Een kind krijgt een kind PART FOUR; GEBOREN P32

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bent u

nog steeds een stille meelezer
1469 (91%)
een actieve poster
136 (8%)

Totaal aantal stemmen: 1605

wemkelover

Re: Een kind krijgt een kind PART FOUR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:25

Na ik denk dat die beentjes wel helemaal goed gaan komen, veulen is nog harstikke jong dus dt kan lijkt mij nog wel gecorrigeerd worden.
Ik heb op een stage eens een kalf mee gemaakt, die had zulke rare benen die zouden de meeste boeren meteen af hebben gemaakt. Mijn stagebieder kwam met het geweldige idee om daar twee waterbuizen(?) waren dat op maat te zaten en een kant door midden. Daar een sok im met watten of iets dergelijke en bandage er omheen. Leek wel gips, moest dienen voor steun. Drie a vier dagen helemaal niks meer van die afwijking te zien en kalf kon weer goed lopen. Wel elke dag er eve afgehaald en goed opletten hoe het eruit ziet aan de binnenkant. Komt uit duitsland weg geloof ik deze manier?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 21:31

Helaas nog geen droogfoto's zonder jasje :o Ik ben er gewoon domweg niet aan toe gekomen, vanmiddag buiten was het echt te koud om zonder jas te doen en voordat ik het wist was het donker. Morgen herkansing.

Takoda is inderdaad een flink veulen en twinklestar je hebt gelijk wat de struiken betreft. Normaal heb je het hoefschoentje wat er meestal binnen 24 uur afvalt, omdat Takoda waarschijnlijk te lang in de baarmoeder heeft gezeten is dit hoefschoentje doorgegroeid, de rare stand komt omdat hij als het ware daar waar normaal de verzenen zitten nu een grote struik heeft zitten, de hoefschoen is als het ware doorgegroeit ( struiken) omhoog achter de hoef, daardoor kan hij zijn voet niet normaal neerzetten omdat hij achter op die struiken staat, haha snappen jullie het nog? :D We zullen zien, wij zijn hier erg content met onze HS en hebben er alle vertrouwen in dat zij ons kan helpen en anders weet zij ons de goede weg wel te wijzen, komt vast goed, probeer me er niet druk om te maken maar het ziet er wel raar uit. Eerst morgen maar eens afwachten.

Takoda heeft een jasje aan omdat hij het koud heeft, ondanks dat hij een dikke vacht heeft heeft hij het koud en staat te trillen, dit vind ik verspilde energie dus daarom een jasje aan. Is meestal maar een paar daagjes nodig, tot nu toe met alle veulens gehad hier. ;)

Siel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:31

wat schattig is hij met dat jasje ! <3

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:33

Bassenqua schreef:
Leuk om te lezen dat jullie de naam leuk vinden, wij vonden het wel erg toepasselijk in dit geval. :D

Ik heb net uitgebreid de HS gesproken en morgen op haar vrije dag komt ze Takoda doen, na mijn verhaal heeft ze het idee dat hij te lang in de baarmoeder heeft gezeten en dat hij struiken heeft :? Die moeten weg gehaald worden dus morgen is het kereltje gelijk aan de beurt, eerste keer hoefsmid. Als de struiken weg zijn moet het goed zijn, de struiken zorgen voor de rare voetstand. Ik ben benieuwd of dit het echt is, dat zou betekenen dat ze toch over gedragen heeft.

ievie Takoda heeft twee bruine kijkers. ;)

Ja ik durf nu nog wel door te slapen, het uier van Viga stelt echt niks voor dus een paar nachtjes bij slapen is me gelukkig gegund *\o/*

didimulder, de jasjes worden gemaakt door een bokster, ik kan ze je aanraden, ze zijn erg handig en absoluut niet duur. melanie_h is haar boktnaam, je kunt haar wel pb-en.

inge_romeo, dat is hij dus wel....zéér ongeduldig :')

Jolanda komt morgen even veulen knuffelen :j Even voorproeven hé Jolanda ?

lees mijn post zei ik toch te lang erin gezeten ;) tja veulen wou gewoon 4 Topics ha a

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 21:58

gefeliciteerd ts.lang gewacht maar wat een onwijs mooi ventje!

britt299

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:02

Gefeliciteerd! Lang moeten wachten, maar het is het wachten waard! Wat een knappe!

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:05

Nou succes met de hs, het zal hem wel helpen ;)

En ook ik heb mijn complimenten over de verschrikkelijk mooie naam :D

Slaap lekker :D

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:08

Wow! Ik ben 2 weken op stage geweest en heb geen computer van dichtbij gezien. Ik had wel verwacht dat het veulen al lang geboren zou zijn tegen de tijd dat ik terug kwam. Nu is het hummeltje net amper een dagje oud. Van harte gefeliciteerd met het hummeltje! Hele mooie naam.
Geniet van de kleine vent en hopelijk komt het met zijn voetjes snel goed.

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:18

gefeliciteerd.... *\o/* *\o/*

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:27

jeej *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*
ff 1 dagje niet bokken en ploep een veulen!
TS Van harte!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:42

Die reclame, geboortekaartjes drukken en IVF behandelingen _O-

Het mannetje is zó leuk, vind het nu al zalig om te kroelen <3 Iris vind dat maar zo zo. Vanmiddag vond iris het tijd om naar binnen te gaan en halverwege keerde Takoda om, had er nog geen belang bij om naar binnen te gaan en liep zo bij zijn moeder weg :oo Iris in dikke vette paniek en in race galop weer achter haar kind aan. Wijsneus :+

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:44

Alleen maar mooi dat Iris zo'n lekkere moederkloek is <3

Ik vind ze leuk :D
Had ik het toch bijna goed hé met mijn Gok foto, Hengst, sjabrak ... alleen had ik de kleur verkeerd :+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:45

Wat mooi dat "het kind" zo'n goede moeder is en dat het helemaal vanzelf gaat.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:47

justkid schreef:
Wat mooi dat "het kind" zo'n goede moeder is en dat het helemaal vanzelf gaat.

Ik vind dat ook zó verbazingwekkend, ze weet het gewoon, gaat allemaal vanzelf. Ben ook echt trots op haar dat ze het allemaal zo goed doet. :j Wat een griet!!!

mommy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:49

Daar is hij dan *\o/* het veulen waar heel bokt zo'n beetje op gewacht heeft :D
Van harte GeVeuliciteerd...en hij is prachtig <3 zo mooi dat hij toch wel een eigen topic verdiend :j :))
Geniet en veel geluk, houd ons op de hoogte omtrent het Iris Veulie :j :D
/3

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 22:50

Wordt nog wat met die kleine TS.. Gaan jullie nog veel lol mee hebben.. Heerlijk zo'n wijsneus :j

shetlandlove

EINDELIJK!!! Ik heb de hele tijd mee zitten lezen, ben niet eens een actieve bokker, maar was gewoon nieuwschierig :')
En daar is ie dan, eindelijk geboren. Gefeliciteerd TS, met dit mooie mannetje *\o/*

Hawaii

Al weken een stille lezer, maar het kind is toch eindelijk geboren, dus nu is het tijd om te reageren :D
Van harte gefeliciteerd met dit kleine wondertje. /3
Heel veel plezier en vanaf nu gewoon genieten van dit mooie kleins !!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-12 22:57

Mommy hij krijgt ook zijn eigen topic maar eerst eens wat leuke foto's schieten, komt goed!! :j

Érg leuk dat alle stillers zich nu laten horen, zó leuk dat jullie met zijn allen zo meeleven met Iris en ons. +:)+

Renekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:00

Ik kan een dag niet kijken en dan is er PATS BOEM een veulen!!! Heel erg gefeliciteerd met de mooie kleine man!

Weenck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:22

GEVEULICITEERD!!!!!! Eindelijk een veulen na al dat lange waken! en wat voor een <3 <3 <3 <3
dat met die hoefjes komt vast wel goed, aan een veulen valt volgensmij aardig wat te sleutelen :D Nu mag je lekker bijslapen! dat heb je echt wel verdient :P
(enne dat wordt trouwens wel een hele grote boktmeeting, dus laten we dan maar een voetbalveld afhuren!)

Eefke85

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:24

Gefeliciteerd!!!
Wat een schatje zeg!!

MS_eventing

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:25

gefeliciteerd *\o/* <3
Het is echt een prachtig veulen!

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:30

Heerlijk dat Iris het ook zo goed doet, echt super! En haha wat een grapjas die kleine Takoda! :D
Pff ik blijf toch automatisch dit topic checken hè :')

Mii_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-12 23:34

Gefeliciteerd!!! *\o/*
Mooie dag uitgekozen zeg :7