Die heeft de neiging schraal te worden (al valt het me nu mee) en is weer drachtig, dus er gaat aardig wat in. Seniores priores, merriebrok, basismuesli (voor de smaak, madam is nog kieskeurig ook), lucerne, slobber mash en veel olie, naast onbeperkt voordroog. Ik verdeel het over twee bakken en ze delen gelukkig keurig. Niet ideaal voor een jong dier misschien, maar ze doen het er allebei goed op. Door mijn eigen zwangerschap en bevalling hebben ze de laatste tijd weinig aandacht gehad. De hoefsmid moet binnenkort komen, dus ik heb er vandaag voor het eerst in maanden maar weer eens een halster omgehangen.
Dat was geen enkel probleem gelukkig, dus de komende dagen maar even weer oefenen met meelopen en de benen optillen. Er is nog maar weinig mee gebeurd (maar gelukkig ook nog niks aan verpest). Mijn idee is dat je met die jonkies al vlug teveel doet en dat dat zeker niet bevorderlijk is. De merrie is een beetje een aparte, maar het veulen lijkt tot nu toe vrij ongecompliceerd, dus dat scheelt wel.

Ze vond het niet eens erg