en het kleurtje van Flo's veulen is geworden....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Set_Elkol

Re: en het kleurtje van Flo's veulen is geworden....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:31

Stoer hoor! stug zijn die dingen he. Ik heb gelukkig 1 soepel halstertje maar ja die heeft weer rot-sluitingen haha.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 21:35

ja nog wat stug maar is wel een heel makkelijk, ik kan dit zowel aan haar neus opendoen als achter haar oren, dus doe ik eerste die dicht en dan aan haar neusje en gaat super. later zal ik het over de neus schuiven en dan over de oren maar voor nu doen we het zo maar :D

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 21:57

Wat een prachtig meisje is het ook, ik blijf er verliefd op! Na hoeveel dagen ben je begonnen met een halstertje?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-15 22:13

Dag 12 ofzo als ze moest ontwormd worden.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 22:21

Ikzelf heb het meteen op dag 2 een uurtje om gehad :) net wat je fijn vind

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 23:13

Hoi fotsy wat een dotje blijft ze he.

Ik heb vandaag op dag 2 haar het halster laten zien en ruiken.
Ze was er nieuwschierig naar en wou het onderzoeken.
Het riempje dat acher de oren moet had ik open, ik speelde met mijn vinger aan het andere eind van het riempje dat over het neusje gaat, toen ze naar mijn vingers wou had ik der een paar keer geaaid en zo deed ze uit zichzelf zonder druk der neusje erdoor.
Zo ga ik dit aankomende dag en herhalen, dan vervolgens riempje achter de oren sluiten.

Ik ben vlak na de geboorte ook meteen over der oortjes wezen aaien vandaag weer en der bibs vandaag evenals der achterbeetjes.
Alls los en zonder druk.
Moet alleen maar positieve ervaringen zijn.

Ik laat het halster zowieso voorlopig nog niet om.

Happy70

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:51

Prachtige foto's

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:13

Dank jullie.

Halstertje gaat steeds beter, ik moet de riempjes niet meer losmaken, kan al door haar neus en over haar oortjes en hup klipje dicht. :D

Vandaag nog wat diarree maar had ze toevallig zien mesten en het is geen spuitdiarree meer maar kwam echt in stukjes, wel slijmerig en nog niet vast, normaal zeker na een ontwormingskuur en ze drinkt nog heel goed bij mams en ook al wat water.

Ze krijgt ook wat korrels samen met mams maar daar heeft ze nog geen interesse in, mams daarentegen _-:( Ze heeft nochtans al tandjes vooraan.

Heb er ook een liksteen gekocht vandaag, kan ze misschien van het zand afblijven. En ze was heel dankbaar, ze likt er best vaak aan. Mams daarentegen heb ik nog nooit aan zo een steen zien likken dus had ook geen meer in huis. :o

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:24

Ik heb bij Ilya de eerste keer wat slobber gemaakt en dat uit mijn hand aan hem gevoerd, en toen hij eenmaal de smaak te pakken had _O-

ik denk trouwens dat teveel liksteen ook niet goed is?

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:35

ja heb dat ook eens gehoord van paarden die gewoon de steen opeten als korrels maar zo een gang zal het nu ook weer niet gaan :D ze heeft er gewoon een paar keer aan gelikt en ik al blij want Flo die trekt haar neus daarvoor op.

Das dan weer een voordeel, zo zie ik goed hoeveel eraan gelikt wordt en als het teveel wordt haal ik hem weer weg, maar toch beter dan zand eten?

Madame is ook een echte uitdager, staat ze soms zo een beetje te steigeren voor de hengst :') en ik ging me even bukken voor iets, gelukkig had ik een snelle hand of ze zat in mijn nek :o

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:44

Wat een prachtig veulentje heb je gekregen zeg..:+:

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-15 19:22

even updatje, ontworming heeft haar goed gedaan, ze is echt in haar nopjes

Afbeelding
last van de eerste vliegjes

Afbeelding
dan al bokkend ze proberen kwijt raken
Afbeelding

hey baasje er is iets raars in de weide gerold

Afbeelding

mmm raar ding hoor
Afbeelding

en ik geef nog steeds licht :D
Afbeelding

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:51

daar staat toch ook al een dikke poep op :D !

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:54

Wauw wat blijft ze toch prachtig!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:17

Morgen krijgt Lily bezoek van een paar bokkers *\o/* kijk er naar uit :D , hopelijk valt het weer beetje mee.

En vanmorgen had Lily redelijk gewone stoelgang, raar maar waar, ga ze toch nog een keertje ontwormen maar heb eerder de indruk dat dit komt doordat ze wat vastere voeding begint te eten. Niet veel uiteraard, beetje korreltjes en luzerne en gras, maar het grote probleem is toch wel mams, die eet haar eten op. := Flo is echt zot van eten. Hoe moet ik dit oplossen? Ik probeer ze ergens anders eten te geven maar mams is zo snel met eten dat ze op nen huk en tuk ook Lily haar eten komt opeten.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 09:31

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 09:44

oh dank je, lijkt me wel een oplossing alleen dat ze nogal behendig is om de bakken af te breken of van de omheining te gooien zodat alles eruit valt.

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 11:13

Bekend probleem met dat eten. De meeste merries laten hun eten staan voor de kleintjes zodat die kunnen smikkelen maar sommigen.. :x

Bij mijn groot paard gaven we het veulen dan gewoon een apart bakje en stonden erbij of sloten we mama op in de box en veulen kon voor de box met zijn bakje eten.

Joey is 6 dagen oud en stond vanmorgen doodleuk aan mama's bak de brokjes op te eten. :=

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 11:59

Ik denk dat dat misschien de oplossing is, ze apart zetten want ze laat ze wel mee-eten maar ja Flo is zo rap in eten -O-

pretty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:10

Karin haar veulentje vorig jaar kreeg niet eens de kans om wat te eten,heb je ook gezien toen je hier was. -O- Ik kan ze dan wel wat,die merrie grrr.. Apart zetten,als dat kan,is dan wel makkelijker.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 19:59

Hier hetzelfde probleem, mama vind de veulenbrokjes onweerstaanbaar. Ik jaag mams gewoon weg, ik blijf er dus bij staan totdat ze het op heeft. Mams is goed weg te jagen, die is niet opdringerig. Ik heb Jaycee vandaag ook ontwormt, zonder halster, gewoon zo. Ik denk kijken of dat lukt. Gewoon de spuit in de mond gedaan en ik kon het er zo in spuiten, bleef gewoon doodstil staan. Ik was in 2 seconden klaar. Ze vond het wel lekker geloof ik. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:03

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:13

bedankt, ik blijf er nu dus ook even tussenstaan, lukt me wel, is nu niet dat Flo me gaat opeten ofzo :D maar man die is echt gek van eten en Lily die eet traaaaaaag.

en vandaag geen slappe kak meer, de hondendrollen zijn terug ;) ne mens wordt van kleine dingen gelukkig :')
zou ik ze dan nu dit weekend nog eens ontwormen of beter wachten tot volgende week?

Ilya, ik blijf er toch zo verliefd op met zijn witte manen, oh maar ik heb ook zo eentje met schattige krulletje in de manen en wit ;)
zo mag Lily ook wel mee eten maar Flo die eet supersnel en groooote happen :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:16

Maar ze hoeft niet zoveel te krijgen, die paar kleine hapjes die ze met mama mee eet zijn toch voldoende? de eerste drie maanden is het vooral melk waar ze het op doen.

en thanks :D jouw veulie is net zo prachtig!

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-15 20:21

oh dan zit het zeker goed +:)+