Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:37

Whoow.... en hoe lang duurt die stage? Heel veel succes in elk geval, en veel Vu-fun :)

Had nou iemand goed gegokt uiteindelijk?

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 08:45

4 maanden, maar ik hoef er niet elke dag heen dus dat scheelt weer een beetje. Het is wel echt een heel gaaf project, vandaar dat ik wel heb besloten dit aan te nemen.

Gigixponys en Wildgirl hadden geslacht, datum en kleur goed. Met de pagina 2 gokjes erbij werd het te lastig haha.
Oh en we hebben het samen ook heel goed gedaan. Merrie en vos appaloosa hadden namelijk het hoogste percentage dus de gemiddelde gokker zat ook goed in de buurt :) . Omdat dat natuurlijk niet is hoe Kirs normaal werkt, heeft ze het met het moment even op haar manier gedaan. De meesten hadden gegokt dat ze 's nachts geboren zou worden, dit zou beginnen om 23:01. En Vu is om stipt 23:00 ter wereld gekomen :') .
Qua aftekeningen zat de gemiddelde gokker goed met de bles, de 4 sokjes waren echter maar geraden door 8 mensen. Of het appaloosa patroon goed is gekozen kan ik dus verder nog niet zeggen :P

Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 09:49

Dat tijdstip is typisch iets voor kirsten :')

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 10:31

Echt hè :')

Trouwens, we zijn weer op een nieuwe pagina beland. Ik heb een kleine fotospam van gisteren en vanmiddag gaat vriendlief even oefenen met de camera.

Gisteren was het best wel warm, dus het programma bestond voornamelijk aan knuffelen en dutjes doen. Als je dan met je camera naar de wei rent omdat ze weer even aan het racen is en je bent net te laat dan krijg je dus dit beeld, omdat ze alweer naast je is neergeploft.
Afbeelding

En het probleem van de lange benen is alweer opgelost, want zo grazen is echt veel makkelijker:
Afbeelding

Heel hard galopperen is nog leuker, maar zo af en toe huppelt ze ook heel parmantig in draf langs.
Afbeelding

En ze wordt zo snel groot, maar met een beetje geworstel past ze nog wel onder moeders door (Kirs vindt het niet zo heel tof meer :') ).
Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 11:14


Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 13:57

Wat groeit ze snel! Op de laatste foto lijkt Kirs haar buik aardig bij te trekken :j

Anoniem

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 14:06

Het is gelukt met moeite :)) , waarom is ze ook zo knap :(

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 15:36

Parmantig is wel het juiste woord :))

En ik zie dat Vu ook werkt aan een gevarieerd cv. Liggend grazen, is dat niet iets wat bij zeekoeien hoort?

In elk geval wel een stuk rustiger voor Kirsten. Is zij veel veranderd (naar jou toe bij voorbeeld) nu ze moeder is?

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 18:46

Vu is echt geweldig! Meer mensen zullen dat wel vinden :D
Ze groeit inderdaad echt snel!

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-17 22:45

Monique: Kirsten en Vu moeten we dan maar goed verstopt houden, anders worden ze ingenomen voor de wetenschap :') (zegt de gedragsbioloog :+ ).
Sincere: Het is echt wonderbaarlijk hoe hard het gaat, Kirs komt inderdaad ook weer mooi terug in model.
Rebecca: Gelukkig :') , tja het arme dier kan er ook niets aan doen dat ze zo mooi is :Y)

Koper: Heb ik stiekem toch een familie Zeekoe, want Kirsten is ook zo'n energiebesparend model. Kirs is zich nog erg aan het ontwikkelen in haar rol van moeder: van overbezorgde moeder die zelfs geen tijd had voor eten en zich in de hoek liet schoppen door zo'n ukje ontwikkelt ze zich nu naar een strenge moeder die Vu gerust met een zet van een hoef op haar plek zet en ook verwacht dat ze trouw gevolgd wordt door dochterlief. Ze is wel een beetje van de uitersten, soms corrigeert ze heel mooi maar ik zag ook wel een mep vandaag waarvan ik vond dat het ook wel anders had gekund. Maar dat is wellicht nog een beetje frustratie van de acties van Vu voor ze ging corrigeren.
In onze interactie is er niet heel veel veranderd, al is het wel fijn om bevestigd te zien dat ze me genoeg vertrouwt dat ik gewoon mijn gang kan gaan met Vu (aangezien ze best wantrouwig is aangelegd). Nu bestaat de interactie momenteel een beetje uit kriebelen, stukje lopen van wei naar stal en gewoon los in de wei poetsen dus of er op de moeilijkere dingen wat anders is kan ik nog niet zeggen.

Jupinkle: Ik hoor het inderdaad wel meer :D , maar ik denk ook dat mensen wel zo beleefd zijn om het niet te zeggen als ze haar niets vinden haha. Maar het blijft leuk om te horen uiteraard.

Weer een beetje fotospam, want het was weer kriebeltijd vandaag! Dus even de camera uitgelegd aan mijn vriend zodat ik ook wat beeldmateriaal samen met mijn drakenkind heb.
Afbeelding
Afbeelding

Vu houdt van kriebels
Afbeelding

En het kan niet altijd goed gaan, Vu ging wat onhandig haar achterhand staan krabben waardoor ze bijna omviel. Uit automatisme hield ik haar tegen zodat ze bleef staan, maar verloor ik zelf mijn evenwicht (ik ben ook maar een beetje onhandig aangelegd := ). Vu vond het echt belachelijk dat ik niet op mijn benen kon blijven staan :roll:
Afbeelding
Afbeelding

Stoere baby <3
Afbeelding

Verder heb ik vandaag nog maar een halster van nog een maatje kleiner dan mini veulen besteld, zodat we toch eens kunnen gaan oefenen met het halstertje om doen. Niet zo'n flitsend kleurtje als het eerste halstertje, maar zo groot is de keuze niet in dit formaat :+

Edit: laatste vergeten. Als het aan Vu ligt komt ze zo op schoot, maar ik geloof erg in het principe dat iets wat een paard niet mag als het volwassen is, dat dat ook niet de bedoeling is als veulen. Dus een beentje opheffen mag, maar zodra de afstand te klein wordt oefenen we gelijk even met wijken voor druk. Maar dat maakt een foto vlak voor zo'n moment niet minder lief natuurlijk.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door mooney op 23-05-17 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 22:59

Dat bekkie als je op haar schoft krabbelt! Genieten

Saleisha
Berichten: 957
Geregistreerd: 21-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 23:01

Ahh die foto's van jullie samen, heel leuk!

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 00:08

Wat leuk dat jullie samen op de foto staan! Je hebt mooi haar :)
Fijn dat Kirsten je laat begaan met haar kind, misschien vindt ze het ook wel prettig als er iemand anders eens op haar let (babypaardoppas, is er nog ruimte op dat cv van jou? :P )

Wat voor halstertje had je voor Vu dan? Ik ben benieuwd welke kleuren je goed op haar vindt staan.

Oh... en ze is alweer (iets meer dan) een week oud!

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 21:57

Het is echt een kroelkipje <3

Bedankt Koper :) . Plek genoeg op het CV, lettertype doen we gewoon steeds kleiner haha. Ik had een leuk felblauw halstertje gescoord op de minikeuring vorig jaar, blauw kan je haast niet mis mee gaan natuurlijk. Ik heb even geen foto waar je de kleur goed kan zien, maar voor het idee: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/ ... e=59B37AE5

En nu een donkerblauwe kleinere erbij, de fellere opties waren paars, roze en oranje en dat vind ik geen leuke kleuren :o Ik ben iets meer van de 'koele' kleuren. Dus dan maar een iets serieuzer kleurtje. En als dit niet past dan weet ik het echt niet mee (nee, dit is geen reusachtige pen)
Afbeelding

Morgen eens omdoen!

Sincere

Berichten: 578
Geregistreerd: 18-02-12

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:01

Oooh wat schattig, zo klein <3 <3

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:30

Amai zo klein zeg, schattig wel

mooney

Berichten: 7803
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 22:31

Het is echt ongelofelijk klein :') Ik heb niet het idee dat ze zo'n extreem klein hoofdje heeft, maar ik kreeg al door dat dit redelijk normaal was voor Welshjes. Het is natuurlijk ook wel een fijn poppenkopje dat ze heeft.

De roze wolk fase is over bij Kirs hoor, sta je dan 24/7 met je klierende drakenkind terwijl de mannen lekker doen waar ze zin in hebben :roll: Kirsten heeft behoefte aan een veulendagverblijf volgens mij. Gelukkig was ze vandaag wel weer wat rustiger met het corrigeren.
Afbeelding

En gewoon even twee knappe plaatjes :+:
Afbeelding
Afbeelding

Verder heeft Vu nu dus door hoe haar stembanden werken EN dat mensen het ontzettend schattig vinden als ze wat te vertellen heeft. Dus die kletst de hele boel bij elkaar momenteel :))

Fotsy

Berichten: 6777
Geregistreerd: 29-04-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:39

Oh ze heeft ontdekt hoe ze nog meer kabaal kan maken en moeders op de zenuwen kan werken.

Elsa verkoopt Melody ook soms een mep, eigenaardig gedrag toch wel ondanks dat ze het soms verdienen.
dit zou Flo nooit doen, maar die haar veulens zijn minder weglopers
Laatst bijgewerkt door Fotsy op 24-05-17 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:39

Ze is echt te lief en je schrijft leuk! :D

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:50

dat halstertje is gewoon too cute !

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 23:44

Kirsten begint te wennen aan het moederschap :))

Zo klein halstertje... ik moest even goed kijken. Vooral naar de pen. Ik wist niet eens dat zulke kleine halstertjes bestonden :D Zal d'r vast goed staan, donkerblauw is altijd goed. Het is natuurlijk ook erg geëmancipeerd, een niet-roze halster voor een merrie. Past ook mooi bij gebrek aan roze Kirstenwolk ;)

Kaatje_S

Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-05-04
Woonplaats: Linschoten

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 00:10

Bij een ijslanderfokker waar ik heb gewerkt zag je vaak dat er een oppas-tante zonder veulen de dagopvang verzorgde, waardoor de moeders lekker hun eigen ding konden doen en voornamelijk als melkbar gebruikt werden :+

Koper

Berichten: 30570
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 00:22

Shetlanders doen dat ook zo hoor. Alleen heeft TS geen andere merrie.

Als Kirsten het eenmaal maar flink zat is zal ze misschien wel relaxter worden naar de ruinen toe, zodat die wat Vu-energie kunnen kanaliseren. Maar ik snap ook dat TS daar nog even mee wacht.

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 09:37

hé, heb je een mouse pad met Pas?

Jupinkle

Berichten: 302
Geregistreerd: 12-06-15
Woonplaats: Antwerpen, België

Re: Een geweldige Nachtmerrie: wijsneusje Vu (Kirsten x Pjotr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 10:53

Dat halstertje is echt zooo klein! :wow: Ik moest toch twee keer kijken...