Atari mag straks even uit de wei met zn vriend. Ik ben 2 keer per dag bij ze om te voeren en ze na te kijken maar iedere keer als de merries gereden worden staan ze zo zielig te kijken voor aandacht
Ja Atari gaat super met zn vriend Elvis. Ze scharrelen heerlijk over de 16 hectare samen. Elvis heeft hem alleen de eerste dag een goede schop gegeven toen Atari de melkbar zocht en probeerde.
Moeder Jazz is degene die het minder leuk vind. Ze is niet alleen gelukkig en heeft mijn dochters pony bij haar
Ik kan mijn laatste post niet meer editen maar dit zijn Atari en Elvis na 10 dagen in de grote paddock.
boedjang
Geplaatst: 01-11-24 23:55
Prachtig staan ze, zien er chill uit Wortel
Ik had gratis schriktraining. De bak ging gesleept worden. Hij heeft gezellig meegekeken.
Kleine aap krijgt in de ochtend z'n voerbak in de stal. Deze stallen zijn normaal open, de grote witte wil wel een hapje mee-eten. Na het eten is het uitbuiken.
pony heeft veel te dikke vacht voor de huidige temperatuur
Wat hebben ze het goed bij jullie, Wortel en Boedjang!
mirriejj
Geplaatst: 02-11-24 15:51
Ik ben niet zo een goede bijhouder van het topic, maar ik lees wel alles trouw mee
Zijn jullie paarden ook al aan het wisselen?
Blue is nu 2,5 en ik zie nu dat hij is begonnen.
9 december mag hij voor het eerst naar de tandarts.
Hier helaas 2 verhuizingen op een maand tijd, over 2 weken verhuisd hij namelijk naar zijn (hoop ik toch) definitieve plek. Een grote paddock paradise. Dit komt het meeste overeen met hoe ik hem zelf hierld in eigen beheer.
Jaa @mirriej Roos is ook begonnen met wisselen ik zal vandaag eens een foto proberen te maken
Anike
Geplaatst: 03-11-24 11:13
Ik kreeg nog even in een appje de bevindingen van de osteopaat! Super leuk!
Verslag 2.5 jarige valk d pony: wat een knap ding, lichtvoetig sierlijk elegant dier vol in de spieren, in gewicht veel kwijt ze was veel te zwaar op vorige stal.
Loopt iets linker stelling longe.
Top lijf, bekken rug een 10. Hals links iets taaier op de facetgewrichten c567. Halsspieren best strak. Verder echt top!!!
Mocht iemand een goede fijne osteopaat zoeken, en deze regio (nh) zitten, dan raad ik zeker Nicole Raat aan!
Ik zie dat ik sinds mijn eerste bericht hier niks meer heb geplaatst Ik ben wel een trouwe meelezer en vind het leuk om de verschillen te zien! Zowel in opleiding als in ras.
Ik zit momenteel ontzettend in twijfel. Enerzijds wil ik heel graag mijn merrie uit de opfok halen nu ze 2,5 jaar is, om alvast wat met haar te tutten en de basis wat te leren. Anderzijds.. Ze is wel heel groot en kan in de opfok ook best nog even uitgroeien. Hoe hebben jullie deze keuze gemaakt?
Ik had haar opgehaald. Van opfok groeien ze niet meer of sneller of zo. In een pensionstal groeien ze evenveel. Basis dingen leren en grondwerk is altijd goed. Qua beleren kan je altijd nog een jaar wachten als dat je voorkeur heeft, maar dan kent ze wel iets
Gitana
Geplaatst: 03-11-24 15:19
Ja eens. Ik heb haar teruggehaald vanwege verschillende redenen. Zoals alvast kunnen wennen aan het pensionritme, wat met haar kunnen doen en wat meer in handen komen, verlaging van kosten, de hoeven goed in de gaten kunnen houden en wat vaker kunnen laten bekappen daarnaast vond ik het wel spannend dat ze misschien weer wat klappen zou oplopen in de opfok. Dat gebeurd op pension toch vaak minder snel. Ze groeien op pension idd ook wel. Dus dan heb je straks een grote die al wat meer in de hand is geweest
Ja precies, dat is ook wel weer zo. Ik ga haar dan denk ik begin volgend jaar ophalen, lekker rustig aan beginnen en dan kan ze inderdaad al lekker mee in het ritme. Het begint ook steeds meer te kriebelen na bijna 3 jaar wachten
Cartier heeft nooit in een opfok gestaan. Die stond altijd al op een pensionstal. Net wat er gezegd wordt; de basis dingen kan je al lekker mee aan de slag, en dan beoordelen hoe of wat je wilt doen qua werk etc.. dat is natuurlijk zo paard afhankelijk!
Ik zou inderdaad kiezen voor de plek waar ze het fijnst kan staan, meer buiten is fijn als het droog genoeg is en met genoeg ruimte. Qua voer kan je meer doen als je paard individueel op stal staat, dan wanneer ze in een groep staan.
Verder kan ik je niet echt tips geven, want mijn guppies staan allemaal thuis.
Ja lastig hoor In de opfok staan ze in een half open groepshok en met mooi weer op het land, op de pensionstal een dagdeel buiten. Ik kan er ook voor kiezen om haar voor het weideseizoen op te halen, dan kan ze hele dagen het land op en 's nachts op stal. Ik haal haar sowieso dit jaar niet meer op dus kan er nog even over nadenken.
Ketly als ze bu 2,5 jaar is en je wilt haar in het nieuwe jaar naar huis halen gaat ze toch al richting 3 jaar. Dat is prima toch? Als je nieuwe pensionstal ook weidegang of in ieder geval op de paddock aanbied kun je al langzaam aan wat grondwerk gaan doen en een band opbouwen met haar
Ik wilde mithras laten staan in België maar omdat hij gecastreerd in de kliniek moest en dan de nazorg i gewikkeld was , besloten om hem met 21 maanden op te halen. Hij stond 24/7 buiten in België en dan staat hij nu nog steeds Alhoewel hij heel veel in de inloop staat te knagen. Ik ben blij dat ik m bij me heb, lekker veel in handen. Dus als je de juiste stalling voor haar hebt, is het wel echt fijn