Een kind krijgt een kind PART THREE.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bent u een

stille meelezer.
1739 (90%)
actieve meelezer.
184 (9%)

Totaal aantal stemmen: 1923

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:24

Ook hier tot nu toe een meelezer :o

Wat zijn jullie een dapper stel,
Eerst deze dame terug in het fatsoen gebracht,
En nu al dagen en nachten lang in de waakdienst,
Petje af hoor!

Onze merrie, nsps, uitgerekend 20 mei,
Staat sinds gisteren in haar eigen kraamstal,
onder voledige bewaking van cam en alarm,
Wel wat vroeg, maar voor mij zeer geruststellend.

Wij hebben het birthalarm lite gekocht,
Een halsteralarm maar dan zonder de slaapstand,
Nadeel is dan wel iets vaker vals alarm,
Maar voordeel is dat het wel een paar honderd euro scheelt.

En ja hoor vannacht om half 3 ging de telefoon,
Dus camera aangezet en gezien dat ons meiske heerlijk lag te slapen.

Het werkt dus ideaal in combinatie met de camera,
Hoefde mijn bedje niet uit, maar had toch een mooi controle punt zo.

Dit lite alarm is bij meerdere webshops nu nog te bestellen voor ik meen 470,00 ipv 499,00
(we kunnen ook allemaal een euro overmaken naar TS, dan moet ze vast wel aan dat bedrag komen :D )

In ieder geval, heel veel sterkte met waken en lvast veel succes met de bevalling!

montiej

Re: Een kind krijgt een kind PART THREE.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:44

Lva dat is geen gek idee. ik ben voor. als we allemaal 1 euro overmaken naar ts kan ze weer een beetje rustiger slapen. voor dat geld zou ze dan mooi een camera kunnen kopen die online kan.

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:48

helemaal geen gek idee! ik ben van de partij hoor!
kan ze mooi met het geld wat overblijft een heus kraamfeest organiseren :)

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:49

Lijkt mij ook een goed idee :D

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 11:53

Als TS ook blij is met dit idee moet ze maar even een rekeningnummer neer planten hier,
dan kan ieder voor zich zijn bijdrage storten, en kan TS de bestelling plaatsen!

Als ik dit hier mag plaatsen...
http://www.equicenter.nl/paard/geboorte ... ingel.html
En vanaf 50,00 geen verzendkosten bij hen.

(Ik heb ze ook elders gezien hoor voor dezelfde prijs)

En wie weet kan/wil de plaatselijke ruitershop van TS hem ook wel voor dit bedrag leveren.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:07

wij hebben een prachtige camera, met monitor, die een redelijk bereik heeft tot ±50/75 m. gekocht bij de Gamma voor 80 euro. Wij hebben de stal los van het huis, met wat ruimte er tussen, en de ontvangst was goed genoeg. Even goed instellen en wij lagen heerlijk in ons bedje te kijken hoe het in de stal ging.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:20

Oeps.... hebben de verjaardagswensen voor mij even voor wat verwarring gezorgd := Iedereen bedankt voor de lieve wensen. Had gehoopt dat hier vanmorgen ook al de felicitaties voor de geboorte van veulen van Iris zouden staan. Helaas laat ze iedereen nog langer in het ongewisse. Ze houdt de spanning er wel in :(:)

IlseF

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:44

En we zijn alweer over de helft x stille mee lezer :p

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 12:50

Nou deze stille meelezer onthult zich ook maar! (Goede tip voor de kleine!!!)
Ben erg benieuwd wanneer het veulen z'n koppie laat zien!!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 13:01

:D Texelse we hebben ze ook onder de cam staan hoor maar het kan nog niet online en dat zou juist nu zo handig zijn. ;)

_O- Een inzamelingsactie, het wordt steeds gekker hier maar wel een lief idee hoor!! Maar om nou een bankrekeningnr op bokt neer te zetten. Daarbij gaat bokt dit topic dan ook sluiten want dat is op deze manier niet toegestaan dus oppassen aub. ;)

Margreth, gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* Het zijn niet de eerste verjaardagswensen die voor verwarring zorgen, veel jarige in dit topic.

LvA, bij jou dus ook spannend en beter te vroeg dan te laat onder de cam hé?

De meiden zijn weer helemaal blij, er is laatst kalk op het land gestrooid en nu is dat goed ingeregend, hun eigen stuk staat vrijwel niks meer te eten dus heb ik voor de gein het hek open gezet en kunnen ze nu lekker over het complete stuk grasjes knabbelen, ze zijn helemaal in de gloria

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:15

DDlovesIona schreef:
Lijkt mij ook een goed idee :D

Ik doe ook wel mee!

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 13:16

Bassenqua schreef:
:D Texelse we hebben ze ook onder de cam staan hoor maar het kan nog niet online en dat zou juist nu zo handig zijn. ;)

_O- Een inzamelingsactie, het wordt steeds gekker hier maar wel een lief idee hoor!! Maar om nou een bankrekeningnr op bokt neer te zetten. Daarbij gaat bokt dit topic dan ook sluiten want dat is op deze manier niet toegestaan dus oppassen aub. ;)

Margreth, gefeliciteerd met je verjaardag *\o/* Het zijn niet de eerste verjaardagswensen die voor verwarring zorgen, veel jarige in dit topic.

LvA, bij jou dus ook spannend en beter te vroeg dan te laat onder de cam hé?

De meiden zijn weer helemaal blij, er is laatst kalk op het land gestrooid en nu is dat goed ingeregend, hun eigen stuk staat vrijwel niks meer te eten dus heb ik voor de gein het hek open gezet en kunnen ze nu lekker over het complete stuk grasjes knabbelen, ze zijn helemaal in de gloria

PMen dan maar! :P

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:00

En dan? :+ Dan heeft TS straks niet genoeg inzamelaars en bvb maar 100,- Kan ze iedere euro weer terug storten? := Dat werkt toch niet... En volgens mij is dat openbaar niet eens toegestaan ;)

LvA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:08

TS heeft al aangegeven het een lief idee te vinden,
Maar we lopen dus het risico dat het topic gesloten wordt,
Ik wist dit niet, dus achteraf had ik beter niets kunnen zeggen misschien,
Denk wel dat het handig is als we er dan nu over op houden,
Straks dit topic weg en dat willen we natuurlijk niet!!!!!

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:11

jammer maar helaas :n

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 14:30

Ik denk dat de moderators het topic ook niet bij kunnen houden anders was er vast al een waarschuwing geweest. ;) Inzamelingsactie's mogen helaas niet op bokt, waarom weet ik niet maar daar zal vast een goede reden voor zijn. Als een moderator toevallig dit berichtje leest kunnen ze er misschien een antwoord op geven?

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:42

Het is op Bokt niet toegestaan om een inzamelingsactie te organiseren voor een goed doel of voor bijvoorbeeld een dier van een mede-bokker. Als een inzameling via Bokt loopt, impliceert dat dat wij deze goedkeuren of hier in ieder geval achterstaan. Helaas is dat niet mogelijk: wij hebben niet de mankracht om te controleren of het geld ook daadwerkelijk 'goed' terecht komt.

In het geval van donatie-acties voor particulieren is dit nog lastiger. Als er bijvoorbeeld geld wordt ingezameld voor een dure operatie voor paard X van bokker Y, kunnen wij niet controleren of garanderen dat het geld daadwerkelijk voor de operatie gebruikt wordt. Ook is dan niet duidelijk wat er met het geld gebeurt als het paard overlijdt en of het paard wel de juiste nazorg krijgt zodat de operatie geen weggegooid geld is. Bovendien zijn er jaarlijks veel dieren van Bokkers die een dure operatie nodig hebben - er kan niet voor hen allemaal geld ingezameld worden.

Als je een goed doel tegenkomt waar je graag aan wilt doneren of iemand die een dure operatie voor zich ziet tegemoet wil komen, kun je natuurlijk altijd direct doneren of contact opnemen met de Bokker in kwestie. Een goed doel of inzamelingsactie onder de aandacht brengen is ook toegestaan, dit kan door het plaatsen van een link op het Links [LN] forum of in je onderschrift. Wel vragen we je hierbij duidelijk te maken dat dit níet via Bokt loopt.

Er zijn wel uitzonderingen: als je met een kleine groep bokkers geld inzamelt voor bijvoorbeeld een bos bloemen voor een zieke HK-genoot of een mand cadeautjes voor een nieuwe moeder: geen probleem, alleen maar leuk dat dat soort initiatieven genomen worden! Ook inzamelingen voor bloemstukken voor een overleden bokker zijn toegestaan. Als een vriendin of kennis deze taak op zich wil nemen, heel graag. We vragen wel of deze persoon van te voren duidelijk maakt wat er met geld dat eventueel overblijft na de koop van een bloemstuk gebeurt. Let wel: dit alles op eigen risico.

Dit staat er in de bokt regels :)
Maar ik vind het stiekem wel een goed idee hoor ;) .

Sychess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 14:42

Nou het was wel een goed idee, in elk geval erg lief bedacht!

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:25

ik dacht: nu zal 'ie toch wel geboren zijn... nee hoor!
die wacht vast tot de volgende bijzondere datum.. 30 april misschien? :D

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:27

de volgende volle maan is op 6 mei x)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:28

17 mei :D een mini brard :P

williejanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 15:44

pfff, ik hou dit topic ook al een tijd in de gaten, maar iedere dag kijk ik weer of het veulentje er al is, maar iedere dag wordt ik teleurgesteld :P

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 16:54

Ik dacht dat ik een verre gok had gemaakt met mijn 16 april maar dat komt steeds dichter bij

solaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-12 17:24

williejanne schreef:
pfff, ik hou dit topic ook al een tijd in de gaten, maar iedere dag kijk ik weer of het veulentje er al is, maar iedere dag wordt ik teleurgesteld :P

ik ook,
ik lees ook niet alles want er komen altijd minstens 10 blz bij

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-04-12 17:39

Meiden zijn helemaal blij met hun bijna hectare grasjes := vliegen van hot naar her en Iris doet gezellig mee, ok ze loopt steevast achteraan want ze kan het eigenlijk niet meer bijhouden maar ja.....spelen is zo leuk. :D