Kletstopic veulens 2022!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JameyDL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 10:05

uhm wat ik bij Pepper heb gedaan is haar op 1,5 leeftijd bij de opfok juist weggehaald dat heeft meedere redenen,
1. ze werd opgefreten altijd helemaal onder de wonden of plekken waar de vacht vanaf was
2. de communucatie was niet geweldig. Hoefsmid, ze stonden opeens al binnen voor de winter terwijl de herfst pas net gegonnen was.
3. Ik kon de hele herfst/winter naar mijn paard staren en niks met haar doen imv de opfok stallen zo smal en lang zijn. Het was nogal gevaarlijk om bijv mijn paard te gaan aaien.
4. Het was een half uur rijden, wat niet erg is maar als het dichterbij kon waarom niet

Waar ik het voorin geruild heb,

1. 5 min met de auto
2. 24/7 buiten ook de winter
3. 2 oudere shetjes en een ruin van haar leeftijd
4. Iets waar ik invloed heb met alles wat ze nodig heeft basisbehoeften, dierenarts, hoefsmid etc
5. Ik kon haar lekker hand mak maken, vertroetelen, grondwerk er al op zetten zodat we dalijk als ze mentaal en physiek het aan kan het in een steigende lijn omhoog kan hopelijk.

Ze gaat dalijk in behin Maart naar de pensionstal gehaald worden zodat we dan nog wat stapjes verder kunnen :o

Afbeelding

Dit is de meest recente foto die ik van haar heb ze begint langzaam al meer in haar lichaam te groeien <3 Lijkt me trouwens een super fijne osteopaat anika! wil die van mij dalijk in het begin ook al onder handen laten nemen zodat we het hopelijk het al van het begin af aan bij zijn.

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 14:05

JameyDL schreef:
uhm wat ik bij Pepper heb gedaan is haar op 1,5 leeftijd bij de opfok juist weggehaald dat heeft meedere redenen,
1. ze werd opgefreten altijd helemaal onder de wonden of plekken waar de vacht vanaf was
2. de communucatie was niet geweldig. Hoefsmid, ze stonden opeens al binnen voor de winter terwijl de herfst pas net gegonnen was.
3. Ik kon de hele herfst/winter naar mijn paard staren en niks met haar doen imv de opfok stallen zo smal en lang zijn. Het was nogal gevaarlijk om bijv mijn paard te gaan aaien.
4. Het was een half uur rijden, wat niet erg is maar als het dichterbij kon waarom niet

Waar ik het voorin geruild heb,

1. 5 min met de auto
2. 24/7 buiten ook de winter
3. 2 oudere shetjes en een ruin van haar leeftijd
4. Iets waar ik invloed heb met alles wat ze nodig heeft basisbehoeften, dierenarts, hoefsmid etc
5. Ik kon haar lekker hand mak maken, vertroetelen, grondwerk er al op zetten zodat we dalijk als ze mentaal en physiek het aan kan het in een steigende lijn omhoog kan hopelijk.

Ze gaat dalijk in behin Maart naar de pensionstal gehaald worden zodat we dan nog wat stapjes verder kunnen :o

[ Afbeelding ]

Dit is de meest recente foto die ik van haar heb ze begint langzaam al meer in haar lichaam te groeien <3 Lijkt me trouwens een super fijne osteopaat anika! wil die van mij dalijk in het begin ook al onder handen laten nemen zodat we het hopelijk het al van het begin af aan bij zijn.

Precies dit!! Dat zijn toch alleen maar pluspunten! :D
Ik vindt het fijn dat ze al die tijd gewoon op een pensionstal heeft gestaan.
Daarbij is Cartier ook mega mens gericht.

Het blijft ieder voor zich, maar dat is met alles :9

juniper

Re: Kletstopic veulens 2022!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 02:15

Tulip heeft nooit in de opfok gestaan want dat kennen ze hier helaas niet. Wel heeft ze het grootste deel van haar leven buiten gestaan gelukkig. Nog geen sprake van wisselen hier, ik heb gisteren gekeken en alles zit er nog in.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 07:59

Afbeelding

Afbeelding
Alle tandjes nog steeds vast.. zoom in haha

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:30

Wel leuk om te lezen dat jullie jonkies allemaal al thuis zijn :D Ik heb wel het geluk dat ik een top opfokplek heb op een kwartier van mijn huis waar er echt heel goed op gepast wordt, maar ik kan haar daar niet even eruit pakken en poetsen of iets dergelijks. Ik vind het ook wel weer even wennen om straks weer zelf van alles te regelen voor een eigen paard, ik ben nu al weer bijna 3 jaar bijrijder met 'weinig zorgen'. Maar aan de andere kant ook wel fijn om alles weer zelf te kunnen bepalen!

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 12:19

Ketly als het is fijne plek is dan is dat toch ook prima. Gewoon groeien en ontwikkelen met leeftijdgenoten is top.
Atari is thuis geboren dus in nooit ergens anders geweest. Toch vind ik het wel fijn dat hij nu tijdelijk niet in de paddock met zijn moeder is.

Hier trouwens ook nog geen losse tanden. Maar goed Atari is ook jongste hier in de groep.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-24 14:24

Even tussendoor,
Mag ik jullie vragen op Ashwin Lute E te stemmen? Het hengstveulen van dit jaar :D

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 17:16

Dat is toch prima kelty. Klinkt goed hoor.
Mijn bijrijder had puppyles vandaag. Voor het eerst met touwhalster om. Hij deed t knap
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 13:40

Alles bij gelezen. Wat super leuk om te lezen allemaal hoe goed ze het doen. Kan helaas nu eventjes niet op iedereen reageren.

Hier deze week voor de tweede keer een zadel op en voor het eerst met een singel naar de bak gelopen. Gewoon 10/15 minuten eventjes grondwerk gedaan en verder niks geks. Hij liep zo braaf achter me aan, geen gedoe met 'opzadelen'. Komende periode maar eventjes herhalen.

Afbeelding

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-24 17:24

Wat braaf veertje 99
Ik had de kleine vanmorgen voor t eerst met wat meer afstand(van mij)in de bak deed zelfs een drafje. Ook even met het parelli zweepje over hem heen , gaf geen pukkel.
Gewoon heel braaf Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 09:08

Jullie zijn lekker bezig met de jonkies.

Atari doet niet zo veel nu hij in de grote paddock staat. Hij heeft zelfs wat extra vrienden gekregen. Dat was trouwens niet mijn idee maar goed de paarden lijken het wel best te vinden. Atari volgt ze zelfs als ze aan de wandel zijn.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Kabayo sorry. Ik heb over je naam heen gelezen in het stem topic. En uiteindelijk op Spook gestemd omdat ik die in een eerder topic wel leuk vond. Ik kan nu niet meer wijzigen.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:36

Leuk al die "fietsenrekjes". Sella is onlangs bij de tandarts geweest, maar haar wolfstanden waren nog te klein om te verwijderen. Dat wilde ik wel gedaan hebben voor ik met een bit begin, dus moet ik nog even uitstellen vrees ik...

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:06

Wortel gezellig de schaapjes op t droge..
Ik zou graag even de warmte willen voelen van bij jou.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:17

Equipro schreef:
Leuk al die "fietsenrekjes". Sella is onlangs bij de tandarts geweest, maar haar wolfstanden waren nog te klein om te verwijderen. Dat wilde ik wel gedaan hebben voor ik met een bit begin, dus moet ik nog even uitstellen vrees ik...

Bijzonder. Wolfstandjes groeien maar tot een leeftijd van 18 maanden. En mijn tandarts haalt ze er ook altijd uit als ze nog 'blind' zijn (dus nog niet doorgekomen) omdat ze dat ook niet meer zullen doen.

Wellicht is het verstandig om bij een andere tandarts navraag te doen?
Want anders wacht je straks op iets wat niet komen gaat.. en dat zou zonde zijn toch?

Ik ben even niet zo vaak online.. heb het eigenlijk veel te druk.. dagen zijn tekort.
Moet nu ook weer naar stal om mijn dame in de stapmolen te zetten, mijn stal uit te mesten en aansluitend naar de hoefsmid. Dus hopelijk ben ik er straks weer even.. :D

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 16:39

Hier nog geen tanden voor die eruit zijn, wel zie je de nieuwe erboven komen!! Heel gek gezicht

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 19:08

Zo.. eindelijk even tijd om bokt door te lezen..

Moest vandaag en moet ook het hele weekend even 3x per dag naar stal.
Er is gisteren iets gebeurd op stal.. maar de stalhouder weet van niets???
Paard heeft een dikke(!) knie door een klein (maar wellicht wat dieper) wondje, en haar onderkaak is dik en ligt open aan de onderkant.. en bovendien rent (!) ze nu in en uit de paddock terwijl ze daarin altijd héél relaxed in was..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het geeft je te denken.. >;)

Ik mag dus komende dagen 3 keer per dag naar stal om dat te verzorgen en haar weer vertrouwen te geven bij het betreden en verlaten van de paddock.

Ik kan me er zo boos over maken. Dingen kunnen nou eenmaal gebeuren.. maar ben er verdomme gewoon eerlijk over! -:(-

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:12

Oh wat vervelend. Waarom denk je dat de stal eigenaar meer weet dan?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:19

Omdat ze nu echt bang is om nu door de opening te lopen, wat altijd aan de hand gebeurd en nog nooit een probleem is geweest.
Bovendien is er in haar stal niets waar ze zich aan kán bezeren.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 20:23

Ik vind je wel erg beschuldigend naar de stalhouder, ik neem aan dat ze in de stal en voer en waterbak hebben, je wil niet weten wat een toeren ze daarmee soms kunnen uithalen.

Neemt niet weg dat het ontzettend rot is

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-24 20:32

Ook ik vind je erg beschuldigend naar de stalhouder. Je paard kan ook volgas richting de opening rennen wanneer er geen toezicht is en in het hek belanden, bij wijze van. Ik had een veulen met een gebroken heupkop. Hoe??? Ja echt geen idee.. snap het nogsteeds niet. Adem in adem uit.

Minthe is naar de tandarts geweest. Ze wisselt nog niks. Ze had hele skischansen en scherp, maar verder een top gebit zei de dierenarts. Was ook pas volgend jaar weer nodig zei ze. Top!
Afbeelding
Verder weinig nieuws. Zal dit weekend of volgende week weer even wat met haar doen. Zien of ze weer voor de pallet wil. Februari wordt ze beleerd voor de kar

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:07

Er kan natuurlijk iets bij die opening gebeurd zijn, zonder de eigenaar. Misschien heeft je paard zich daar gewoon verwond.

Super vervelend natuurlijk dat je paard nu verwondingen heeft, maar tenzij je staleigenaar een of andere gestoorde sadist is (wat een uitstekende reden zou zijn om weg te gaan), zou ik niet verwachten dat die dat met opzet gedaan heeft.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 21:56

Wat vervelend casarell.
Hier ook vaak plekken, wondjes etc maar kleine aap hier staat met 2 ruinen en hij speelt woest. En je bent er ook niet steeds bij als er iets gebeurd. Misschien is ze geschrokken in de paddock van iets en heeft ze zich bezeerd, arm paardje, knie wel dik.
Kabayo, leuk voor de kar

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:18

Wellicht heb ik daar mijn redenen voor.

boedjang

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 22:50

Ze staat nog niet zo lang op die stal toch?

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 23:31

Heb je de DA gebeld voor die knie? Ik bel niet zo snel, maar mij is altijd geleerd dat een punctie wond risicovol kan zijn omdat je niet weet hoe diep het is en of er troep in zit.