Veulens 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

swartbeessie

Re: Veulens 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 15:25

Haha... Het fototopic staat weer in uitgelicht. Onderhand hebben ze echt al vaak op de voorpagina gestaan.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:12

Zo Jelske had net fans haha me neefjes en nichtjes, ze dacht echt woah wat gebeurd er! Hey die heeft gras! Oh die jas ziet er eetbaar uit, nee jelske dat mag niet..

Ze was voor de rest braaf alleen t waaide super hard dus ze vond het spannend maarja die kinderen waren ook niet heel rustig haha.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 17:31

Hahahahah zo gaat het hier ook :D caia pakt de vingers van de stalhouder altijd. Hij heeft oranje handschoenen aan en caia is zwaar overtuigd dat het wortels zijn +:)+

Vandaag mocht caia even hoofdstel vasthouden toen ik even Wat foto’s moest maken met de andere merrie =:)
Even snel over het hoofd getrokken en vond ze wel prima. Daarna af en op de grond gelegd. Had Madame m alweer in de bek en slingerde ze hem in het rond

Afbeelding

Knappe kop *-:)
Afbeelding

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 09:26

Mag ik hier misschien ook mee komen kletsen? Nadat mijn merrie overleed, moest er voor mijn ruin natuurlijk een nieuw vriendje komen. Uiteindelijk is dat [naam] geworden, een minipaardje van mei 2017.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben vooral benieuwd hoeveel jullie doen met de jonkies? Mijn andere pony (een Shetlander) heb ik ook van jongs af aan, maar kan me niet helemaal goed meer herinneren wat ik met hem deed en hoe vaak. Op dit moment mag hij zo’n 2x per week mee om een stukje te wandelen en verder is hij gek op borstelen en knuffelen, dus dat gebeurt lekker veel. :P

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:33

tja, die van mij staat in de opfok en ik ga er 1x per maand langs dus ik doe niet zo heel erg veel met hem :P

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 13:34

Wat een leuke zeg! Die van mij staat ook in de opfok :)

20062017

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:37

Wat een schatje! Wordt het een schimmel of is het een andere speciale kleur?
Hier ga ik af en toe een stukje wandelen, zet hem soms in de trailer en verder als ik tijd heb borstelen, vast staan, hoeven optillen.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 15:40

Als ze in de opfok staan is het inderdaad heel anders. [naam] staat samen met mijn ruin en samen ravotten ze er flink op los.

Hij is volgens zijn paspoort bruin panterbont, dus ik ben heel benieuwd hoe hij er straks uit komt te zien en of dat inderdaad zo is. :') Hij krijgt al wel wat kleine stipjes op z’n kont, maar verder is het nog een verrassing..

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:51

oh, die gaat nog wel verkleuren dan, toverballetje! leuk!

ik doe ook weinig omdat Elliot in de opfok staat, een keer per 2mnd er langs ongeveer. We krijgen wel heel veel foto's en filmpjes, dus ik volg hem bijna dagelijks :)

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 19:51

Dido, heerlijke foto :)

hahhaha, Jelske in de kindercreche :D

Ik vind Eefje echt mooi en groot geworden. Wat is pour on?

Donna, wat fijn dat het abces van Floki eindelijk open is, nu snel genezen en dan de wei op! *D

Ook bij Igniss goed nieuws, de wond ziet er fijn uit! :j

Cintaria, wat een verrassing, maar wat een prachtig diertje en nog wel geboren op mijn verjaardag! <3
Maar met zulke mooie ouders kan dat bijna niet anders.

Citaat:
Hahahahah zo gaat het hier ook :D caia pakt de vingers van de stalhouder altijd. Hij heeft oranje handschoenen aan en caia is zwaar overtuigd dat het wortels zijn +:)+

:') :')

Welkom herfstwind, wat een schatje <3

Ik ben met Lily ook druk bezig oefenen met aan een touwtje lopen, soms lukt dat heel goed, andere keren moet er echt iemand bij want dan blijft ze stokstijf staan.
Ook kunnen we nu de achterhoefjes zonder problemen optillen, net als de voorhoefjes. Het volgende stapje is idd even vastzetten. Nu heb ik alleen maar de kans om dat aan een boom te doen, want er zijn geen muren in de buurt. Ik vind het vastzetten van ieder paard altijd een beetje eng, heb een keer gezien hoe een paard zijn hele halster stuk trok, dus ik heb er een beetje angst om.
Voor de rest zit ze flink in de verharingsperiode, ik ben benieuwd wat voor moois er onder vandaan komt.
Afbeelding

Cintaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-18 23:49

Dankjewel iedereen!

Ravi staat op dit moment nog in de buurt dus ik kan er wekelijks 2 keer langs. We doen voornamelijk wandelen en poetsen maar ook al eens trailer oefenen. Vanaf mei gaat hij verder staan omdat ik hem nog niet wil castreren, dan zal ik er minder mee kunnen doen. Maar ach, tijd die we goed maken van zodra hij naar huis komt als 3-jarige!

20062017

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 08:39

Rocymax: ik vind vastzetten ook altijd eng, maar daarom juist wil ik het nu alvast leren.
Aan een boom is idd niet ideaal.
Ik doe het aan een muur en dan met elastieken vastzetlijn met paniekhaak.. Door dat elastiek hebben ze toch t idee volgens mij dat ze nog ruimte hebben en het geeft toch druk als ze eraan trekken. En leren dus dat loslaten van het touw druk eraf betekend. Tot nu toe gaat dat goed!

Cintaria: gaat hij dan naar de opfok?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:03

Welkom aan de nieuwe.

Even snel bijgelezen. Vastzetten doe ik niet.
Qua castreren, mijn huidige pony is met een jaar gecastreerd en uhm groot en slungelig is die nooit geworden, haha. Dus ik ben daar niet zo bang voor.
Afbeelding

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:23

Die van mij staat wel gewoon vast, ook als ik even iets moet pakken. Als veulen inderdaad opgebouwd door het uiteinde zelf vast te houden, maar ondertussen kan ze prima zelfstandig vast staan. Nu is onze aanbindplek wel gewoon tussen de andere paarden en hebben ze daar toegang tot de hooinetten, dus ze staat dan niet geisoleerd zonder iets om haar bezig te houden.

Wat betreft hoeveel doen. Die van mij krijgt elke dag aandacht, want ze staat samen met mijn andere pony's en komt ook een kriebel halen als ik wat met mijn merrie wil gaan doen. Maar dat is gewoon echt even wat kriebelen terwijl ze los staat. 2x per week doen we kort iets samen, dat is momenteel meestal wat spelen met spannende dingen en soms lopen we even stukje richting de weg. Al is dat laatste vooral als training van de moeder, want die vindt het nogal lastig als we Vu weghalen (omgekeerd is geen probleem, dus merrie weg en Vu die achterblijft met mijn ruin). Nu tijdens het verharen probeer ik ook 3x in de week even de rosborstel erover te halen.

Herfstwind: welkom, wat een leuk frummeltje! Zo vanaf de foto ziet hij er niet panterbont uit, maar dat is ook lastig te zeggen met zoveel haar. Ben benieuwd hoe hij eruit ziet in zomervacht.

Caia kijkt echt dol enthousiast met het hoofdstel om :')

Castreren is ook altijd even spannend, was ook wel 1 van de dingen waarom ik op een merrie hoopte (geluk gehad met de wensenlijst haha).

Die van mij gisteren weer even gemeten en op de foto gezet. Ze moet nog 9 cm voor ze even groot is als haar moeder, het gaat zo ontzettend hard vind ik.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:33

Mooney mooie foto's!

Jelske gaat de eerste nacht door brengen bij de kleintjes, spannend! Maar ehm mijn twee jarige doet heel hengstig naar haar? Iemand idee wat dit is? Waar vandaan komt?

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 12:36

Afbeelding
Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:56

Wel fijn Dido dat je het je veulen nu al kan leren om vast te zetten...

Dyonne, wat een mooie foto. Hoe oud is hij? :)

Citaat:
Die van mij staat wel gewoon vast, ook als ik even iets moet pakken. Als veulen inderdaad opgebouwd door het uiteinde zelf vast te houden, maar ondertussen kan ze prima zelfstandig vast staan. Nu is onze aanbindplek wel gewoon tussen de andere paarden en hebben ze daar toegang tot de hooinetten, dus ze staat dan niet geisoleerd zonder iets om haar bezig te houden.

Dat is echt ideaal Mooney. :j Ze is echt prachtig <3

Ik denk dat een tweejarige makkelijk hengstig dan zijn hoor. Hoe is het gegaan vannacht?

Wij hebben weeeeer hoosbuien, dus meer dan tuttelen doen we niet. Maar dat vind ik eerlijk gezegd ook wel genoeg hoor voor Lily.

Hier nog een selfie van een paar dagen geleden :')

Afbeelding

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:59

Heel goed! Ze reageerde al minder hengstig nog wel wat. Morgen mogen ze het grote land op *\o/* dat betekend grasjes voor Jelske en kan ze nog meer groeien. Ze word al best groot :oo

Ook weer nieuwe wormenkuur gehad, die vond ze alleen wel super smerig!

Leuke foto! Hoosbuien niks aan.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:14

Ah leuk, morgen op het grote land!! Maak je fotos? Lijkt me zo'n leuk gezicht :j

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:48

Wat leuk om te zien hoe het met al jullie peuters gaat!!!
Dat ‘ongelukje’ van de vorige pagina, de palomino, is echt leuk gelukt zeg! Knap beestje :)
En dat abces van Floki, jeetje! Weet je hoe ze er aan is gekomen? Of droes?
Nynkster, jouw pony heeft echt een schattigheidsfactor <3
Herfstwind, wat een leukerd! Ben benieuwd welke kleur er onder vandaan gaat komen.
Rocymax, Lily ziet er goed uit! Lekker aan het naarlingen zo te zien :D
Mooney, die van jou heeft al echt een volwassen look!
Janinevv, heerlijk dat ze al het land op mag! Die van mij moet nog eventjes wachten.

Met Maddox gaat het ook goed!
Hij is nu bijna 1 (7 mei) en echt een naarling aan het worden :D
Hij wordt over 2 weken gecastreerd, om gezeur te voorkomen. Breed zal hij toch wel worden, was als veulen echt een bulletje en papa en mama zijn beide flink.
Vaststaan zijn we mee aan het oefenen nu, hij kan al netjes aan de tralies staan tijdens het eten en ook zonder eten (dan houd ik het touw vast, zodat ie niet kan hangen) en hebben van de week voor het eerst op de poetsplaats geprobeerd vast te staan wat ook vrij goed ging! Hij ging wel graven maar was te corrigeren :) ik probeer steeds niet langer dan 10 minuten iets met hem te doen, merk dat zijn spanningsboog echt kort is.
Momenteel wel een flinke snotneus die maar niet over wil, de andere jaarlingen hebben er ook last van helaas.

Knap vast staan :D met zijn nieuwe halster, maat Cob! :oo
Afbeelding

Schriktraining :')
Afbeelding

En mijn uitzicht vandaag <3
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xLoki op 08-04-18 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:50

Ik zal foto's maken!
Nog even afwachten of het morgen lukt we zijn heel druk op het werk anders word het dinsdag!

Knappe maddox! Hoe groot meet hij nu?

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:53

Janinevv schreef:
Ik zal foto's maken!
Nog even afwachten of het morgen lukt we zijn heel druk op het werk anders word het dinsdag!

Knappe maddox! Hoe groot meet hij nu?

Leuk!

Ik gok 148 ongeveer nu... maar heb het idee dat hij een flinke groeispurt aan het maken is op het moment!

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 19:59

Uitzicht is niet mis xLoki. Wat goed dat Maddox al kan stilstaan. Jammer van de snotneus.... Zolang het maar niets ernstigs is..

Leuk Janine, ik kijk er naar uit. :)

Voor als jullie iets anders willen zien dan alleen maar veulens, ik heb een topicje aangemaakt over de andere dieren die ik heb. :D

[BB-ITP] Mijn rakkers in bloemenpracht.

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:00

Oh flink al aan de maat!
Denk dat Jelske nu ook hard de lucht ingaat. Ze is best een lange slungel vergeleken die kleintjes, haar billen zijn ook al vet hoog!

20062017

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:46

Mooney: wat ziet die er al volwassen uit! Is al een heel paardje ipv een veulen.

Rocymax: wat een leuk topic!

Xloki: wat een leukerd, en lijkt ook best groot idd. En ik merk hier ook dat met 10 minuutjes de concentratie wel op is...