Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Kwpn x Mini staat dan eindelijk toch op papier!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 13:23

Ik zie ook geen respectloze reacties imo brengt ieder zijn twijfels over de bouw van het dier nog best subtiel.

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:31

Betreft de waarde van een Welsh Part Bred? Ik zal 2 pony's noemen die in NL geregistreerd (zouden) zijn als WPBR en dan mogen jullie zeggen of dat pony's zijn zonder waarde: namelijk Champ of Class en FS Coco Jambo. (dit wilt niets zeggen dat het veulen van TS van een zelfde waarde is of wordt) Je kunt dus niet zo maar zeggen dat een WPBR of NWR (Welsh K) een andere kruising met minimaal 25% welshbloed geen waarde heeft.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:32

Ligt ook maar net aan de bouw en de gangen van de Welsh Part Bred. Met alle respect, maar hoe kun je bovengenoemde bewezen sportpony's in vredesnaam vergelijken met het veulen van TS? :+

PeeWij

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:36

Dit is geen vergelijk. Daarvoor zet ook de opmerking dat dit niets zegt over het veulen van TS. maar dit is bedoelt voor de mensen die roepen in dit topic dat een WPBR geen waarde kan hebben om te registreren en wat de gedachte van een stamboek is. Dat TS handig gebruik maak van de mazen in de wet, kan het Welsh stamboek niets aan doen. De pony voldoet aan de regels tot registratie dus wordt de pony geregistreerd! En dat WPBR wel degelijk een fnanciele waarde heeft

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 17:56

TS! Als eerste gefeliciteerd met het papier! :D

Maar ik heb wel een vraagje, wat voor meerwaarde heeft het papier voor jou/voor de pony? De meeste personen zullen zijn nek niet omdraaien als ze de kruising zien. Nouja, wel de nek omdraaien maar dan schouderoptrekkend weglopen omdat de kruising volgens velen hier, totaal een misgeslagen plank is.

Wat voor waarde heeft het gehad om een KWPN-er/mini bij het ingeschreven stamboek in te schrijven? Alleen voor registratie?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 19:21

Moderatoropmerking:
Het mag dan wel om een ongewone combinatie gaan waar niet iedereen voor zou kiezen maar hou het wel netjes.

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 16:10

Ben heel benieuwd wat ie gaat toen op keuring Rowan! Vind hem zeker wel een heel knappe combinatie en hoop voor je dat ie heel leuk uitgroeit.

Even een citaat uit het stamboek:
part-bred Gekruiste Welsh met een minimum van 12,5 % zuiver Welsh bloed Geen hoogte limiet
Daarbij wordt de welsh part-bred meer en meer de gevraagde pony voor dochter of zoonlief omdat ze het kindvriendelijke karakter van de welsh vaak erven en nog eens beter mee kunnen in de sport.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:01

Je hebt een kwpn x mini en laat hem opnemen in het welsh stamboek? :=

Mag hier ik hier helemaal niks van begrijpen?

Zo op de foto ziet hij er leuk uit, ben ook wel benieuwd naar een foto van het hele dier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:11

Euh, topic lezen? Pony in kwestie bezit voldoende Welsh bloed voor een welsh partbred

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 18:51

LadyMadonna schreef:
Euh, topic lezen? Pony in kwestie bezit voldoende Welsh bloed voor een welsh partbred

Dat heb ik gelezen. Alsnog begrijp ik de keuze niet.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:02

Rummie. Wat is ie mooi!!

Jellybeans

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:16

Gefeliciteerd!
Gaaf dat hij nu papier heeft.
Heb je ook nog wat recente foto's van hem? Ik ben benieuwd want hij is leuk!!! :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:16

marleen_88 schreef:
LadyMadonna schreef:

Waarom niet? Als je ergens papier bij wilt ga je zoeken waar het kan. Hier kan het binnen de regels van het stamboek

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 19:28

Jammer dat er zo weinig echt lezen :)

beetje flauw van het stamboek om je eerst groen licht te geven voor deze kruising en vervolgens na de geboorte zich bedenken.

Gefeliciteerd dat je hem toch nog een volwaardig papier hebt kunnen geven :)

W_Empress

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 08:36

marleen_88 schreef:
LadyMadonna schreef:

Hoeft ook niet. T was geen keuze, en buiten géén papier, de enige optie.

Niemand heeft zich bedacht trouwens. Degene die zei dat het veulen papier kreeg, was maar een chipper

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-14 14:43

W Empress als je niet alles leest ga dan alsjeblieft geen onzin liggen vertellen...

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 14:53

Een paspoort kan ieder dier verkrijgen. Is zelfs verplicht in Nederland, stamboeken mogen dat niet eens weigeren.

Een stamboekbewijs is iets heel anders.
En dat heb je niet.
Al vraag ik me tegelijktijd af in hoeverre KWPN dat zou mogen weigeren, aangezien de merrie een KWPN-merrie is.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:16

Ben ik de enige die de discussie niet meer snapt?
Ongelofelijk :+

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:27

LukieBradley schreef:
Ben ik de enige die de discussie niet meer snapt?
Ongelofelijk :+

Hier ook iemand die het niet meer begrijpt -O-

BokitoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:29

Ik volg het ook niet meer..

Ben nog steeds benieuwd naar beeldmateriaal oa filmpje van z'n bewegingen...

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:38

PeeWij vergeet ook de kleine wpbr niet die ooit kampioen op de keuring werd, dat kleine valk merrietje.

Ik ga ook niet in op de discussie, was er zelf ook sceptisch over maar TS heeft een mooie pony weten te fokken en dat mag ook gezegd worden.

Heb je nieuwe foto's en filmpjes van hem?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:54

Dees schreef:
Een paspoort kan ieder dier verkrijgen. Is zelfs verplicht in Nederland, stamboeken mogen dat niet eens weigeren.

Een stamboekbewijs is iets heel anders.
En dat heb je niet.
Al vraag ik me tegelijktijd af in hoeverre KWPN dat zou mogen weigeren, aangezien de merrie een KWPN-merrie is.

Zoals eerder gezegd, er zijn diverse stamboeken waarbij het paspoort ook als stamboek papier wordt gebruikt

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 15:56

Gefeliciteerd DL met je papier.

Ik heb bij mijn kruising ook een papier (NRPS), maar moet nog afwachten of ze opgenomen kan worden in het stamboek. Anders blijft het veulen papier.
Tot 1.57 moeten ze 12,5 % arabisch bloed hebben, daarboven 12,5 % anglo arabisch bloed.

Ze heeft 10,nog wat arabisch bloed, maar zeker voldoende anglo arabisch bloed. Ze is nu ongeveer 1.54, ze moet dus nog even doorgroeien. Maar ze is nog maar 3, dus het kan nog.

En ik kreeg ook enorm veel kritiek toen ik mijn KWPN liet dekken door een pony (wel een D-pony, maar toch was het volgens velen not done). En ik heb er een ontzettend leuk dier aan overgehouden. Ze is superbraaf met rijden (heeft ze vast van vaders (Power and Paint) en heeft het fijne gangwerk van moeders.

Mijn KWPN merrie is opnieuw drachtig van een D-pony, dit keer Don Cremello du Bois en daar verwacht ik nog meer van dan van de vorige keer.

Succes met je mooie pony DL

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:20

Update van een filmpje/fotos??

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-14 16:34

peach2001 schreef:
beetje flauw van het stamboek om je eerst groen licht te geven voor deze kruising en vervolgens na de geboorte zich bedenken.

NMPRS bedoel je? Onderstaande haal ik van de website:

5. Hengst, merrie en veulen mogen opgegeven worden ter registratie bij het N.M.P.R.S. waarvan redelijkerwijs van verwacht kan worden dat zij de uiterste stokmaat van 1.06 meter niet overschrijden. Iedere kleur en ras zijn toegestaan.

In feite staat daar 'maakt niet uit wat je hebt, als 'ie maar klein zat is.' Als hij op deze leeftijd al hoger is dan de maximale maat die hij mag hebben lijkt het me juist nogal wiedes dat ze nee moeten verkopen. Hoe 'flauw' het ook is. Anders kunnen ze net zo goed dat hele stamboek open gooien. De stokmaat is zo te lezen de enige keiharde eis voor dit stamboek en daar voldoet hij simpelweg niet aan. Dan moet je gewoon blij zijn dat er een ander stamboek is waar hij wel papier krijgt.