Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anike

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 21:53

Wat zijn ze braaf! Gewoon spelenderwijs, dan is het vertrouwen ook gewoon goed!

Hier is Marjolein, van stoeterij du bois, gister langs geweest. Ze was erg te spreken over Cartier! Zo volwassen al. En geworden zoals zij hoopte dat ze zou worden! Chique koppie is gebleven. Ze dacht alleen wel dat ze wat groter zou worden, ze is nu 1.45/1.46 en als veulen was ze vrij groot met lange benen! Maar deze maat is prima!

En ook Cartier vindt bovenstaande prima! Ik begon met poetsen aan de andere kant, via de bovenkant. Haha! Snap je m? Op m’n poetskist staan, en dan eroverheen poetsen. En zo ook na longeren eroverheen, via het hek van de circkel. Alles prima. Haha!

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-24 23:26

Mijn Pepper is lichtelijk getraumatiseerd door vuurwerk gister :)

het is allemaal uiteindelijk wel goed gegaan maar was wel even spannend, ze staan een beetje achteraf en een groot veld ertussen was een vuurwerk show wat ongv 30 min duurde. We hoopte dat het weer werd afgelast dit jaar maar jammer genoeg niet. Oh wat ging het er hard aan toe we hadden aan verschillende opties gedacht maar kwamen een beetje bij de conclusie dat we het er beste bij konden zijn om de paarden rustig te houden en ze hopelijk zichzelf niet verwonden(ging eerste 25 min redelijk goed).

Aanpak:
We hebben ze constant brokjes gevoerd in de hand waarbij ze in het begin van de show een beetje onrustig waren maar daarna al gauw constant bij ons stonden om te eten, de 2 shetjes stonden midden in de wei rustig hooi te eten. Op het einde van de show deden ze "show vuurwerk" opstokenen die dinger die echt gigantisch groot ongv 5 min die waren wel wat te spannend waarbij ze met zijn 4en in de hoek van de weide rondjes gingen draven lichtelijk galoperen.

Opties:
Heel zielig, de optie vervroegd verhuizen of kalmeer middel was ook wel afgeslagen imv dat ook een hoop stress voor ze meebrengt en een kalmeer middel ze erdoorheen kunnen breken en of geen kant op kunnen mentaal. Al met al hebben ze het overleefd en kunnen ze volgendjaar lente naar stal halen en hopelijk dit nooit meer hoeven meetemaken |( .

Afbeelding

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 00:25

Mariska_28 schreef:
Damn wat ben jij lenig, dat doe ik je niet na haha.

:+

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 00:27

Boedjang jij bent inderdaad lenig!

Wat jammer van het vuurwerk. Al vind ik het idee van een paar georganiseerde vuurwerk shows wel fijner als iedereen heel de dag vuurwerk afsteken.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 00:36

Ah gets arme pepper, dat vuurwerk poeh ja dat blijft ruk he
Haha dank wortel
En cartier is ook echt een mooierd hoor. Denk dat mithras de 146 niet gaat halen

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-24 07:18

Mijn knappe wollige teddybeer <3
Ik ben erachter gekomen dat hij ook bezig is met wisselen. Z'n voortandjes zit duidelijk kleurverschil in en je ziet ook hoogte verschil. Enorm benieuwd of ik nog iets tegen ga komen van zijn gebit
Afbeelding
Afbeelding

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:31

Wat gaan jullie hard! :oo

Het is hier mega druk geweest met verbouwing van ons nieuwe huis dus vandaar echt weinig tijd gehad.

Onze rooie dakduif heeft niet stilgezeten, die begon februari dit jaar al met haar gebit( ze is geboren in april 2022). In april 2024 kreeg ze al eruptiecysten aan beide kanten, die zitten er nogsteeds.
Inmiddels 2 tanden boven en 2 tanden onder gewisseld, dus dat gaat echt hard
Afbeelding
Afbeelding

We hebben haar in september volledig rontgen laten keuren, vanuit elke mogelijke hoek incl ecvm foto’s ivm dat we haar moeder oktober vorigjaar daaraan hebben moeten afgeven op 8 jarige leeftijd, en gelukkig was ze schoon op de foto’s, geen enkele aan of opmerking op heel dr lijf niet dus mega opgelucht!

Afgelopen weekend hadden we haar eerste fotoshoot, geduld is een lastig iets _O- en het is nogal een tante dus meer dan handen vol.. maar de eerste voorproefjes binnen, en erg blij mee

:o
Afbeelding
Afbeelding

Ik kijk er naar uit om iedereen weer actief te volgen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 13:46

Oh... wat een karaktertje..! Ik hou wel van paarden met karakter! :j

Ik ben benieuwd naar meer foto's..
En dat brengt me overigens op ideeën..!
Ik zal dat binnenkort ook eens doen.. paard toiletteren, in de knotten zetten en foto's laten maken.. :D

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:08

Bij ons op stal is ook een kerst fotoshoot geweest, even de kat uit de boom gekeken tijdens de eerste sessie. Toch besloten mee te doen omdat ze zo'n krans toch niet erg vindt dankzij het grondwerk wat we hebben gedaan.
Er werd nog gezegd dat de voeten er niet op kwamen, dus had dat even gelaten voor wat het was, want afspuiten is nog niet haar favoriete ding.
Halverwege bedacht ik toch dat een standfoto ook wel leuk zou zijn om te hebben _O- Dan maar vieze voeten...

Zodra de bewerkte foto's er zijn zal ik ze hier wel delen.

Dark7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 14:31

Casarell schreef:
Oh... wat een karaktertje..! Ik hou wel van paarden met karakter! :j

Ik ben benieuwd naar meer foto's..
En dat brengt me overigens op ideeën..!
Ik zal dat binnenkort ook eens doen.. paard toiletteren, in de knotten zetten en foto's laten maken.. :D

Wat leuk! Ben heel benieuwd!

Nou karakter is leuk hou ik ook van; maar deze heeft ( net als mama trouwens) echt vaak dingen dat je denkt, je bent echt knetter.. als mevrouw het even niet eens is met dat ze bijv even aan de kant moet uit dr plaat gaan en echt gericht naar je uithalen, heeft al voor heel wat penibele situaties gezorgd , maargoed na 6 jaar ben ik dat van mams wel gewend, maar ontspannen is het niet..

@equipro ook super leuk! Ben ook onwijs benieuwd naar jouw resultaten!
Haha ach dan shoppen ze ze maar schoon :')

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 15:57

Leuk die foto’s!! Ben benieuwd naar meer!!
Dat van het water ken ik… wordt even iets wat we in het voorjaar wel oppakken, hebben namelijk alleen koud water helaaas!

En als we t toch over foto’s hebben… Cartier heeft een nieuw halster, van stoeterij du Bois! Wat een fijn zacht halster is dat zeg!

Afbeelding
Afbeelding

Ook vandaag voor het eerst met een touwtje gelongeerd in plaats van elastiek. Ze leert zo mega snel.. een stil uit een filmpje van vandaag

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 18:03

Ah mooi halster van cartier zeg.
Dark7 wat een opluchting dat de uitslag goed was.
Equipro benieuwd naar de foto's...
Ik doe er maar niet aan mee, dat witte varkentje is vast ergens in het voorjaar weer een keer schoon. Vanmorgen na het spelen:

Afbeelding
wilde meneer toch wel de bak in. Van me af kan ie op volte maar naar mij toe is lastig, zweepje op schouder, komt dan gewoon helemaal naar me toe ipv z'n schouder, maar goed alle begin is moeilijk. Verder doet mithras nooit aan trappen, ook niet naar paarden. Hij kan soms wel een heel klein hapje nemen, als t te moeilijk wordt..

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 12:20

Nooit eerder een kerst shoot gedaan, maar wel leuk om te hebben

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:31

Ah mooi equipro

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 23:32

Cool!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 09:08

Ik heb gister mijn knappie de regendeken van moeders op gedaan, maar daar verzuipt ze in :D
Ik kom wel 10cm paard te kort aan de achterkant :')
Ze was wel superrrrr braaf *\o/*

Afbeelding
Wat is deze?!

Afbeelding
Ik vind haar zo mooi en leuk <3

Afbeelding
Op bezoek bij haar broertje (links) en meer-dan-halfbroertje (zelfde vader en de moeders zijn zussen van elkaar).

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-24 22:20

Ze is prachtig en leuk even buurten bij broers

Hier was t nat en vies. Meneer stond heerlijk in de inloop te knagen en wilde graag even mee naar buiten, de staleigenaar was op het dak bezig en kwam eraf toen wij langs liepen. Dat hij ik met mij draver niet hoeven doen,die zat dan in mijn nek.
Deze jongen keek en dacht... oké en dat was t weet Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-24 18:22

Het is even rustig hier :)

Cartier laat heel fijn met zich werken. We lassen even een pauze in; tijdens de schoolvakantie van de kinderen haha!

Ik moet ook even de zadelmaker langs laten komen. Het zadel wat ik heb, een kieffer Malmö, schuift toch net ff iets naar voren.. helaas!
Dus even kijken wat we er evt nog mee kunnen doen, en anders moeten we op zoek naar een ander zadel!
Geen haast. Ze gaat eind februari; na de hengstenkeuring van t Nrps, naar Marjolein. Ik ben heeel benieuwd.

Marjolein was goed over der te spreken! En de stal eigenaresse gaf ook aan dat ze ziet dat ze steeds sterker wordt! Leuk leuk!!

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 00:50

Ah fijn anike, en zadel gaat ook vast goed komen.
Kleine mam vermaakt zich goed, geniet van z'n zand, schuilstal en vrienden Afbeelding
In afgelopen 2 maanden aan veranderen, ook vanwege winter vachtje

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 06:24

Ik doe te weinig met Atari om up te daten. Atari staat heerlijk met zn vriend nog in de grote paddock. Ze hebben het super naar hun zin. Af en toe een borstel er over en de meeste dagen een vliegen masker aan dat is het. Ze zijn wel super lief als het voer tijd is en ze hebben door dat ik er ben komen ze snel aan gerend.
Verder gaat de temperatuur nu hard omhoog en de voorspelling komt voorlopig niet onder de 40 graden. Lol ik wilde er een foto bij plaatsen maar ik heb niet eens een verse foto van hem.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 08:48

Ah wortel, dat is ook weer een uitdaging 40 en hoger, hoe zit t met het water?

Fijn dat hij zo lekker staat met vriend, dat vind ik ook zo belangrijk , paard zijn

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:27

De paarden hebben een betonnen waterbak in hun paddock. Dat is doorgaans geen probleem. Het enige dat lastig kan zijn is dit water komt van de boomkweker, als in hij heeft de water rechten uit de rivier. De leiding die het water bij ons brengt gaat ook naar andere boeren langs de leiding. Daar wordt gezamelijk voor betaald en is voor vee en tuin bewatering. Soms is er een lek en moet het tijdelijk afgesloten worden door degene waar het lek is. Dan heeft iedereen verder op dus geen water. Gelukkig is dit niet vaak en wordt er gelijk rondgebeld. Wij gebruiken dan oude shuttles (ik weet even niet hoe dat vertaald) en de paarden krijgen dan tijdelijk regen water uit de tanks (4 grote) die bedoeld zijn voor drinken, koken en douchen.
Schaduw is belangrijk deze dagen. De merries hebben stallen die 4 meter hoog zijn zodat de warmte er minder in blijft hangen. De ruinen hebben bomen. Ik kan ze evt afspoelen als ze het erg warm hebben.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 09:30

Goed geregeld en uitdagend soms. Heel andere zorgen dan hier in Nederland met natte voeten en paarden die bijna niet buiten komen vanwege nattigheid, donkere dagen en wolf( wij gelukkig geen problemen mee)

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-24 10:23

Andere uitdagingen inderdaad maar niet per se slecht. In onze paddock geen natte voeten ondanks dat we niet direct in de heuvels wonen is ons huis en paddock toch net wat hoger dus zelden natte plekken. Zand en weinig regen betekend helaas wel dat er geen gras is

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-24 10:33

Wortel jeetje 40 graden. Wat warm. Mijn vriendin is afgelopen maandag naar Australië verhuisd. Die zit zo'n 4u bij jou vandaan. Ook een groot paardenliefhebber :j
Wel uitdagend met water. Klinkt een beetje zoals in Canada. Ik vond dat best een gek idee dat water daar niet vanzelfsprekend is uit een leiding

Boedjang idd wat een verandering. Maar ook qua vacht :j Die van jou kan zo heerlijk spelen he! Al zou ik niet zo happy worden van een dekenbijter/sloper :=

Anike klinkt goed! En al met een zadel bezig. Daar zal ik in de zomer pas aan denken, of later. Moet toch een nieuwe kopen :P
Mooi halster! Staat haar chique! En wat een flitsende roze lijn en singel haha!

Sanet haha ze verzuipt er idd in. Welke maat is dit? Minthe (166) is nu juist groter dan haar moeder (163) :( :') Oh je hebt er een veulen bijgekocht? Wat leuk! Heerlijk ook zo alles thuis!

Equipro heel mooi! Was de krans niet eng?

Dark7 oh dat is niet fijn dat ze zo uithalen.. is inderdaad niet echt relaxt..

Hier ook weinig nieuws. Doe weinig met haar. Wel nogsteeds 1x per twee weken iets. Het is toch echt wel een gaaf paard hoor
Afbeelding