Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SparklingApp schreef:Leuk Plutolover, ook een HIT actief, hebben wij hier ook.
Ik doe ze nog deze zomer hier op de wei, samen met een bijna twee jarige die een operatie heeft gehad en dan is het plan om ze na de zomer ook in de HIT actief te zetten.
Ik vind het wel een fijn idee dat ze in een groep verder opgroeien (en opgevoed worden) en dan niet meer de nachten op stal hoeven te blijven, maar ben wel benieuwd of die guppen zich goed redden in zo'n kudde met volwassen paarden.
plutolover schreef:SparklingApp schreef:Leuk Plutolover, ook een HIT actief, hebben wij hier ook.
Ik doe ze nog deze zomer hier op de wei, samen met een bijna twee jarige die een operatie heeft gehad en dan is het plan om ze na de zomer ook in de HIT actief te zetten.
Ik vind het wel een fijn idee dat ze in een groep verder opgroeien (en opgevoed worden) en dan niet meer de nachten op stal hoeven te blijven, maar ben wel benieuwd of die guppen zich goed redden in zo'n kudde met volwassen paarden.
Ind daarom wil ik zeker tot 2 jaar wachten. Want zo gup tussen de volwassen. Wel weet ik wel stan en guppy gaan vaak even aparts de paddock in. Stanley vind shetjes en jonge paardjes leuk.. houdt hem jong denk ik.
Maar goed dat is pas voor de toekomst
Verani schreef:Ik denk er hetzelfde over als jou swartbeessie. In een gemengde kudde kunnen ze mijnsinziens veel meer van elkaar leren, dan wanneer ze in een kudde staan met alleen maar leeftijdsgenoten. Dat lijkt me verre van een natuurlijke situatie. Bij mij komt ze in een kudde terecht met één leeftijdsgenootje, twee pony's van twee, twee paarden die met pensioen zijn en verder ong. 10 volwassen paarden. Dit lijkt mij echt een perfecte combi. Praktijk moet zich nog gaan uitwijzen natuurlijk, maar ik heb er veel vertrouwen in.
Ik wil ook graag naar een hitactief uiteindelijk. Maar daar wacht ik persoonlijk liever nog even mee, zeker nu ze deze zomer lekker 24/7 op de wei kunnen. In de hitactief bij mij in de buurt (15 min. rijden) komen ze in de zomer een halve dag op de wei en verder staan ze in de hitactief. Wisselmomenten doen ze alleen in de lente, om zo de rest van het jaar een stabiele kudde te houden. Dus wie weet over een of twee jaar