Caprediem, ken jij Harinaatje persoonlijk? Dat je kunt oordelen over het wel of niet hebben van ervaring met dit soort gevallen?
Harinaatje zal het ongetwijfeld het beste voorhebben met haar dieren en ze zal er waarschijnlijk zich 200% voor inzetten. En als jij aankomt met kosten van 500 euro voor een week in een kliniek staan, wil ik wel eens weten welke kliniek jij werkt. En vooral in welk gebied. volgens mij werden die prijzen hier 50 jaar geleden gevraagd. Nu is het een stuk duurder. Dus een tip: Als je in een kliniek werkt, verdiep je dan eens in de kosten die gerekend worden. Vooral als je vervolgens het beter wil weten op internet tegenover iemand die je waarschijnlijk niet kent, over een merrie die je niet kent, en een veulen die je ook niet kent. Het is heel makkelijk oordelen achter je beeldscherm.
En ja.. Veulens worden ook opgegeven. Het gebeurd dat een kliniek zegt: Wij kunnen hier niets meer aan doen, wordt het beter, dan wordt het beter. Gaat het dood, dan gaat het dood. Het is dan aan de eigenaar om te beslissen of ze het veulen nog een kans geven of dat ze het direct in laten slapen.
Ik vind het erg knap van de ts dat ze het veulen toch nog een kans geeft en dat ze zich zo inzet voor haar paarden. Dus ts: Zet hem op en ik duim voor je!