@JameyDL wat een droompaard

@meaondera Mooie foto's!

@Isabel_k wat vervelend voor je merrie. Heb je al eens een spray geprobeerd? Misschien heel simpel maar dat werkt hier wel goed tegen allerlei vliegbeesten.
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anike schreef:Hoi!!
Mag ik me ook aansluiten bij jullie?
Ik heb sinds augustus 2022 de knappe (als zeg ik het zelf) Cartier du Bois, geboren 20-3-2022. Haar naam zegt het al, ze komt bij Stoeterij du Bois vandaan, en heeft Cassanova du Bois als vader.
Ik ben stapel verliefd op dit lieve dier![]()
![]()
[ [url=m/m5AbN9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aqs3ol.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nQY6vU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kyufPm.jpg]Afbeelding[/url] ]
Isabel_k schreef:Wat leuk om te zien wat jullie allemaal al doen! Ik doe inderdaad ook al best 'veel' met Haley. En dan inderdaad voornamelijk de basisdingen waarvan ik vind dat elk paard - ongeacht leeftijd - dat gewoon moet kunnen.
Maar ik probeer onze grondwerksessies wel steeds een beetje uit te breiden. Zo kan ze nu al keurig naar alle kanten haar benen overzetten en haar hals laten zakken als ik dat vraag. Zeker dat laatste is echt een favoriete oefening van mij omdat ze dan automatisch adrealine laten zakken (en dus endorfines aanmaken). In stressvolle situaties kan je dan altijd terug grijpen naar deze oefening.
JameyDL schreef:Isabel_k schreef:Wat leuk om te zien wat jullie allemaal al doen! Ik doe inderdaad ook al best 'veel' met Haley. En dan inderdaad voornamelijk de basisdingen waarvan ik vind dat elk paard - ongeacht leeftijd - dat gewoon moet kunnen.
Maar ik probeer onze grondwerksessies wel steeds een beetje uit te breiden. Zo kan ze nu al keurig naar alle kanten haar benen overzetten en haar hals laten zakken als ik dat vraag. Zeker dat laatste is echt een favoriete oefening van mij omdat ze dan automatisch adrealine laten zakken (en dus endorfines aanmaken). In stressvolle situaties kan je dan altijd terug grijpen naar deze oefening.
Ik ben van mening dat hoe eerder ze aan dingen gewend raken hoe makkelijker het dalijk is als je er in het "echt" aan wil beginnen. Dus alle stapjes helpen, natuurlijk moet je ze op jonge leeftijd ook lekker paard laten zijn en laten opgroeien maar dat uurtje waar je met ze bezig bent zo jong moet prima kunnen van de 24 uur in een dag
JameyDL schreef:Anike schreef:Hoi!!
Mag ik me ook aansluiten bij jullie?
Ik heb sinds augustus 2022 de knappe (als zeg ik het zelf) Cartier du Bois, geboren 20-3-2022. Haar naam zegt het al, ze komt bij Stoeterij du Bois vandaan, en heeft Cassanova du Bois als vader.
Ik ben stapel verliefd op dit lieve dier![]()
![]()
[ [url=m/m5AbN9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/aqs3ol.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/nQY6vU.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kyufPm.jpg]Afbeelding[/url] ]
oehh wat een knappie! Ik heb ook een valkje aangekocht mijn is van krem, hoop met haar een beetje allround de eventing in te kunnen gaanheb je al plannen met die van jou? die van mij heeft alleen heeft ze nog niet heel veel voorpluk dus hoop dat dat nog een beetje komt, kan het moeilijk stimuleren. Ze is al wel echt een grote dame. Ben zelf echt een beetje verliefd geworden op het kleurtje en had het geluk dat een oud rijverenging maatje een nieuw huisje voor haar zocht!.
wortel115 schreef:Zijn jullie veulens/jaarlingen zo rustig dan dat ze mee kunnen over de weg? Ik ga morgen Jazz even rijden en ga Atari meenemen. Maar Atari is best druk en wil graag rennen/bokken/steigeren als hij mee gaat op buitenrit? Hoe doen jullie dat. Korte stukjes oefenen tot dat ze braaf en rustig zijn en dan steeds langer? Draven en galopperen jullie ook dan?