo opgebloeid hier. Maar heb er wel wat werk aan denk. Daarna gaat hij waarschijnlijk door het vuur voor me( gok ik op)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 00:43

Tulip is van april en die heeft twee keer een zadel opgehad (niet aangesingeld). Ze heeft sinds deze week alle 4 de voortanden gewisseld en is gegroeid naar 152 cm! Daar ben ik heel blij mee want haar vader fokt klein, en haar moeder is ook niet super groot. Maar nu mag ze wel stoppen met groeien!