DDDara schreef:Tin Tin loopt nog lekker bij zijn moeder, maar helaas begint zijn moeder echt flink in te vallen.... Ik heb dus besloten om Tin Tin af te spenen per 1 januari (zodat hij tijdens oud en nieuw nog van zijn relaxte moeder kan leren en geen extra stress ervaart) Daarna zal ik ze tijdelijk gaan scheiden. Hij komt dan samen met Reus mijn 2,5 jarige in de grootste helft van de paddock en moeders komt in een kleinere paddock aansluitend. Ik zal daar nog een extra draad tussen doen zodat ze niet kunnen neuzen en er minstens 2 meter afstand is.
Maar toch voel ik me wel schuldig om ze uit elkaar te halen 11 januari zou Tin Tin 8 maanden worden eigenlijk wou ik ze tot 10 a 11 maanden samen laten maar zijn moeder begint echt in te vallen je voelt haar ribben en haar ruggengraat begint boven het vlees uit te steken en haar heupen worden steeds opvallender uitstekend.
Hoe oud waren jullie paarden bij het afspenen en waarom hebben jullie hier voor gekozen?
Gimli is met 6 maand oud afgespeend. Zijn moeder was mentaal duidelijk klaar met het moederen. Niet alleen zijn moeder was toe aan rust, maar de kudde ook. Sindsdien staat die samen met mijn andere pony Asfaloth. Die hem al aardig goed aan het opvoeden is.