Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 23:42

Tulip heeft de laatste maand heel hard gewerkt. Dankzij goed nadenken en evalueren hebben we uitgevonden wat er mis ging in de training en dat probleem opgelost. Inmiddels zijn we zo ver dat we met 10 minuten meer bereiken dan voorheen in een half uur. Daarnaast hebben we een keer gehangen om haar reactie in te schatten en heb ik de explosieve reactie op de longeersingel opgelost.

De oplossing was minder strak aansingelen en een touwtje gebruiken zodat de singel niet gaat schuiven. Beginnersfout van mij, dat aansingelen.
Afbeelding

Hangen gaf ze niks om, dus we hebben goed opgebouwd met arm over de rug, inbuigen, en dingen door beide ogen te laten zien. Nu weet ik dit en kan ik dit loslaten tot volgend jaar.
Afbeelding

Er wordt veel gerust, geslapen, en gespeeld.
Afbeelding

Afbeelding

Het had flink geregend maar de huid was mooi droog.
Afbeelding

Afbeelding

wortel115

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 00:09

Caserell wat vervelend dat ze een ongelukje heeft gehad. Hopelijk heelt het snel.

Juniper ook fijn bezig met Tulip.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 07:51

Wat enorm vervelend Caserell. Knie ziet er inderdaad niet tof uit.

En jij gaat ook goed he Juniper! Wat fijn dat Tulip zo vooruit gaat. Ik vind jou plekje er heerlijk uitzien.

Eergister en gisteren 2 keer met Blue gewandeld. Eerste keer ging super. Gisteren helaas veel spanning, maar dat nam hij heel duidelijk van mij over. Hij spiegelt mij enorm en dat is soms wel wennen.
Volgende week zaterdag gaat hij verhuizen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:51

juniper schreef:
Heb je de DA gebeld voor die knie? Ik bel niet zo snel, maar mij is altijd geleerd dat een punctie wond risicovol kan zijn omdat je niet weet hoe diep het is en of er troep in zit.

Had ik ook 2 maanden geleden met mithras, was te diep en risicovol. Meteen ab kuur gekregen, wat een gedoe
Sterkte hoor, ruk situatie zo voor jou en haar

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 09:55

Afbeelding
Mirriejj wat een mooierd is het toch, ja lekker he dat spiegelen..dan ga je
In ene denken oooh k. Als er nu dit..mithras heeft een tijd op vorige stal niet meer mee willen wandelen. Nou ja dan kreeg ik advies, hij moet er door heen... en hoe want hij stond stokstijf op 60 km weg stil. Maar even laten staan( niet op die 60 km weg hoor haha) en getraind vanaf de grond met lesgeefster om te gaan met spanning. Dat ging zo goed , vertrouwen op mij.
Leuk en spannend zo bezig zijn he

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-24 15:17

Casarell schreef:
Wellicht heb ik daar mijn redenen voor.

Dat klinkt niet fijn, als je al twijfels hebt en dit gebeurd zou ik alleen voor mn eigen gemoedsrust al snel een ander plekje gaan zoeken.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 14:44

Goedemorgen
Afbeelding
Afbeelding
Een vieze pony is een blije pony

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-24 23:29

Leuk boedjang dat je ook wandelt, doe ik ook af en toe met Sugar. Afgelopen zaterdag nog even het bos in geweest, lekker spelen met de bladeren die daar nu liggen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 00:08

Ah leuk Mariska

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 02:06

Wat een blije pony’s! Wij wandelen ook regelmatig.

Vandaag ‘op Tulip gezeten’. (Niet echt natuurlijk)
Afbeelding

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 03:41

En ze is nog niet echt aan het wisselen, maar ik zag dat haar ondertand aan het verschuiven is.

Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 06:22

Gezellig al dat wandelen.

Juniper ik doe dat ook wel eens als Atari ligt. Ik ‘aai’ hem dan ook op zn buik rug en kont met mn been/voet. Went hij er maar vast aan.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 09:31

wortel115 schreef:
Gezellig al dat wandelen.

Juniper ik doe dat ook wel eens als Atari ligt. Ik ‘aai’ hem dan ook op zn buik rug en kont met mn been/voet. Went hij er maar vast aan.

Jaaaa, dat deed ik vandaag ook! Gewicht op mijn ‘buiten’ voet zodat ik ieder moment weg kon, en met mijn binnenbeen ben ik overal over gegaan. Ze gaf eigenlijk nergens niks om! Binnenkort gaat de winter beginnen en dan kunnen we niks doen tot april, maar dan kan ze lekker paarden dingen doen met haar vrienden en dan pakken we het in de lente wel weer op.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 14:32

Haha wat braaf, dat heb ik nog niet gedaan bij mithras, verwacht dat ie het wel accepteren zal.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-24 16:04

Wat knap zeg. Minthe zou dat doodeng vinden. Die vind inmiddels een krukje niet meer eng := Nahja, ik zie Minthe ook echt nooit liggen :+

Juniper hoezo kan je winters niks doen?
Wat super zeg van tulip. Leuke foto ook. Longeren ziet er fijn uit. Ondanks een explosie. En wat knap al gehangen :) Klinkt echt als een super fijn paard

Mariska ziet eruit als een gezellige wandeling. Ik wou dat ik bos dichtbij had

Boedjang die ligt er heerlijk bij :j
Leuk te wandelen, ziet eruit als een paard met eigen mening :j

Casarell klinkt niet fijn. Hoe is het inmiddels?

Mirriejj wat is blue groot geworden zeg. Ja dat is wel even wennen maar het is ook iets moois :) komt vast goed!

Met minthe gaat het ook goed. Probeer langzaam aan de training iets op te bouwen. Maar 1 a 2 keer iets doen in 2 weken tijd is eerst echt genoeg. En dat kan ik ook nog aan qua tijd, baby van 5 maand oud, hondenopvang aan huis 6 paarden verzorgen, onze ruin rijden en mijn friese merrie. Dus het staat wel op een laag pitje. Gisteren even haar hoofd en benen getoilleteerd. Alles weer netjes :) Laatst heb ik met het invlechten over haar rug gehangen en aan de andere kant geklopt en geaaid. Dit doet ze nu ook heel goed. Dat was altijd enorm spannend.
Gisteren heb ik haar voor de 2e keer voor de pallet gehad. Inspannen/stilstaan is spannend. Maar eenmaal in beweging echt zo enorm braaf. En wat een beweging. Ik ben zo gek op haar <3
Afbeelding
Afbeelding
Uiteindelijk lekker ontspannen
Afbeelding

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 17:36

Heerlijk al die brave dieren zeg!!

Hier Cartier ook lekker aan de longe. Elastiekje eraan, en heel fijn ontspannen. Commando’s heeft ze ook allemAal goed door, dus straks voor onder t zadel ook handig!

Deed vanmorgen over haar heen hangen, doen we eigenlijk altijd even 2 tellen na het longeren (vanaf de rand van de circkel, ze staat daar dan naast stil). Stapt ze uit eigen initiatief een rondje met mij over haar heen. Alleen vanmorgen gleed ik zowat de verkeerde kant voorover er weer af! Haha! Pony vond t prima.
Zo doen we steeds spelenderwijs wat. Verder ga ik niet, qua erop zitten. Ben altijd alleen bezig en vindt dat toch wel iets voor samen. Zo hangen laat je jezelf los en prima.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 19:00

Wat een beweging die minthe prachtig
En haha leuk dat je dat ziet. Mithras is heel meegaand maar.... inderdaad een heel eigen mening, maar goed ook

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 21:07

Heb even de energie niet om op iedereen te reageren.. heb het even veel te druk met van alles.. sorry.

Met mijn paard gaat t nu beter.
Knie leek in eerste instantie niets mee aan de hand, maar met een paar dagen werd hij toch elke dag wat dikker, evenals de kaak.
Inmiddels is de DA erbij geweest en heeft ze een penicilline kur van 3 dagen. Gisteren dag 1, en vandaag alweer dun. Vandaag weer gespoten, morgen dus nog 1x spuiten en dan is het klaar.
Wat ik minder fijn vond om te horen is dat er een kans bestaat dat er een breuk in de kaak zit. Gelukkig eet ze goed, en is de wond aan het helen. Dus duimen dat het allemaal mee valt.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:15

Gets wat naar te horen. Ga je dat nog verder laten onderzoeken of afwachten.
Arm paardenkind.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:30

Voor nu moet ik toch eerst afwachten.
Als ze goed blijft eten, heb ik geen reden om het verder te onderzoeken.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-24 22:34

Dan van t goeie uit gaan. En voor de rest toi tou

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 00:42

Kabayo schreef:
Juniper hoezo kan je winters niks doen?
Wat super zeg van tulip. Leuke foto ook. Longeren ziet er fijn uit. Ondanks een explosie. En wat knap al gehangen :) Klinkt echt als een super fijn paard

Dankje! Ze is inderdaad fijn, wel eigenzinnig maar een beetje karakter is juist leuk. En je leert er zo veel van!

Onze winters zijn vaak heel streng met veel sneeuw en ijs. In het begin gaat het nog wel maar rond januari wordt het te erg en dan lassen we maar even pauze in.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 07:07

O nee Cassarell hopelijk valt het verder mee en knapt ze nu op.

Anike ook braaf

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-24 21:55

Vandaag laatste spuit penicilline gehad. Been was mooi dun en een heel stuk koeler.
Kaakbot kan ik aan de zijkant gewoon aankomen en op drukken.. daar reageert ze niet op. Maar aan de onderkant zit de bult, die nog gevoelig is. We gaan het zien..

Ben ondertussen wel aan het bedenken of ik iets kan met een lage neusriem, want zowel het halster als de kaptoom zitten precies op die ene plek.. en die wil ik ruim de tijd geven om te genezen.. maar ik wil haar niet helemaal stil zetten.

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-24 08:26

Gelukkig dat het been weer de goede kant op gaat!